Auteur Topic: Uniden BCT15X  (gelezen 2911 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
Uniden BCT15X
« Gepost op: 23 oktober 2011, 10:44:08 »
Een tipje voor mensen die denken over de aanschaf van een BCT15X. Ik heb er net een gekocht bij Thiecom in Duitsland voor € 219,00 + € 14,50 verzendkosten. Na bestelling werd de ontvanger incl. de basic software van Butel geleverd binnen 2 weken. Opvallend vond ik dat er een manual op CD bij zat met opschrift: Samlex Europe. Lijkt er dus op dat je in NL technische ondersteuning voor dit Amerikaanse model kan krijgen.
Luisterspulletjes :)

Offline MTH

• Gevorderd Lid
Re: Uniden BCT15X
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2011, 05:46:33 »
Tevreden over de ' 15 ' van Uniden ?
Ben al geruime tijd van plan om een nieuwe ontvanger in de auto te plaatsen.

Twijfel alleen of dit een goede keuze is, omdat er toch een aantal negatieve
ervaringen rond circuleren en dan vooral met de 800 xlt.
Heb zelf een 800 gehad die prima was, maar er zijn ook anderen met horror verhalen.

Ben vooral benieuwd naar de gevoeligheid, selectiviteit enz.

Marc

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
Re: Uniden BCT15X
« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2011, 06:19:45 »
Ik ben er zeer tevreden over. Hij is op de UHF air waar ik 'm voor gebruik gevoeliger dan de 780 waar ik er ook 2 van heb. En er zitten handiheidjes in die naar zeggen niet in de 800 zitten, bijv. weergave van de volumestand op de display. Een collega hobby-ist die de 800 én de 15 heeft, vertelde me dat de 15 beter is dan die 800 dus dat probleem lijkt getackeld.

Toch zou ik er nog een keer over denken om 'm in de auto te plaatsen. De handmatige bediening is echt een crime, maar dat weet jij al aangezien je ervaringen met de 800 hebt  :) Aan de andere kant, als je hem gebruikt puur als scanner zie ik in gebruik in de auto geen problemen.
Luisterspulletjes :)