Auteur Topic: Graag hulp met oude Realistic pro-2001 of handic 0016 aub  (gelezen 4379 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Q-one

• Nieuw Lid
  • *
Graag hulp met oude Realistic pro-2001 of handic 0016 aub
« Gepost op: 18 september 2011, 10:28:03 »
Hi allemaal,
Ik ben hier nieuw en ben ook beginner met mijn stokoude scanner , een realistic pro-2001 of ook gekend als handic 0016.
Deze scanner heeft twee ingangen voor antenne, één voor Vhf en een ander voor Uhf. Ik heb thuis een antenne buiten geplaatst en wens het lokale gebeuren een beetje te ontvangen. Ik zou echter liefst geen twee antennes plaatsen. Weet er iemand hoe ik de beide ingangen mag aan elkaar verbinden zodat mijn antenne naar beide ingangen gaat. Ik veronderstel dat ik deze niet zomaar mag gaan verbinden.
Elke voorstel zou zeer op prijs gesteld worden.

dank U,
Q-one  :)

Leen Ansems

• Gast
Re: Graag hulp met oude Realistic pro-2001 of handic 0016 aub
« Reactie #1 Gepost op: 18 september 2011, 10:58:13 »
Als 1 antenne wilt gebruiken, moet je een antenne hebben die VHF EN UHF goed ontvangt. Er zijn hulpstukken te koop die het signaal van de antenne weer kan laten leveren aan de 2 antenne-ingangen. De goedkoopste, maar geen correcte oplossing is een T-connector gebruiken met een paar stukjes verbindingscoax. Wil je het beter doen dan moet het signaal gesplitst worden door een speciaal onderdeel. Van die signaalsplitters bestaan versterkte en onversterkte versies. Ik gebruik zelf beroepsmatig materiaal van Procom, maar dat heeft voor een hobbyist nogal een prijskaartje. Andere scannerluisteraars zullen je kunnen vertellen wat zij hebben en aan welke prijs je moet denken voor aanschaf. Je idee is dus uitvoerbaar.

Offline Q-one

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2011, 11:07:07 »
:) dank u voor de info

Offline Bartje

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 18 september 2011, 15:19:22 »
Ik weet niet of ze nog te koop zijn, maar ik gebruik een Antenne Splitter SP-3 van RF systems, dat geeft een stuk minder verlies dan een normaal T stuk.

Offline Q-one

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 18 september 2011, 17:54:44 »
Dat ziet er wel degelijk een goede uitweg maar wel wat prijzig in overweging met wat ik nu nog kan ontvangen met mijn oude scanner.
Ik zie advertenties van 140 us dollar, ik denk dat ik voor die prijs beter een andere tweedehands scanner aanschaf.
Toch bedankt voor de goede reaktie.

Q-one :)

Offline Gotya

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: 18 september 2011, 22:15:46 »
neem een metalen splitter die gebruikt worden om 2 tv`s aan te sluiten op een antenne en frobel hier de antenne aansluitingen aan.
kosten maar een paar euro en geven een goed resultaat.

Offline Hanso

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: 19 september 2011, 08:30:48 »
Ik heb jarenlang een Handic oo16 in gebruik gehad met een discone antenne (VHF en UHF)
Ik had deze in de VHF antenne-ingang zitten en de UHF ingang doorgekoppeld met een condensatortje van ca. 10-20pF aan de VHF ingang.
Ging uitstekend!
Groeten,
Hans

Offline Q-one

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 19 september 2011, 16:45:19 »
Dank U, dit is wat ik zocht, een goede oplossing die niet duur is.

Mijn dank aan u allen.

;)