Vreemd, ik lees toch echt van verschillende mensen die bijv. een pci insteekkaartje hebben gekocht met 2 extra seriele poorten, en op deze manier met succes meerdere pdw's hebben draaien. Ik was in de veronderstelling dat het bestand COMPRT2.VXD was toegevoegd om dit probleem op te lossen.
Een citaat van Peter met bijbehorende reactie:
2x PDW via de compoort (VXD)
Al jaren krijg ik verzoeken om 2x PDW via de compoort (op 1 systeem) te kunnen draaien, maar het probleem is dat de compoortdriver (in dit geval comprt.vxd voor W98/ME) maar 1x geladen kan worden. De slicer.sys zou wel degelijk 2x geinstalleerd moeten kunnen worden, maar om duistere redenen blijkt dit (nog) niet mogelijk. Iemand kwam met een tip om de driver slicer.vxd, behorend bij een ander programma, te gebruiken voor de 2e compoort. Na wat testen bleek dit inderdaad mogelijk, de file is hernoemd naar comprt2.vxd en PDW zal deze automatisch laden indien comprt.vxd reeds geladen is. Op deze wijze moet het nu dus mogelijk zijn om 2x PDW te draaien via de compoort, maar dus alleen onder W98 of ME.
Reactie:
Citaat van: "Johan Beck"
Maar je moet dan wel 2 compoorten en dus ook 2 ontvangers hebben begrijp ik. 2x via dezelfde poort gaat dus niet.
Uiteraard, alles moet dubbel uitgevoerd zijn. Stel dat je 2 netwerken wilt monitoren, Callmax en P2000. Dan heb je dus sowieso al 2 ontvangers nodig voor die 2 verschillende frequenties. Vervolgens kon dit altijd al op 1 systeem, door 1x de compoort te gebruiken en 1x de geluidskaart (of 2 geluidskaarten). Nu kan dit dus via 2 compoorten, voor diegenen die graag serieel willen werken.