Auteur Topic: Hoofdbureau politie Haagseveer/ Doelwater Rotterdam  (gelezen 11168 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline komeet

• Gevorderd Lid
Hoofdbureau politie Haagseveer/ Doelwater Rotterdam
« Gepost op: 25 augustus 2011, 22:27:27 »
Vanmiddag liep ik langs het hoofdbureau en zag aan de zijde Doelwater drie vhf kleefvoet antennes in de vensterbank staan.
 ook viel mij de antennes op het dak op die niets met c- of p 2000 te maken hebben.
Wellicht worden er binnen dit bureau (nog) vhf frequenties gebruikt voor porto gebruik binnen het bureau of misschien bij de arrestanten afd. of zoiets.
Weet iemand hier meer van???

Online Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
Re: Hoofdbureau politie Haagseveer/ Doelwater Rotterdam
« Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2011, 06:50:28 »
Vanmiddag liep ik langs het hoofdbureau en zag aan de zijde Doelwater drie vhf kleefvoet antennes in de vensterbank staan.
 ook viel mij de antennes op het dak op die niets met c- of p 2000 te maken hebben.
Wellicht worden er binnen dit bureau (nog) vhf frequenties gebruikt voor porto gebruik binnen het bureau of misschien bij de arrestanten afd. of zoiets.
Weet iemand hier meer van???

Of een hoop antennes zijn niet verwijderd. Op het dak staan ze niet snel in de weg ;)

Offline spoorfan

• Top Lid
« Reactie #2 Gepost op: 1 september 2011, 07:10:57 »
In het verleden werd er een uhf frequentie gebruikt voor de arrestanten. Op die frequentie heb ik al heel lang niets meer gehoord.

De kleefvoet antennes kunnen er natuurlijk ook gewoon "in opslag" staan.

Er is nog een kleine mogelijkheid dat de antennes worden gebruik voor de portos van het veiligheidsconvenant in het centrum op 467.250.

Wat mij welopvalt is dat her en der de oude antennes gewoon zijn blijven staan ook al is men overgeschakeld op c2000. Kennelijk vindt men het te veel moeite om ze weg te halen.

Spoorfan

Offline komeet

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 1 september 2011, 14:41:11 »
Weet je ook de uhf frequentie die bij de arrestanten gebruikt werd? Ik wil m toch ff uitluisteren, ik woon namelijk vlakbij het bureau.

Online Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #4 Gepost op: 1 september 2011, 20:46:35 »
Weet je ook de uhf frequentie die bij de arrestanten gebruikt werd? Ik wil m toch ff uitluisteren, ik woon namelijk vlakbij het bureau.

Tsja met alle respect, maar Arrestantenzorg is gewoon een onderdeel van de politie. Er bestaat ook nog zoiets als DVO (Dienst Vervoer en Ondersteuning). Wat voor communicatiemiddelen zij gebruiken weet ik niet, maar je kunt er toch echt blindelings vanuitgaan dat alle onderdelen van de politie gewoon op C2000 zitten. Wel schijnen een aantal ME-regio's nog analoog te werken, maar misschien is dat ook al achterhaald. Daarnaast verwacht ik dat Arrestantenzorg nu niet bepaald veel zal communiceren. Vanuit Haaglanden weet ik dat ze regelmatig af- en aan reden bij demonstraties en andere ongeregeldheden, maar op normale momenten doen ze voornamelijk "gepland" vervoer, zegmaar een soort B-vervoer ;)

Online Marcel

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: 1 september 2011, 22:13:39 »
stond laatst naast een DVO-busje en dacht HE, daar zit een gm 380 of 1280 mob. van motorola in...
Eens wat beter gekeken (even vriendelijk gezwaaid..) maar het is de motorola tetra uitvoering (weet het exacte type niet meer, maar had het toen in het www opgezocht); ziet er echt identiek uit als de gm380/gm1280.
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #6 Gepost op: 2 september 2011, 07:41:11 »

459.3500

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #7 Gepost op: 2 september 2011, 07:43:51 »
DVO gebruikt C2000, weet ik van mijn tijd in PI Veenhuizen. ;)

(deed daar een IT project, waar ook DVO bijbetrokken was)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Ron-Zwaag

• Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • Qua Patet Orbis
« Reactie #8 Gepost op: 2 september 2011, 15:10:07 »
Dat DVO het gebruikt staat al ergens op het forum, dus is niet iets nieuws.

Offline komeet

• Gevorderd Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2 september 2011, 18:55:23 »
Het ging mij niet om de frequenties van de diensten van justitie maar specifiek om de frequentie die mogelijk nog binnen het bureau aan het Doelwater wordt gebruikt.
De arrestanten verzorging is gedeeltelijk aan een beveiligings- bedrijf uitbesteed.
Ook aan de receptie is personeel van datzelfde beveiligingsbedrijf aanwezig.
het is zomaar niet gezegd dat de communicatie binnen het bureau via c 2000 loopt.
De dienst ondersteuning vervoer is een afdeling van Justitie en heeft verder niets te maken met de politie Rotterdam Rijnmond.
De antennes op het dak worden trouwens wel onderhouden, hieruit trek ik dan maar de conclusie dat ze niet zomaar zijn blijven staan.
John, bedankt voor de frequentie, ik zal m toch ff mee laten lopen, wie weet, je hoort er van!

Offline CMS

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 18 september 2011, 17:15:40 »
De kleefvoetantennes op de vensterbank zijn eenvoudigweg nooit weggehaald. Ze zijn vroeger gebruikt voor drie mobilofoons die daar in de buurt stonden.
Icom R-20, Uniden UBC3500XLT, Uniden BCT15X, Uniden Bearcat UBC9000XLT, AOR 3000A, Realistic Pro-2006, Jupiter Pro 9.1

Offline Ron-Zwaag

• Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • Qua Patet Orbis
« Reactie #11 Gepost op: 18 september 2011, 18:46:37 »
De dienst ondersteuning vervoer is een afdeling van Justitie en heeft verder niets te maken met de politie Rotterdam Rijnmond.

Bij de regiokorpsen heeft men een eigen afdeling "transport en vervoer"voor de arrestanten die van wijk of distriktsburo's naar een centraal cellencomplex worden vervoerd. DJI doet alleen het vervoer van de centrale cellencomplexen naar de divese HVB's in het land of naar rechtbanken en gevangenissen.