Auteur Topic: codes op 118.2 voor aanvliegen EHRD  (gelezen 4738 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline spoorfan

• Top Lid
codes op 118.2 voor aanvliegen EHRD
« Gepost op: 20 juli 2011, 07:15:54 »
Op 118.2 de torenfrequentie van Rotterdam Airport (die tweede naam hoort er wat mij betreft niet bij) worden codes gebruikt voor de aanvlieg routes. Een Hotel arrival is b.v. een aankomst uit de richting Hoek van Holland/ Foxtrot is het Feijenoord stadion. enz.
Romeo is volgens mij Ridderkerk. Nu hoor ik ook regelmatig een dubbele Romeo, dus Romeo-Romeo.

Ik heb al zitten googlen, maar vindt alleen de enkele Romeo. Is er iemand van de deskundigen in dit forum die mij kan uitleggen wat de bedoeling is van het dubbele Romeo?

Dank.

Spoorfan

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
Re: codes op 118.2 voor aanvliegen EHRD
« Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2011, 07:36:01 »
Op 118.2 de torenfrequentie van Rotterdam Airport (die tweede naam hoort er wat mij betreft niet bij) worden codes gebruikt voor de aanvlieg routes. Een Hotel arrival is b.v. een aankomst uit de richting Hoek van Holland/ Foxtrot is het Feijenoord stadion. enz.
Romeo is volgens mij Ridderkerk. Nu hoor ik ook regelmatig een dubbele Romeo, dus Romeo-Romeo.

Ik heb al zitten googlen, maar vindt alleen de enkele Romeo. Is er iemand van de deskundigen in dit forum die mij kan uitleggen wat de bedoeling is van het dubbele Romeo?

RR is een baken bij de Reeuwijkse plassen. Het zendt op 404.5 kHz. Het baken wordt gebruikt bij instrumentvluchten naar baan 24.

Wanneer geen radarvectors (koersopdrachten door de radarverkeersleiding) worden gegeven, vliegt een toestel van ROT (350 kHz, bij de Van Brienenoordbrug) naar RR, maakt dan een bocht over links richting 268 graden en onderschept zo de ILS (instrumentlandingsysteem) richting de landingsbaan.

http://www.ais-netherlands.nl/aim/110519-110630/eAIP/html/graphics/eAIP/EH-AD-2.EHRD-IAC-24-1.pdf

Offline spoorfan

• Top Lid
Re: codes op 118.2 voor aanvliegen EHRD
« Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2011, 07:33:30 »
Bedankt voor de uitgebreide info.

ik kan nu het verkeer weer een beetje meer volgen.

Spoorfan