Ik zou voorzichtig zijn met teveel conclusies trekken aan de hand van wat NU via P2000 gealarmeerd is. De enige conclusie die ik durf te trekken is dat de meeste capcodes die tot nu toe als proef verstuurd zijn en waar een bepaalde betekenis aan toegekend werd waarbij men twijfelde aan die betekenis, ook als zodanig gebruikt gaan worden, blijkbaar. Zie bijvoorbeeld de VC2 van Wateringen.
Overigens werd er vanacht ook nog van alles analoog gealarmeerd maar die alarmeringen waren blijkbaar nog niet aan P2000 gekoppeld.
1500181 | korpsalarm van Nootdorp zou zijn, dat zou logisch zijn. Overigens schijnt Nootdorp een beroepskern te hebben (wist ik ook nooit maar schijnt echt zo te zijn) en die wordt gealarmeerd via 185 (dacht ik) en dat is ook al een keer daadwerkelijk gebeurd. Buiten kantoortijden zal 181 ook wel meegealarmeerd worden. |
Ik vraag me af of men bij opschalen per voertuig zal gaan alarmeren of dat men gewoon korpsalarm geeft en dan wel ziet wie er komt om specifieke voertuigen te gaan bemannen. Het lijkt me bij vrijwilligerskorpsen niet zo makkelijk om een heel piketsysteem voor een chauffeur met bijbehorende alarmering op te gaan zetten voor die ene keer per drie maanden dat bijvoorbeeld de COH naar een incident vervoerd moet worden
En toch mis ik de brandweercommunicatie wel hoor, het was vanacht erg stil, zeker toen er ook nog een uitslaande brand in de Lineausstraat in Den Haag was en je alleen via de politie nog enkele bijzonderheden hoorde........ :oops: