Auteur Topic: Beginner zoekt scanner  (gelezen 4227 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline marino

• Nieuw Lid
  • *
Beginner zoekt scanner
« Gepost op: 12 april 2011, 19:06:40 »
Beste mensen,

Ik wil ook graag een scanner kopen, maar ben een echte beginner. Ik heb niet een specifieke voorkeur wat ik precies wil ontvangen en zoek daarom een scanner die zo breed mogelijk is.

Vroeger hadden we thuis een scanner en die kon nog draadloze telefoons ontvangen kan dit tegenwoordig nog? En wat is er zoals nog meer mee te ontvangen? Politie e.d. kan niet meer door c2000 dat weet ik inmiddels, maar wat kan ik nog wel ontvangen? ik heb een budget tot 250, maar lager mag natuurlijk ook als jullie vinden dat een beginner daar beter mee kan beginnen. En hoe zit het met het ontvangen van weer en sattelietgegevens ?

Wat zijn jullie adviezen?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Offline marino

• Nieuw Lid
  • *
Re: Beginner zoekt scanner
« Reactie #1 Gepost op: 16 april 2011, 09:29:05 »
Iemand?

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #2 Gepost op: 16 april 2011, 10:10:52 »
Beveiliging, taxi, luchtvaart, scheepvaart, dat soort dingen zijn allemaal nog wel te ontvangen. Is een beetje afhankelijk van je lokatie.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 16 april 2011, 10:17:11 »
Voor het ontvangen van plaatjes van weersatelieten heb je wat gewijzigde materialen nodig en een PC om het programma op te laten draaien. De mensen die dat doen zijn hier op het forum aanwezig en kunnen je daarbij helpen als je dat wilt.

PD1EU

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 16 april 2011, 13:32:09 »
Ik heb niet een specifieke voorkeur wat ik precies wil ontvangen en zoek daarom een scanner die zo breed mogelijk is.

Als je wilt weten wat er in je woonplaats aan frequenties bekend is kun je bij frequentiesonline (na registratie) bij PDF bestanden=>Provincies=> eens zoeken.
Je zult dan merken dat een scanner eigenlijk helemaal zo breed niet hoeft te zijn om behoorlijk wat communicatie te ontvangen.
Gaat je voorkeur uit naar een handscanner ?

-Ed

Offline marino

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 17 april 2011, 12:30:40 »
Ik kom zelf uit de omgeving van Epe (Midden op de Veluwe). Ik heb na enig zoeken via marktplaats de uniden bearcat ubc 9000 xlt aangeschafd. En heb al het een en ander opgevangen met de scanner. Ik gebruik nog wel de standaard telescoop antenne.

Kan ik met dit apparaat ook satteliet(weergegevens) ontvangen? En kan dit apparaat op de pc of is ie daarvoor te oud?
En wat kan ik nog meer met dit apparaat?

Bedankt voor jullie reactie.

Groet