Auteur Topic: magneetvoet antenne  (gelezen 3013 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline tinuske

• Gevorderd Lid
magneetvoet antenne
« Gepost op: 28 maart 2011, 21:01:15 »
mede forum leden
ik heb de volgende vraag,als ik een magneetvoetantenne gebruik die ik normaal in de auto op het dak kan zetten, maakt het dan voor de ontvangst een verschil of deze wel of niet op een ijzeren ondergrond staat?
ik heb de antenne een tijdje gebruikt toen deze op een zogenaamd "frans balkon " stond. Nu staat de antenne een paar meter hoger in mijn dakgoot van het huis.
Ik heb het idee dat op het balkonrek de ontvangst beter was dan nu, terwijl deze nu een paar meter hoger staat, nu staat deze in een dakgoot van zink.
wat is volgens jullie beter?
moet ik er een stuk metaal onde rleggen  of is er een andere (betere) oplossing mogelijk?

graag jullie advies

grt Tinuske
vanuit een warme luchtballon zie je meer

commtel213  commtel205

Leen Ansems

• Gast
Re: magneetvoet antenne
« Reactie #1 Gepost op: 29 maart 2011, 05:31:35 »
Citaat van: "tinuske"
ik heb de volgende vraag,als ik een magneetvoetantenne gebruik die ik normaal in de auto op het dak kan zetten, maakt het dan voor de ontvangst een verschil of deze wel of niet op een ijzeren ondergrond staat?

Ja, enorm zelfs. De antenne werkt niet zonder dat hij op een metalen dak gezet wordt. Probeer het maar. Een dak van aluminium is een probleem, want daar hecht je magneet niet aan. De antenne zo er los opgezet zal echter wel gaan werken. Dus voor op de camping of op vakantie bij het stilstaan van de auto is het geen probleem, maar er niet mee gaan rijden!

Offline sensa06

• teamleider technische groothandel
  • Gevorderd Lid
  • Ik ben helemaal niet nieuwsgierig .
Re: magneetvoet antenne
« Reactie #2 Gepost op: 27 april 2011, 19:28:35 »
ik heb er zelf geen probleem mee ik heb sinds kort een magneet antenne maar werkt perfect zonder dat die op een metalen ondergrond staat.
Maar wellicht wordt het bij mij nog beter als ik hem wel op een metalen ondergrond zet toch eens proberen :D
Sensa06
Uniden bearcat BCT15x
Yaesu FRG-100
Alinco DJ-X11
Yupiteru MVT-7100
President Barry Mobiel
Kpo DX-5000 op sirio boomerang
rtl-sdr 10 khz-1.7 ghz