Auteur Topic: Beginner met scannervragen  (gelezen 5485 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline ApacheHunter

• Nieuw Lid
  • *
Beginner met scannervragen
« Gepost op: 9 februari 2011, 20:09:26 »
Zoals de titel al aangeeft ben ik een (potentiële) totale beginner op scannergebied. Ik liep gisteren door de Aviationmegastore in Aalsmeerderbrug en zag er scanners van €90, €130 en €150 liggen. Zie hier.

Mijn vragen:
>Wat zijn de verschillen tussen deze drie scanners, behalve de prijsverschillen?
>Is één van deze scanners enigszins aan te raden voor een beginner, bijvoorbeeld voor gebuik tijdens het spotten bij luchthavens?
>Is er, behalve de luchtvaart, meer te ontvangen met deze scanners en zo ja, wat?
En de bonusvraag van vandaag:
>Ik woon in Delft op 11 hoog, kan ik hiermee Schiphol/Rotterdam ontvangen?

Alvast bedankt! :wink:

Kevin

Offline aircontrol

• Beginnend Lid
  • **
Re: Beginner met scannervragen
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2011, 22:05:52 »
als ik jou was zou ik wel een scanner kopen met bereik van 25mhz tot 1300mhz en evt met ssb modulaties(of gebruikt)dan heb je alvast wel meer mogelijkheden wat frequenties betreft en ontvangst van schiphol zal je vast wel wat van mee pikken met een buiten antenne heb mn eigen scanner yupiteru vol met luchtvaart frequenties  en ontvangst is super succes met je hobby mvg jan
Anytone 878 uv2 plus
Wouxun kg936p
Xxf 888s
Tyt md 2017

Offline sedee1991

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 20 mei 2011, 09:02:31 »
wat zijn de vlieg frequenties in delft ik hen een commtel com205 scanner

Offline MR

• Beginnend Lid
  • **
  • Fotograaf en webmanager
    • Mario Rentmeester fotografie
« Reactie #3 Gepost op: 20 mei 2011, 09:30:34 »
wat zijn de vlieg frequenties in delft ik hen een commtel com205 scanner

www.frequentiesonline.nl , daar even registreren en vervolgens kan je bovenaan complete pdf lijsten met Luchtvaartfrequenties downloaden. (overigens ook andere frequenties)

In Zeeland ontvang ik een aantal Schiphol-freqs met mijn handscanner (albrecht ae 230h) zonder buitenantenne op de 1e verdieping. Ik ga er dan ook vanuit dat de ontvangst vanuit Delft op een 11e verdieping ook mogelijk zal zijn.

Offline sensa06

• teamleider technische groothandel
  • Gevorderd Lid
  • Ik ben helemaal niet nieuwsgierig .
« Reactie #4 Gepost op: 27 mei 2011, 19:29:31 »
Zoals de titel al aangeeft ben ik een (potentiële) totale beginner op scannergebied. Ik liep gisteren door de Aviationmegastore in Aalsmeerderbrug en zag er scanners van €90, €130 en €150 liggen. Zie hier.

Mijn vragen:
>Wat zijn de verschillen tussen deze drie scanners, behalve de prijsverschillen?
>Is één van deze scanners enigszins aan te raden voor een beginner, bijvoorbeeld voor gebuik tijdens het spotten bij luchthavens?
>Is er, behalve de luchtvaart, meer te ontvangen met deze scanners en zo ja, wat?

Alvast bedankt! <!-- s:wink: -->:wink:<!-- s:wink: -->

Kevin

ik zou voor een scanner gaan van 25 mhz tot 1200 mhz oid dan heb je er gewoon meer aan  en tja wat is er nog meer te ontvangen dan luchtvaart nou bijv. taxi's beveiligings bedrijfen zendamateurs etc
ene 11 hoog in delft moet lukken met rotterdam en schiphol en de yupiteru's mvt 7000 of beter de 7100 zijn echt aan te raden ontvangst met de antenne die erop zit is al super
succes met de hobby
Sensa06
Uniden bearcat BCT15x
Yaesu FRG-100
Alinco DJ-X11
Yupiteru MVT-7100
President Barry Mobiel
Kpo DX-5000 op sirio boomerang
rtl-sdr 10 khz-1.7 ghz

Offline sensa06

• teamleider technische groothandel
  • Gevorderd Lid
  • Ik ben helemaal niet nieuwsgierig .
« Reactie #5 Gepost op: 27 mei 2011, 19:33:44 »

Mijn vragen:

Alvast bedankt! <!-- s:wink: -->:wink:<!-- s:wink: -->

Kevin

He hier ik nog even valt me op dat er op die scanners die je aangaf de militaire luchtvaart band er niet op zit dus zeker niet doen want dat is zo af en toe best geinig
Sensa06
Uniden bearcat BCT15x
Yaesu FRG-100
Alinco DJ-X11
Yupiteru MVT-7100
President Barry Mobiel
Kpo DX-5000 op sirio boomerang
rtl-sdr 10 khz-1.7 ghz