Auteur Topic: Semafoon/Ermes  (gelezen 4750 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

exLid057

• Gast
Semafoon/Ermes
« Gepost op: 31 januari 2011, 17:26:29 »
Wie weet hoe deze zenders dan wel antenners er uit zien, heb namelijk een vermoeden dat ze hier in mijn regio er uit liggen.

Melding van gemaakt maar helaas, ontvangst is nog steets slecht

Leen Ansems

• Gast
Re: Semafoon/Emes
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2011, 19:13:05 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
Wie weet hoe deze zenders dan wel antenners er uit zien, heb namelijk een vermoeden dat ze hier in mijn regio er uit liggen.

Het hoeft niet meteen een storing te zijn. Officieel loopt de zendvergunning af in augustus en het kan zijn dat de ontmanteling reeds is begonnen. Aan de ene kant kunnen die zenders een signaalbron voor je geweest zijn, maar een ander had er zwaar last van.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2011, 19:35:28 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Officieel loopt de zendvergunning af in augustus en het kan zijn dat de ontmanteling reeds is begonnen.

Meen je dat? Dat zou interessant kunnen zijn. In die korte tijd dat ik ERMES monitorde heb ik diverse ME-regio's gezien, volgens mij Flevoland, Twente en Groningen??

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2011, 21:01:03 »
Gaan ze ook definitief met het ERMES-semafoonnetwerk stoppen dan of wordt 'enkel' het zenderpark aangepast?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #4 Gepost op: 31 januari 2011, 21:14:50 »
Citaat van: "Asterix900"
Gaan ze ook definitief met het ERMES-semafoonnetwerk stoppen dan of wordt 'enkel' het zenderpark aangepast?

Waar lees jij iets over aanpassen?  :roll:

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #5 Gepost op: 31 januari 2011, 21:58:54 »
Citaat van: "Hunter"
Citaat van: "Asterix900"

Waar lees jij iets over aanpassen?  :roll:

"Officieel loopt de zendvergunning af in augustus en het kan zijn dat de ontmanteling reeds is begonnen. Aan de ene kant kunnen die zenders een signaalbron voor je geweest zijn, maar een ander had er zwaar last van."
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 31 januari 2011, 22:02:12 »
Ontmantelen is alles slopen. Niet vervangen :wink:

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #7 Gepost op: 31 januari 2011, 22:25:44 »
Het kan toch dat die ene zender wordt ontmanteld omdat ie een andere stoort en vervolgens elders wordt heropgebouwd?

exLid057

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 1 februari 2011, 01:02:12 »
Citaat van: "lpz-nl13161"

Het hoeft niet meteen een storing te zijn. Officieel loopt de zendvergunning af in augustus en het kan zijn dat de ontmanteling reeds is begonnen. Aan de ene kant kunnen die zenders een signaalbron voor je geweest zijn, maar een ander had er zwaar last van.

Oke, maar ze waren er wel atent mee dat ik het melden.

Op de hand scanner komt het signaal niet meer dan af en toe binnen, ermes is volgens mijn nu weer beter geworden maar valt af en toe weg.

exLid057

• Gast
Re: Semafoon/Ermes
« Reactie #9 Gepost op: 1 februari 2011, 01:03:25 »
Citaat van: "Hunter"
Officieel loopt de zendvergunning af in augustus en het kan zijn dat de ontmanteling reeds is begonnen.

Meen je dat? Dat zou interessant kunnen zijn. In die korte tijd dat ik ERMES monitorde heb ik diverse ME-regio's gezien, volgens mij Flevoland, Twente en Groningen??

Klopt