Auteur Topic: AOR AR-2800 toetsenprobleempje...  (gelezen 6038 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Mustang

• Beginnend Lid
  • **
  • Bleiswijk
AOR AR-2800 toetsenprobleempje...
« Gepost op: 31 januari 2011, 14:41:05 »
Na jaren mijn antieke AR-2800 weer 'ns van zolder gehaald ! Echter reageert het ding vrijwel niet meer op de toetsen. Wat zou het euvel kunnen zijn?
Gelukkig heb ik de 3500XLT nog bij de hand. :wink:
UBC3500XLT/Diamond SRH771/SRH789/SRH795
BCT15X/UBC125XLT/Diamond RH795

Offline Mustang

• Beginnend Lid
  • **
  • Bleiswijk
Re: AOR AR-2800 toetsenprobleempje...
« Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2011, 15:02:55 »
Na een wijze schoonmaaktip van een onzer leden doet ie het weer ! :D

Offline counterstrike

• Top Lid
« Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2011, 20:53:50 »
Citaat van: "Mustang"
Na een wijze schoonmaaktip van een onzer leden doet ie het weer ! :D

Delen die tip !!!!

Online Remon

• Top Lid
« Reactie #3 Gepost op: 1 februari 2011, 23:10:21 »
Ik maak de toetsjes altijd aan de binnenkant schoon met spiritus en de contactvlakjes op het rubber werk ik dan ook bij met een zachte potlood.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2 februari 2011, 05:47:03 »
Citaat van: "Remon"
Ik maak de toetsjes altijd aan de binnenkant schoon met spiritus en de contactvlakjes op het rubber werk ik dan ook bij met een zachte potlood.

De print reinigen is gewoon een goede zaak. De contactvlakken worden dan weer netjes schoon van drap en vuil.
De drap ontstaat vooral in de randstad t.g.v. inwerking van zoute zeelucht en de chemische dampen die door de fabrieken de lucht in geslingerd wordt op je koolstof contactje en vooral bij intensief gebruik van een toets. In de rest van het land is het voornamelijk stof/fijn zand wat er op/in de koolstofcontacten en op de print zelf zit. De potloodmethode kan werken, maar hoelang is weer afhankelijk van de mate van gebruik van de toets. Er zijn ook mensen geweest die rondjes metaalfolie op de koolstofpunten geplakt hebben. Dat schuurt echt de print kapot, dus a.u.b. dit nooit doen.(De resultaten hiervan zelf gezien). De beste reparatie blijft natuurlijk het reinigen van de print en het vervangen van het toetsenvel als dat nog leverbaar is.

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #5 Gepost op: 2 februari 2011, 07:21:16 »
Citaat van: "Leen Ansems"
De drap ontstaat vooral in de randstad t.g.v. inwerking van zoute zeelucht en de chemische dampen die door de fabrieken de lucht in geslingerd wordt op je koolstof contactje en vooral bij intensief gebruik van een toets. In de rest van het land is het voornamelijk stof/fijn zand wat er op/in de koolstofcontacten en op de print zelf zit.

De ergste drab onstaat in toestellen van rokers. En dan niet alleen op het toetsenbord, maar in het hele apparaat. Een kleverige bruine drab.  :(

Offline Mustang

• Beginnend Lid
  • **
  • Bleiswijk
« Reactie #6 Gepost op: 2 februari 2011, 07:42:50 »
Zoals hier gezegd, voorzichtig met een beetje spiritus deed de truc ! 8-)

Ron 01

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 21 juli 2011, 22:23:55 »
Misschien wel erg laat om te reageren maar ik wil je de volgende tip als laatste redmiddel niet onthouden:
Er zijn potjes zilverlijm in de handel, eigenlijk bedoeld om achterruitverwarmingen te repareren.
Dit is dus een geleidende lijm, als je hier de rubber contactvoetjes mee insmeert, werkt het gegarandeerd weer een tijd.
De tv afstandbediening werkt alweer 14 maanden zonder haperen, dus zal het bij de scanner ook wel werken.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 22 juli 2011, 05:21:56 »
Ook dat werkt maar tijdelijk. Door de hardheid van het materiaal worden de contacten ook nog eens extra "geschuurd" , dus na verloop van tijd zit daar ook schade aan.