Auteur Topic: Diamond D777 binnen?  (gelezen 9071 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Soesty

• Nieuw Lid
  • *
Diamond D777 binnen?
« Gepost op: 22 januari 2011, 11:24:45 »
Beste mensen,

Ik overweeg serieus om de Diamond D777 aan te schaffen, dit vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik wil deze dan graag binnen in de nok van het dak hangen in combinatie met een Jim M-100 versterker. Wel of niet doen?

Uw mening word op prijs gesteld! (voor en tegens).

Verder is het zo dat ik in Amersfoort Dutch Mil heel slecht ontvang....Neem ik mijn handscanner (Realistic Pro-43!) mee naar het wat noorderlijker gelegen Bunschoten-Spakenburg, dan heb ik een veel beter ontvangst, zelfs op de grond. Hoe is dit toch mogelijk? Anyone?

Offline counterstrike

• Top Lid
Re: Diamond D777 binnen?
« Reactie #1 Gepost op: 22 januari 2011, 11:52:57 »
De Diamond D777 is zonder meer een goede antenne voor de luchtvaartband, zowel VHF als UHF.
De Jim M100 zo dicht mogelijk onder de antenne plaatsen voor een optimale versterking, en een goede (verliesarme) Coax natuurlijk.

Ik ken je situatie in Amersfoort niet, maar ik kan me voorstellen dat het Bunschoten Spakenburg beter is ivm de polder, lees minder/geen bebouwing.

Het loont zeker de moeite om ook binnenshuis de antenne op verschillende plaatsen onder de nok te proberen alvorens hem te monteren.

We lezen het wel!

Met vriendelijke groet,
Peter

Offline Soesty

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2011, 16:59:53 »
Bedankt!

Vandaag geprobeerd om de D777 bij Venhorst in Hilversum te krijgen maar daar was deze antenne amper bekend, laat staan in voorraad...

Heeft er iemand ervaring met het online bestellen van een dergelijke antenne?

Offline Rene

• Gevorderd Lid
  • Groningen
« Reactie #3 Gepost op: 22 januari 2011, 17:17:50 »
Probeer anders via Dolstra, heb er goede ervaring mee.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #4 Gepost op: 22 januari 2011, 18:20:45 »
Ik heb de mijne ook bij Dolstra vandaan, die was de enige die hem verzond. Andere winkels deden dat vanwege de lengte niet.

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #5 Gepost op: 22 januari 2011, 18:49:27 »
Citaat van: "Soesty"
Vandaag geprobeerd om de D777 bij Venhorst in Hilversum te krijgen maar daar was deze antenne amper bekend, laat staan in voorraad...

En dan maar klagen dat het zo slecht gaat in deze branche..  :shock:

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #6 Gepost op: 22 januari 2011, 18:50:20 »
Citaat van: "Johan Beck"
Ik heb de mijne ook bij Dolstra vandaan, die was de enige die hem verzond. Andere winkels deden dat vanwege de lengte niet.

Ik heb de mijne destijds in Duitsland besteld, bij Thiecom. Die verzonden hem in de breedte ;)

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 22 januari 2011, 19:13:19 »
Citaat van: "Johan Beck"

Ik weet niet hoe lang die antenne is, maar de regels van TNT zijn sinds 1 januari maximaal 1 meter lengte van een pakket   (was 120 cm) en alleen grote klanten waarbij TNT de pakketten mag ophalen mogen tot 176 cm lengte van een pakket gaan. Per bode (vrachtwagen) was het altijd wel mogelijk om grotere lengtes te laten bezorgen.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #8 Gepost op: 22 januari 2011, 19:16:58 »
De koker waar de antenne in zat die bij mij werd bezorgd was ongeveer 180 cm.

Offline Soesty

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 12 februari 2011, 20:30:27 »
Heb vandaag (eindelijk) de Diamond D777 aangeschaft bij Dolstra. Met de Tomtom was het adres prima te vinden... :)
Moet ik nog ergens rekening mee houden bij de assemblage? Er zit alleen een Japanse handleiding bij en op de site van Diamond was ook geen vertaling te vinden.

Offline norrie

• none
  • Beginnend Lid
  • **
  • Leven bestaat uit respect!
« Reactie #10 Gepost op: 12 februari 2011, 20:44:03 »
Heb vandaag (eindelijk) de Diamond D777 aangeschaft bij Dolstra. Met de Tomtom was het adres prima te vinden... :)
Moet ik nog ergens rekening mee houden bij de assemblage? Er zit alleen een Japanse handleiding bij en op de site van Diamond was ook geen vertaling te vinden.

gefeliciteerd met je antenne.

Gewoon proberen hem buiten een meter boven je nok te plaasten doormiddel van een rvs buis langs je gevel als dat mogelijk is.
Geen antenne versterker want als je ontvanger te gevoelig is krijg je veel storing.
Veel plezier met je antenne mijn zoon gebruikt hem ook en is er ook blij mee
Uniden BCD160DN Uniden 9000XLT

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 12 februari 2011, 20:52:26 »
Er zit alleen een Japanse handleiding bij en op de site van Diamond was ook geen vertaling te vinden.

Ja, dat is een typisch Diamond gebrek. Met een beetje combineren kan je vaak wel wat herleiden uit de tekst, maar zelfs een Engelse beschrijving kan er niet van af. Al zou je die maar op internet kunnen downloaden, dan was je al een stuk verder. Wat dat betreft mogen de handelaren die het merk verkopen wel eens daar bij Diamond aan de bel trekken!

Offline PE7EB

• Gevorderd Lid
  • QTH Alkmaar JO22jp
« Reactie #12 Gepost op: 12 februari 2011, 21:08:12 »
Moet ik nog ergens rekening mee houden bij de assemblage?

Er van uitgaande dat je hem nog steeds binnen gaat plaatsen niet in het bijzonder.
Hoewel het nooit kwaad kan alle schroefdraden behalve die van de PL-plug te voorzien van een laagje zuurvrije vaseline.
Mocht je besluiten hem toch buiten te plaatsen, werk dan de PL-plug goed waterdicht af met bij voorkeur zelf vulkaniserende tape en breng na montage nog wat extra vaseline aan op de schroefdraad van de beugels.
73 es gud dx de eric pe7eb k

Offline chris 61

• Gevorderd Lid
« Reactie #13 Gepost op: 18 februari 2011, 10:35:57 »
En we zijn natuurlijk benieuwd naar je bevindingen.

Groet:Chris
ubc780xlt truncktracker,ubc9000xlt,ubc200,kenwood r5000,long wire antenne,discone,D777,x50n

Offline Soesty

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #14 Gepost op: 5 maart 2011, 13:11:44 »
Citaat van: "chris 61"
En we zijn natuurlijk benieuwd naar je bevindingen.

Groet:Chris

Eerlijk gezegd viel het ontvangst mij aanvankelijk tegen en boekte ik niet de winst die ik verwachtte...
Ik heb vervolgens de oude coaxkabel er tussen gezet en de Jim M-100 versterker er tussen uit gehaald (!) en het ontvangst is opmerkelijk beter. Omdat ik echt in een tussenwoning zit zie ik op dit moment nog geen kans de antenne buiten aan de gevel te plaatsen. Het zal met name moeilijk worden de Diamond D-777 een meter boven de nok te krijgen omdat de dakgoot in de weg zit...(Ons huis heeft een hoge kant en een lage kant en het dak loop dus van hoog naar laag).

Uiteraard zou ik graag de antenne buiten plaatsen!