Dank je allemaal! Uiteraard ben ik blij dat ik de N heb gehaald. Nu mág ik met de bamiporto's spelen ;-) Het cursusboek voor het F-examen en het Vademecum voor de zendamateur lagen gisteren ook in de bus. dus ik kan "doorstomen" en hopelijk volgend jaar mei het F-examen doen. Ik heb de smaak te pakken

Helaas is mijn BSN nog niet bij het AT bekend en kan ik mijn call nog niet aanvragen. Ik kijk elke dat even, maar het kan net zo goed ook nog wel even duren. In die tijd kan ik mooi aandacht besteden aan de opbouw van de antennes. Als basisantenne heb ik een Diamond X200 en voor mobiel gebruik op de scootmobiel een Diamond NR770R (heeft geen massa nodig).
Deze topic:
Ja, ik zag dat het laatste antwoord meer dan 100 dagen geleden was. Maar ik dacht: "Laat ik het eens een nieuw leven in blazen"

Waarom een nieuwe Wouxun topic openen als er al eentje is?
De Wouxun KG-UV920R heeft dus de KG-UV920P als opvolger. Ik heb de laatste versie (KG-UV920P-E). En het is een leuk "low budget" apparaat. Full duplex, instellen als crossband repeater, remote control via DTMF, enz. Eerdere kinderziektes zijn er uit gehaald in de laatste versies. Er zou een modulatie issue zijn (te zachte modulatie), maar daar merkte ik weinig van toen ik de set bij de amateur even mocht proberen. Soms is het gaatje bij de microfoon niet goed open en als je die dan even voorzichtig doorprikt wordt het al beter. En er is wel een schema voor modificatie (een paar weerstandjes vervangen om de modulatie harder te krijgen). Een klein nadeel is dat er heel veel elektronica in de handmike zit. Die moet je dus niet laten vallen

Het frontje is er af te halen. Anti-diefstal, maar ook handig voor inbouw in de auto. Er zitten twee mounts bij: eentje om het display schuin te zetten en eentje recht. Er zit een (behoorlijke) verlengkabel bij voor verbinding van het frontje met de set.
Verder alle gebruikelijke amateur-mogelijkheden. Burst tone voor het openen van repeaters is instelbaar.
Gebruikersvriendelijkheid en uitgebreide uitleg: kom op, het is CE ("China Export")

De programmeersoftware en programmeerkabel zijn een must. Je kunt 999 kanalen programmeren.
Groetjes,
Francina