Auteur Topic: pager is dood  (gelezen 9737 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Marceltx

• Gevorderd Lid
    • http://www.texelphoto.nl
pager is dood
« Gepost op: 17 oktober 2010, 08:47:58 »
Goedemorgen,
Van de week zou ik mijn mecurius2 een paar nieuwe capcodes inzetten met de hand toen hij bij het instellen een error gaf en gelijk stopte met alles en nu is ie dood.
Je hoord het piepje als ie erin gaat de batterij en dan gebeurt er niks.
Heb de batterij er andersom in gehad en ook 24 eruit gehad ik dacht hij reset zich wel maar das niet gelukt. De buzzertest doet ie nog wel en het scherm werkt ook nog.
Wie kan me vertellen wat het probleem kan zijn.
Ik heb met een andere pager de printplaat met de trilmtor verwisseld en die doet het nog wel.Dus volgens mij zit het probleem in de bovenste print.

bvd Marcel tx

Leen Ansems

• Gast
Re: pager is dood
« Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2010, 09:50:27 »
Citaat van: "Marceltx"
Goedemorgen,
Van de week zou ik mijn mecurius2 een paar nieuwe capcodes inzetten met de hand toen hij bij het instellen een error gaf en gelijk stopte met alles en nu is ie dood.
Heb de batterij er andersom in gehad en ook 24 eruit gehad ik dacht hij reset zich wel maar das niet gelukt. De buzzertest doet ie nog wel en het scherm werkt ook nog.
Ik heb met een andere pager de printplaat met de trilmtor verwisseld en die doet het nog wel.Dus volgens mij zit het probleem in de bovenste print.

bvd Marcel tx

De bovenste (kleine) print is de ontvanger en die breng je niet in de war met een  capcode verandering. Doet elke knop het nog wel goed en zit er niet 1 geblokkeerd? De batterij is nog wel vol? Het enige waar de ontvangerprint mee te maken heeft is de frekwentie van de pager. Heb je dat niet per ongeluk gewijzigd? De pager kan zelfs daarna gewoon opstarten. Resetten met een PC en programmer moet zeker lukken.

Offline Marceltx

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 17 oktober 2010, 09:55:13 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "Marceltx"
Goedemorgen,

bvd Marcel tx

De bovenste (kleine) print is de ontvanger en die breng je niet in de war met een  capcode verandering. Doet elke knop het nog wel goed en zit er niet 1 geblokkeerd? De batterij is nog wel vol? Het enige waar de ontvangerprint mee te maken heeft is de frekwentie van de pager. Heb je dat niet per ongeluk gewijzigd? De pager kan zelfs daarna gewoon opstarten. Resetten met een PC en programmer moet zeker lukken.

Leen hij doet de voledige buzzer test nog en alle knoppen zitten los.
Alleen als ik debatterij erin doe hoor ik een piepje en dankomt er niet in beeld mecurius2 .En zie verder ook niks in beeld.alleen de tekst bij de buzzer test geeft ie wel.
Hij stopte ermee tijdens het met de handprogrammeren. Leen ik was bezeg met de hand de capcode te verandere hoe kan ik dan bij de frekwnetie komen??

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 17 oktober 2010, 10:09:05 »
Dan is de file in je pager op een duistere manier verstoord en dat rest er alleen nog de redding met hulp van de PC.

Offline Erik

• Top Lid
« Reactie #4 Gepost op: 17 oktober 2010, 10:11:33 »
Als je er echt niet uitkomt wil ik er wel eens een blik op werpen.
Misschien dat ie met een programmeer unit weer tot leven komt.

Offline Marceltx

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: 17 oktober 2010, 10:12:36 »
Dan is de file in je pager op een duistere manier verstoord en dat rest er alleen nog de redding met hulp van de PC.

Leen kan je zonder programmer dan de frecentie wijzigen.Ik heb een kennis van me gevraagt die een programmer heeft of ie hem kan resseten. Moet je daar nog iets seciaals voor doen?

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 17 oktober 2010, 10:17:56 »
Citaat van: "Erik"

Dat weet ik wel zeker. De aanwezige file is in de war en de checksum klopt niet meer. Marcel moet maar eens opschrijven wat er aan capcodes en benamingen instond en wat er al zo meer ingeschakeld is in het menu. Dat heb je n.l. wel nodig. Hoe beter dat beschreven staat, des te nauwkeuriger kan je de oorspronkelijke staat herstellen. De oorspronkelijke backupfile had nog mooier geweest.....

Offline Marceltx

• Gevorderd Lid
« Reactie #7 Gepost op: 17 oktober 2010, 10:21:37 »

Erik zal het onthouden ik heb net een electromannetej op het eiland gemaild die heeft een programmer.
Ik was de ambus aan omzetten er reden weer een paar ander op het eiland (dat is bijna  elek dag tegenwoordig)en toen liep ie vast.
gr marcel

Offline Marceltx

• Gevorderd Lid
« Reactie #8 Gepost op: 17 oktober 2010, 10:24:02 »

Dat weet ik wel zeker. De aanwezige file is in de war en de checksum klopt niet meer. Marcel moet maar eens opschrijven wat er aan capcodes en benamingen instond en wat er al zo meer ingeschakeld is in het menu. Dat heb je n.l. wel nodig. Hoe beter dat beschreven staat, des te nauwkeuriger kan je de oorspronkelijke staat herstellen. De oorspronkelijke backupfile had nog mooier geweest.....

Leenik heb hem destijds gekocht en gewoon de codes voor het eiland erin gezet en een aantal op priogezet meet heb ik er niet aan gedaan omdat ik geen programmer heb.Werkt de programmer ook op een windows7 computer die heb ik namelijk?

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 17 oktober 2010, 10:43:47 »
Als je een speciale USB programmer hebt, zou hij met de juiste driver ook op W7 moeten werken. De oude programmers waren nog met die 25 polige plug uitgerust en moesten op de LPT1 poort worden aangesloten. Wel het juiste programma erbij gebruiken. Voor V8.6 moest alles met de oude programmer gedaan worden en van V8.6 bestaan programma`s voor zowel LPT1 als  USB . V9.1 is uitsluitend met een USB programmer te benaderen.
Gebruik het programma van de Jupiter. De Mercurius is een mini Jupiter.

Online Remon

• Top Lid
« Reactie #10 Gepost op: 17 oktober 2010, 12:46:17 »
Volgens mij draait de nieuwste Mercurius op versie 7.1 van de Jupiter, dus moet je 'm met een LPT programmer programmeren.

Offline Marceltx

• Gevorderd Lid
« Reactie #11 Gepost op: 17 oktober 2010, 13:51:16 »
Citaat van: "Remon"
Volgens mij draait de nieuwste Mercurius op versie 7.1 van de Jupiter, dus moet je 'm met een LPT programmer programmeren.

Remon ik had gelijk een pager erbij besteld en die is versi 7,2A.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 17 oktober 2010, 15:38:00 »
Je moet achterop de Mercurius pager kijken. Op de sticker staat de versie. Niet gokken a.u.b. , want dan ga je met de verkeerde versie aan de gang.

Offline Hutch

• Top Lid
« Reactie #13 Gepost op: 17 oktober 2010, 23:07:03 »
Citaat van: "Remon"

Remon klein vraagje tussendoor.

Ik heb ook nog zon LPT programmer liggen maar op mijn pc geen LPT poorten meer.
Weet jij mischien of dat daar een soort adapter voor bestaat naar usb om hem toch nog te kunnen programmeren.

Bedankt  :)

Online Remon

• Top Lid
« Reactie #14 Gepost op: 18 oktober 2010, 01:28:13 »
Nee helaas weet ik dat niet.

Heb zelf ook nog een LPT programmer liggen, alleen is die een beetje nutteloos omdat ik geen computer met LPT-poorten meer heb en ook geen pager meer. :P