Auteur Topic: Bedrijfsbrandweer  (gelezen 5340 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline keepernagel

• Gevorderd Lid
  • FEAR THE VAMPIRE
Bedrijfsbrandweer
« Gepost op: 11 september 2010, 21:34:39 »
Goeieavond   zijn er mensen die de frequenties hebben van bedrijfsbrandweer hebben van Belgie ? Ik woon nogal redelijk dicht bij de industriezone grts Wim
ubc 80 xlt  ubc 180 xlt ubc 3500 xlt  Uniden + yupiteru mtv-7300

Offline Asterix900

• Top Lid
Re: Bedrijfsbrandweer
« Reactie #1 Gepost op: 11 september 2010, 23:58:36 »
Voor zoverre ze nog niet volledig zijn overgeschakeld op ASTRID, zijn deze op Belgascan doorgaans nog up-to-date.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline keepernagel

• Gevorderd Lid
  • FEAR THE VAMPIRE
« Reactie #2 Gepost op: 12 september 2010, 11:53:47 »
Citaat van: "Asterix900"
Voor zoverre ze nog niet volledig zijn overgeschakeld op ASTRID, zijn deze op Belgascan doorgaans nog up-to-date.

Tja ASTRID... zal wel zeker  :(  grt Wim

Offline ron6307

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 8 oktober 2010, 11:58:26 »
Voor zover ik ervaar, zitten zij vaak met een kanaal op het bedrijfsnetwerk (entropia ed)
Bij Total Olifins aan de scheldelaan is dit het geval.   Men gebruikt daar een trunk die
gedeeld wordt met de bewaking.

Bij serieus incident kunnen zij ook in contact komen met onb200 en dat is nog analoog.

Grts
Ron

Online www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #4 Gepost op: 8 oktober 2010, 17:07:48 »

In België is bedrijfsbrandweer helemaal losstaand van civiele brandweer.
Men mag bijv. niet met blauw-blauw op de openbare weg, vaak moet ook alles afgeplakt worden.
Een bedrijf kan brandweerplichtig zijn, betaalt ook minder verzekeringspremie, men is sneller TP bij een incident waardoor er minder productie verlies is.
Wanneer de bedrijfsbrandweer het terrein verlaat, mag men dus niet meer produceren.
Ook zijn de bedrijfsterreinen dusdanig groot en vol met zware elektrische installaties waardoor er geen Astrid dekking is.
Deze bedrijven hebben meestal één Astrid portofoon voor de officier. Onderling verkeer is allemaal buiten Astrid om.
Er zijn slechts enkele bedrijfsbrandweren welke ook buiten het bedrijf komen, en wel op Astrid zitten. Maar dit is eerdere uitzondering (in tegenstelling tot de situatie in NL).

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #5 Gepost op: 8 oktober 2010, 23:22:10 »
Citaat van: "SemafoonWinkel.nl"
Ook zijn de bedrijfsterreinen dusdanig groot en vol met zware elektrische installaties waardoor er geen Astrid dekking is.
Deze bedrijven hebben meestal één Astrid portofoon voor de officier.

Als er geen dekking is, waarom zou men dan wel één porto aanschaffen? Als het technisch mogelijk is één porto te laten werken, dan werken er ook 10. Het lijkt mij eerder een kwestie van centen. Trouwens, zo groot zijn die bedrijventerreinen nu toch ook weer niet? Ik weet wel dat men bij BASF in Antwerpen-Noord dekkingsproblemen heeft op een deel van het onbebouwde terrein in de uithoek aan de Nederlandse grens maar dat is dan ook werkelijk een uithoek.

De relevantie van de rest van je bericht ontgaat mij eerlijk gezegd.

@ Ron, ONB 200 bestaat niet meer. Het is nu de seinkamer van de brandweer Antwerpen die de contactinstantie is.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Online www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #6 Gepost op: 9 oktober 2010, 08:32:10 »
Citaat van: "SemafoonWinkel.nl"
Deze bedrijven hebben meestal één Astrid portofoon voor de officier.

Als er geen dekking is, waarom zou men dan wel één porto aanschaffen? Als het technisch mogelijk is één porto te laten werken, dan werken er ook 10. Het lijkt mij eerder een kwestie van centen. Trouwens, zo groot zijn die bedrijventerreinen nu toch ook weer niet? Ik weet wel dat men bij BASF in Antwerpen-Noord dekkingsproblemen heeft op een deel van het onbebouwde terrein in de uithoek aan de Nederlandse grens maar dat is dan ook werkelijk een uithoek.

De relevantie van de rest van je bericht ontgaat mij eerlijk gezegd.

@ Ron, ONB 200 bestaat niet meer. Het is nu de seinkamer van de brandweer Antwerpen die de contactinstantie is.

Die porto is om met de hulpdiensten te communiceren via de portier. Deze heeft zijn analoge mob. en een Astrid porto.
Rest van het bericht is achtergrond info, is i.d.d. wat ver doorgeschoten ivm. mijn eigen brandweer achtergrond.

Offline keepernagel

• Gevorderd Lid
  • FEAR THE VAMPIRE
« Reactie #7 Gepost op: 9 oktober 2010, 18:17:42 »
Goeieavond een tijdje geleden heb ik vernomen dat de bedrijfsbrandweer tussen 170 en 174mhz zou liggen maar daar heb ik nooit iets gehoord tja grts Wim