Auteur Topic: Standaardfile Galaxy  (gelezen 4341 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Mikertje

• Nieuw Lid
  • *
Standaardfile Galaxy
« Gepost op: 15 juli 2010, 14:02:53 »
Mijn pager doet het van de ้้n op de andere dag niet meer goed en geeft aan
"buiten bereik" te zijn.

Kan iemand mij vertellen waar ik de standaardfile van de Galaxy pager v9.0 kan vinden
en hoe ik deze kan laden in mijn pager?

Opnieuw inlezen (F3), schrijven (F4) en verifi ๋ren (F9) had geen zin helaas.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Standaardfile Galaxy
« Reactie #1 Gepost op: 15 juli 2010, 16:17:08 »
Standaardfile staat op de meegeleverde CD-ROM.

Wat is niet meer goed ?

Kan zijn dat de out-of-range te krap staat ingesteld, dan krijg je de buiten bereik indicator.
Na herprogrammeren moet na ca. 10 minuten de tijd en datum goed staan, dan heb je ontvangst.

Of code0005000programmeren, die komt iedere 5 a 6 minuten mee.

Offline Mikertje

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 15 juli 2010, 18:17:41 »
- Als ik de standaardfile probeer te openen direct van de CD-ROM en het
wachtwoord ingeef komt het volgende op de pc in beeld: "The Programmed Board is not responding!

- De "out of ranch" staat al maximaal op 3 minuten

- Als ik de code 0005000 programmeer gebeurt er niets, er is geen ontvangst
dus die testmelding komt daardoor ook niet binnen.

Alles lijkt in orde na het herprogrammeren, maar de tijd en datum worden niet aangepast
en er komen geen meldingen binnen. Echt vreemd.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 18 juli 2010, 15:52:17 »
Soms wil door onduidelijke redenen een verstoring optreden waardoor de pager inderdaad niks ontvangt. Accu er even andersom inzetten voor pakweg 5 seconden en daarna weer terugzetten op de juiste wijze. Na het aanzetten staat linksbovenin het antenneteken en dat moet binnen de minuut verdwijnen. Doet de pager dat niet, dan is de pager gewoon stuk en dat heeft verder niets met het programmeren te maken. Het echt stuk gaan gebeurd meestal na een val van het toestel.

Offline Gaspieper

• Gevorderd Lid
    • P2000
« Reactie #4 Gepost op: 19 juli 2010, 10:04:55 »
Ik heb exact de zelfde storing gehad, dit bleek na reparatie een vocht probleem.
Pager tijdens een inzet onder mijn pak aan mijn riem, zelf erg bezweet en kreeg toen een paar uur later ook geen alamen meer binnnen.
Ook gaf het antennetje aan dat er geen bereik meer was, dit is (toen) gratis gerepareerd.
Galaxy 8.2 - Jupiter Pro - PreCom P2 (PRC-100R422)
UBC3500XLT / Diamond SRH-789 & SRH-1230 (airband) - bcTools+
AOR AR8200 MKII + CT8200 / Diamond RH-777 & RH-775 & D-150
President SX1020
Tot Straks, HOUDOE.......

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 19 juli 2010, 10:27:46 »
Citaat van: "Gaspieper"
Ik heb exact de zelfde storing gehad, dit bleek na reparatie een vocht probleem.
Pager tijdens een inzet onder mijn pak aan mijn riem, zelf erg bezweet en kreeg toen een paar uur later ook geen alamen meer binnnen.
Ook gaf het antennetje aan dat er geen bereik meer was, dit is (toen) gratis gerepareerd.

Dan zal de vochtig geworden plek behandeld zijn met een speciaal reinigingsmiddel en zo getracht de boel schoon te krijgen. Soms heb je geluk en dan zijn de zouten opgelost en daardoor de lekspanningen tussen de sporen weg. Niemand op deze aardbol is in staat om een vochtschade echt te repareren. Dat klinkt hard, maar is keiharde realiteit. Als de zouten eenmaal de kans hebben gekregen om hun "tanden" in de printsporen en de onderdelen te zetten, is het over en uit met je toestel.

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #6 Gepost op: 19 juli 2010, 12:38:59 »
De Galaxy is toch waterdicht?

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 19 juli 2010, 13:25:49 »
Citaat van: "Remon"
De Galaxy is toch waterdicht?

Niet theoretisch 100% waterdicht, al is het in de praktijk zo goed als...Het komt zelden voor dat er vocht in komt en dan meestal nog doordat de afdichtringen naar de knoppen zijn wegens het vele open en dicht maken van het accuvak en een professionele gebruiker zal dat normaal ook niet doen. Dat vak gaat dicht bij uitreiken van de pager en gaat alleen open bij omprogrammeren of accu vervangen. De gegarandeerde waterdichtheid is momenteel het hoogst bij de versie IP67. Die moet geen waterdruppel binnen laten als het toestel 1 meter diep onder water ligt. Voor die versie moet men ook meer betalen en eerlijk gezegd vinden de meeste korpsen de V8.2 IP52 versie al goed genoeg.