Auteur Topic: emailen vanuit versie 2.60  (gelezen 6119 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Corvus01

• Beginnend Lid
  • **
emailen vanuit versie 2.60
« Gepost op: 28 mei 2010, 15:12:48 »
Hallo,

Ik heb Ziggo  :oops:  en ik wil graag mailen vanuit pdw 260. Dat lukt niet omdat de poort op 25 stond. Ik probeer nu op 26 maar ook dan lukt het nog niet. Heeft iemand een idee wat ik moet doen/veranderen om te kunnen mailen vanuit versie 260??

Alvast bedankt.

Offline Remon

• Top Lid
Re: emailen vanuit versie 2.60
« Reactie #1 Gepost op: 28 mei 2010, 16:24:35 »
Ik heb ook Ziggo en de e-mailfunctie is gewoon niet werkend te krijgen, het is niet anders.

Je kan eventueel speciale handelingen doen, zoals een e-mail relay installeren en de mail naar de localhost sturen, waarna de e-mail relay de mail weer doorstuurt.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #2 Gepost op: 28 mei 2010, 19:29:07 »
Citaat van: "Remon"
Ik heb ook Ziggo en de e-mailfunctie is gewoon niet werkend te krijgen, het is niet anders.

Ook niet via een Gmail account?

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #3 Gepost op: 28 mei 2010, 19:33:33 »
Gmail werkt via poort 465 in plaats van 25, maar dat moet via een beveiligde (SSL) verbinding wat PDW weer niet ondersteunt.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #4 Gepost op: 28 mei 2010, 20:14:23 »
Bij mij (Ziggo) werkt het ook niet. Lijkt alsof Ziggo iets blokeert of niet ondersteunt. Het probleem is dat de basis van het SMTP protocol supersimpel is, maar los van deze basis zijn er veel uitzonderingen waardoor het toch niet altijd overal (goed) werkt. Het gaat helaas te ver om dit allemaal werkend te krijgen, sorry.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #5 Gepost op: 28 mei 2010, 20:18:42 »
Dan vrees ik dat een bepaald Mobitex netwerkje hier vanuit Scheveningen niet zal gaan werken  :(

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #6 Gepost op: 28 mei 2010, 22:00:33 »
Citaat van: "Corvus01"
Ik heb Ziggo  :oops:

Tja...  If you pay peanuts, you get monkeys :P

Offline MarcoV

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 30 mei 2010, 11:17:54 »
Bij mij lukt het wel, maar ik krijg het bericht niet mee. Ik krijg alleen een mail met {Spam?} als onderwerp.

Offline RenWvZ

• Gevorderd Lid
Re: emailen vanuit PDW
« Reactie #8 Gepost op: 11 maart 2011, 16:28:18 »
Een tip voor sommigen om het e-mail probleem op te lossen. Bij mij werkt het.
Mijn probleem was dat ik met authenticatie via PDW geen toegang kon krijgen tot de mailserver. Het bleek dat ik wel e-mail kon versturen, maar alleen binnen het tijdvenster van ca 20 minuten nadat ik met mijn gewone e-mail client (op een andere computer) mijn e-mail had opgehaald. Dat heeft te maken met een methode van toegang die providers gebruiken. Ik hoef in PDW dan geen authenticatie in te stellen.
Ik heb die computer met de e-mail client echter niet altijd aan en haal daar zeker niet iedere 20 minuten mijn post op. Daardoor was het verzenden onbetrouwbaar. Sinds kort gebruik ik een programmatje op de computer waar PDW op draait dat ik heel "basic" heb ingesteld om alleen iedere 20 minuten te kijken of er post is in de PDW mailbox van mij. Alle andere functionaliteit heb ik waar mogelijk uit gezet. Hierdoor blijft het steeds mogelijk om de uitgaande mailserver te gebruiken ;-)
Het programmatje wat ik gebruik (er zijn er meer) is Poptray. Je vind het hier: http://poptray.sourceforge.net/

René van Zon

Offline bedankt voor jullie reacties

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 8 april 2011, 07:48:30 »
Rene,
Heb jij nou een abonnement via Ziggo?... Ik heb wel continu een server openstaan voor het ophalen...zowel thuis als mobiel sinds kort. Is dan poort 465 afdoende?

Offline RenWvZ

• Gevorderd Lid
« Reactie #10 Gepost op: 10 april 2011, 13:32:56 »
Ik heb geen abo via Ziggo, gewoon een provider via ADSL (Inter.Nl.Net)
Welke poort open moet staan als je een eigen server hebt draaien weet ik niet.
Dan is trouwens het probleem ook een ander probleem denk ik.
Wat ik heb opgelost is het gevolg van de systematiek welke providers toepassen om de uitgaande e-mail server (SMTP) maar een bepaalde tijd open te laten voor verzenden nadat er via de inlogprocedure via de POP server e-mail is opgehaald.

René van Zon