Auteur Topic: Galaxy v8.2 vs Infostream X3  (gelezen 8505 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Galaxy

• Gevorderd Lid
Galaxy v8.2 vs Infostream X3
« Gepost op: 16 mei 2010, 17:13:05 »
Ik zit nu pas bij de vrijwillige brandweer en heb dus ook een Galaxy gekregen.

Ik heb privé de Infostream X3, en deze bevalt me 10x beter!!

De Galaxy is al een aantal keer vastgelopen toen ik de melding wou terugkijken of de tijd te weten (gewoon niet reageren als ik op de uitleesknop duw), en probeer maar eens lederen tasje te bestellen bij die ellendige P2000-shop... NOT!!!

Ben je inmiddels hulpverlener moet je via het korps gaan bestellen.. belachelijk!!

In het korps hebben ook al een aantal personen meldingen gemist door de Galaxy terwijl ik al een jaar de X3 heb en nooit een melding gemist heb.
Galaxy v9.0 IP54 - Swissphone s.QUAD

Offline Alwin

• Top Lid
    • aw foto
Re: Galaxy v8.2 vs Infostream X3
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2010, 17:27:23 »
Citaat van: "Galaxy"
Ik zit nu pas bij de vrijwillige brandweer en heb dus ook een Galaxy gekregen.

Ik heb privé de Infostream X3, en deze bevalt me 10x beter!!

De Galaxy is al een aantal keer vastgelopen toen ik de melding wou terugkijken of de tijd te weten (gewoon niet reageren als ik op de uitleesknop duw), en probeer maar eens lederen tasje te bestellen bij die ellendige P2000-shop... NOT!!!

Ben je inmiddels hulpverlener moet je via het korps gaan bestellen.. belachelijk!!

In het korps hebben ook al een aantal personen meldingen gemist door de Galaxy terwijl ik al een jaar de X3 heb en nooit een melding gemist heb.

Ja, en wat is het nut van deze posting ?.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /Uniden BC BCD260DN /Uniden BC BCD160DN- Uniden BC 780XLT-Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 /

Offline Galaxy

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2010, 17:31:26 »
Om even de taboe weg te halen van Infostream en te laten weten dat de Galaxy geen professionele pager mag heten!!!

Offline michel

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2010, 17:42:54 »
Nou heb al vanaf de eerste versie een Galaxy was nog zonder led maar heb nog NOOIT  een melding gemist met de 7.8 8.1 8.2 en 9.0 niet,om dan gelijk te zeggen dat de Galaxy slecht is vind ik een beetje te ver gaan!!!!!
Ik heb ook geen slechte ervaringen met de infostream gehad,maar ieder zijn eigen ervaring.
Misschien heb je net een wat mindere pager dat kan altijd gebeuren.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2010, 19:12:11 »
Om even de taboe weg te halen van Infostream en te laten weten dat de Galaxy geen professionele pager mag heten!!!

Ook bij de infostream konden bestellingen alleen via een beheerder geplaatst worden, dus de procedure is gewoon hetzelfde gebleven. Dat er niet aan je persoonlijk geleverd wordt, is een goed recht van de P2000shop. Jouw mening over de Galaxypager staat lijnrecht tegenover die van tig tevreden gebruikers. Ik zou maar gauw die nickname veranderen in infostream :mrgreen:

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #5 Gepost op: 16 mei 2010, 20:52:19 »

Ik weet niet wat jouw probleem is, maar 99% van de hulpverleners die ik ken is niet te spreken over de Infostream. Dat jij misschien een slechte Galaxy hebt dat is vervelend, maar blijkbaar wordt dat gecompenseerd door het unieke feit dat jij een goede Infostream hebt ;)

Over het bestellen bij de P2000-shop, iedere JanL*l kan wel zeggen dat hij/zij bij de brandweer zit.
Geloof maar dat het geen onwil is van de P2000shop, maar afspraken met de hulpdiensten.

In elk geval ben ik niet de enige die het nut van jouw posting niet helemaal in ziet.

Gelukkig kent dit land een aantal "semafoon-experts" die als geen ander weten hoe een semafoon moet werken en hoe je hem moet testen.
Als die de Infostream bijna een negatief cijfer geven dan vraag ik mij af wat jouw maatstaven zijn...

Offline veiligheidsregionhn

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 16 mei 2010, 20:53:26 »
Jongens nog even wachten en dan hebben we de motorola tetra pager. Hij is gesignaleerd. werkt met issi.

exLid057

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 16 mei 2010, 21:03:22 »
Citaat van: "veiligheidsregionhn"
Jongens nog even wachten en dan hebben we de motorola tetra pager. Hij is gesignaleerd. werkt met issi.

Met als opstie 100 extra antennes er bij :D

Offline vuurvreter63

• p2kflex'er
  • *
    • www.vuurvreter.eu
« Reactie #8 Gepost op: 17 mei 2010, 20:40:27 »
Citaat van: "veiligheidsregionhn"

Ik ben benieuwd hoe hij er uit ziet  :D

En wat is dat issi?
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Galaxy

• Gevorderd Lid
« Reactie #9 Gepost op: 18 mei 2010, 07:18:31 »

boelie

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 18 mei 2010, 12:06:04 »
Wij hebben bij de brandweer ook de Galaxy nooit geen problemen mee, wel met de infostream die sloeg regelmatig meldingen over komt wel lullig over dat je de collega´s voor de deur langs ziet rijden en je eigen pager niet is afgegaan.

Wbt de houding van de p2000shop, hier heb ik me ook al aan gestoord toen p2000 in gebruik werd genomen zijn ze door de voormalige scannerluisteraar wel groot geworden nu ze aan hulpverleners leveren kan er niets mee erg jammer, snap best dat er ook regels zijn maar wat kan je met een hoesje verkeerd doen  :?

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 18 mei 2010, 12:27:37 »
Citaat van: "boelie"
Wbt de houding van de p2000shop, hier heb ik me ook al aan gestoord toen p2000 in gebruik werd genomen zijn ze door de voormalige scannerluisteraar wel groot geworden nu ze aan hulpverleners leveren kan er niets mee erg jammer, snap best dat er ook regels zijn maar wat kan je met een hoesje verkeerd doen  :?

Daar kan je boos om zijn zoveel je wilt, maar de staat (VTS-PN) heeft het exclusieve recht voor het gebruik van de Galaxy namens de hulpverleners in een contract met de P2000shop vastgelegd. Zelfs een tasje aan jou leveren kan een boete opleveren.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #12 Gepost op: 18 mei 2010, 15:34:06 »

Ik vind dit ook een beetje een domme opmerking hoor. Stel dat jij een bedrijf hebt en je krijgt de kans om een gigantische klant binnen te halen. Die klant stelt wel als eis dat een bepaald produkt uitsluitend aan hun geleverd wordt. Dan zou je echt oliedom zijn als je daar niet mee akkoord gaat. Er wordt immers nog steeds aan hobbyisten geleverd, maar niet de Galaxy.

Zoals wel vaker gezegd: Je moet blij wezen dat P2000 vrij te ontvangen is!

Dergelijke klaagzang riekt echter naar iets met "een vinger en een hand".

boelie

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 19 mei 2010, 11:16:18 »
Ik heb het woord boos niet in de mond genomen en je mag het dan een domme reactie vinden maar wat ik probeer te zeggen is dat ik en dat is een persoonlijke mening het vreemd vind dat je niet eens een simpel hoesje kunt krijgen. Als we het dan over een domme reactie hebben vind ik de opmerking (wees blij dat je p2000 kunt ontvangen) dom want daar gaat het niet over we hebben het over artikelen die je niet kan verkrijgen en niet over ontvangen.

Offline vuurvreter63

• p2kflex'er
  • *
    • www.vuurvreter.eu
« Reactie #14 Gepost op: 19 mei 2010, 16:17:50 »
Ik heb het woord boos niet in de mond genomen en je mag het dan een domme reactie vinden maar wat ik probeer te zeggen is dat ik en dat is een persoonlijke mening het vreemd vind dat je niet eens een simpel hoesje kunt krijgen. Als we het dan over een domme reactie hebben vind ik de opmerking (wees blij dat je p2000 kunt ontvangen) dom want daar gaat het niet over we hebben het over artikelen die je niet kan verkrijgen en niet over ontvangen.

Lezen is ook een vak  :!:
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.