Auteur Topic: KL7051 testvlucht  (gelezen 18140 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #15 Gepost op: 17 april 2010, 20:12:00 »
KL7051 is weer veilig binnen op Schiphol Oost
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 5055
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #16 Gepost op: 17 april 2010, 20:15:24 »
Citaat van: "fopneus"
Ministeri ëel besluit, moet je bij IVW zijn.

Wat ik lees is dat het een gezamenlijk besluit was. IVW, Militaire Luchtvaartautoriteit. KNMI en LVNL. In volgorde van afnemende incompetentie, dat dan weer wel. :P

Offline Sigint

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 411
  • COMSPEC
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #17 Gepost op: 17 april 2010, 20:24:09 »
Lekker rustig zo. :)
Bye.
Sigint
Bron: Casper Frontier
"Monitoring till 12 GHz"

Offline fopneus

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 199
    • Aviation Digital fotografie
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #18 Gepost op: 17 april 2010, 20:58:39 »
Citaat van: "Discriminator"
Citaat van: "fopneus"
Ministeri ëel besluit, moet je bij IVW zijn.

Wat ik lees is dat het een gezamenlijk besluit was. IVW, Militaire Luchtvaartautoriteit. KNMI en LVNL. In volgorde van afnemende incompetentie, dat dan weer wel. :P

Tja, als je als sportvlieger zo naar de instanties kijkt dan snap ik wel dat het heel frustrerend was dat je niet een bakkie koffie kon halen op EHAL :P Gelukkig spelen er voor IVW, de MLA, KNMI en LVNL andere belangen dan een bakkie koffie voor de lol ergens halen ;);)
MVT7100, UBC125XLT, Uniden Bearcat, div. porto's en mobi's

Offline Toine

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 34
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #19 Gepost op: 17 april 2010, 21:00:57 »
Hey Casper,

Via geenstijl.nl jouw site vandaag ontdekt, super!!!
Zal er veel gebruik van maken.
Vreemde vraag misschien, maar is het mill verkeer zo ook online te volgen??

mvg Toine
Groeten uit de Kempen!!!
AR-5000/AR-5000+/IC-R8500/ AOR-8600/785XLT
Antennes:2 x D-777 incl LNA-3000/ 2 x DX-500 / DX-one/ DA-753G

Offline Spine24

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 175
    • http://link2radio.net/
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #20 Gepost op: 17 april 2010, 21:49:13 »
Nee!

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 5055
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #21 Gepost op: 17 april 2010, 21:51:00 »
Citaat van: "fopneus"
Tja, als je als sportvlieger zo naar de instanties kijkt dan snap ik wel dat het heel frustrerend was dat je niet een bakkie koffie kon halen op EHAL :P Gelukkig spelen er voor IVW, de MLA, KNMI en LVNL andere belangen dan een bakkie koffie voor de lol ergens halen ;);)

Dit soort buitenproportionele maatregelen zijn ongegrond en nergens voor nodig. In België en Duitsland kon gewoon VFR gevlogen worden. Wie ben jij om mijn trainingsvlucht voor het behouden van mijn vliegbevoegdheid denigrerend af te doen als 'voor de lol vliegen'?  Jouw collega's op EHRD hebben gelukkig al langer in de gaten dat hun bestaan mede wordt betaald door de kleine luchtvaart.

En over welke belangen heb jij het? http://www.nrc.nl/binnenland/article252 ... rpagina%29

Offline fopneus

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 199
    • Aviation Digital fotografie
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #22 Gepost op: 17 april 2010, 22:35:46 »
Citaat van: "Discriminator"
Dit soort buitenproportionele maatregelen zijn ongegrond en nergens voor nodig. In België en Duitsland kon gewoon VFR gevlogen worden. Wie ben jij om mijn trainingsvlucht voor het behouden van mijn vliegbevoegdheid denigrerend af te doen als 'voor de lol vliegen'?  Jouw collega's op EHRD hebben gelukkig al langer in de gaten dat hun bestaan mede wordt betaald door de kleine luchtvaart.

En over welke belangen heb jij het? http://www.nrc.nl/binnenland/article252 ... rpagina%29

Jij mag vinden wat je vindt, ongegrond is iets wat jij vindt en dat mag maar heel veel  anderen vinden dat niet. En die heel veel anderen hebben het wel voor het zeggen zo blijkt.
Wie ben jij om de veiligheid van tienduizenden luchtvarenden af te doen als grote nonsens en op basis van ongegronde maatregelen? Op welke kennis berusten jouw uitspraken behalve een groot stuk eigenbelang? Het is makkelijk iets ongegrond te noemen zonder inhoudelijk daar enige bemoeienis mee te hebben, iets met vanaf de zijlijn.
Behalve uit de hoek van de recreationele vliegers zijn er verder bijzonder weinig wanklanken gehoord. En Hartman klaagt natuurlijk, die verliest tot 8 miljoen per dag. Dat is wat anders dan een vluchtje EHAL op en neer!
MVT7100, UBC125XLT, Uniden Bearcat, div. porto's en mobi's

Offline PE7EB

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 454
  • QTH Alkmaar JO22jp
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #23 Gepost op: 17 april 2010, 22:50:14 »
Ik kan me het onbegrip van René wel voorstellen, voor jet- en turboprop motoren is deze rommel een ware aanslag, zuigermotoren daarentegen hebben er nauwelijks last van en VFR vluchten hoeven helemaal niet naar de hoogte waar het risico heerst.
Nederland draaft, zoals zo vaak, weer volledig door.
73 es gud dx de eric pe7eb k

Offline fopneus

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 199
    • Aviation Digital fotografie
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #24 Gepost op: 17 april 2010, 22:53:58 »
Op welke hoogte heerst het risico dan? Wie heeft uitgesproken dat er minder risisco is op "lage hoogtes"? De media ja.
Wat de media zegt of wat de kaartjes van de VAAC zeggen, en dat is SFC-FL200 en FL200-FL550.

SFC is volgens mij nog altijd Surface.
MVT7100, UBC125XLT, Uniden Bearcat, div. porto's en mobi's

Offline j.d.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 238
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #25 Gepost op: 18 april 2010, 01:02:35 »

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 5055
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #26 Gepost op: 18 april 2010, 07:54:31 »

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #27 Gepost op: 18 april 2010, 08:02:45 »
Vandaag wederom testvlucht verwacht en een goedemorgen!
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Daaf

  • Boardmoderator
  • *****
  • Berichten: 2174
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #28 Gepost op: 18 april 2010, 08:26:57 »
KL7461 PH-BVB, B773 enroute from DUS ->AMS.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 5055
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #29 Gepost op: 18 april 2010, 08:34:58 »
Citaat van: "Daaf"
KL7461 PH-BVB, B773 enroute from DUS ->AMS.


Nu geland op baan 06.