Auteur Topic: Problemen met RecAll, alternatief gezocht  (gelezen 4735 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online Remon

• Top Lid
Problemen met RecAll, alternatief gezocht
« Gepost op: 12 maart 2010, 19:26:09 »
Ik maak gebruik van het opnameprogramma RecAll Pro, maar ik loop tegen een aantal problemen aan:

- Ik heb ingesteld dat er elke dag een nieuwe file aangemaakt moet worden, maar dit gebeurt niet.
- Soms stopt het opnemen. Er lijkt dan een bitje omgevallen. Er staat dat bijvoorbeeld segment 74 van 75, maar ik kan de slider niet verplaatsen naar segment 75. Na segment 74 is de opname dan gestopt.

Ik zoek een betrouwbaar alternatief voor RecAll Pro:

- VOX-opname (zowel WAV als MP3)
- Timestamping

Het zal mooi zijn als er ook dingen teruggeluisterd kunnen worden, waarbij het opnemen niet onderbroken hoeft te worden.

Online Marcel

• Gevorderd Lid
Re: Problemen met RecAll, alternatief gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2010, 20:30:47 »
Hiervoor gebruik ik: Snooper http://snooper.se/index.htm. Helaas niet gratis ($15) maar heeft 1 optie die ik nog nergens ben tegengekomen namelijk dat hij altijd een kleine buffer maakt en dus iets eerder begint met opnemen dan de daadwerkelijke 'trigger'

Ik zo zeggen probeer het eens uit (volgens mij kun je het programma een maand gratis testen) en kijk of dit voldoet!
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2010, 20:35:20 »
Ik zou http://www.proscan.org/ proberen, als ie bevalt kun je 'm kopen. Ik draai 'm al een paar jaar, m.i. de beste van allemaal. Mits je compatibele scanners hebt  :oops:
Luisterspulletjes :)

Online Marcel

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 13 maart 2010, 20:36:33 »
Proscan is inderdaad ook een erg prettige; gebruik ik hier ook, maar net wat je zegt, dan moet je wel een scanner hebben die het ondersteund.

Officieel ondersteund proscan ook de ubc 3500 niet; al werkt het wel gewoon voor het opnemen (alleen de database functie loopt bij mij nog wel een vast)
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
« Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2010, 21:05:37 »
Citaat van: "Marcel"
Hiervoor gebruik ik: Snooper http://snooper.se/index.htm.

Mijn virusscanner ziet narigheid in de setup.exe  :(

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
« Reactie #5 Gepost op: 13 maart 2010, 21:14:32 »
Dan zijn daar ook nog simpele progjes als:
Vox Recorder
http://www.dxzone.com/cgi-bin/dir/jump2.cgi?ID=3985

Scanrec Scanner Recorder
http://www.dxzone.com/cgi-bin/dir/jump2.cgi?ID=3965

Online Marcel

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: 13 maart 2010, 22:38:44 »
Mijn virusscanner heeft niets aangetroffen (net even geïnstalleerd op een oude laptop met een recente f-secure erop)
Kan het ook aan je (virus!)scanner liggen?

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
« Reactie #7 Gepost op: 14 maart 2010, 08:29:38 »
Citaat van: "Marcel"
Mijn virusscanner heeft niets aangetroffen (net even geïnstalleerd op een oude laptop met een recente f-secure erop)
Kan het ook aan je (virus!)scanner liggen?

Ja da's heel goed mogelijk, ik gebruik Panda Cloud en die zegt 1 virus te hebben geneutraliseerd, hij noemt geen naam van een virus maar "een verdacht bestand". Ik denk dat hij de enkele setup.exe niet lust.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #8 Gepost op: 14 maart 2010, 08:48:16 »
Citaat van: "Remon"
Ik maak gebruik van het opnameprogramma RecAll Pro, maar ik loop tegen een aantal problemen aan

Is ScanRec geen alternatief?

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
« Reactie #9 Gepost op: 11 april 2010, 11:18:06 »
Citaat van: "Remon"
Ik maak gebruik van het opnameprogramma RecAll Pro, maar ik loop tegen een aantal problemen aan:

- Ik heb ingesteld dat er elke dag een nieuwe file aangemaakt moet worden, maar dit gebeurt niet.
- Soms stopt het opnemen. Er lijkt dan een bitje omgevallen. Er staat dat bijvoorbeeld segment 74 van 75, maar ik kan de slider niet verplaatsen naar segment 75. Na segment 74 is de opname dan gestopt.

Ik blijf een groot fan van Proscan maar Rec-all Pro 1.7 werkt nu wél goed. Ook ik had het probleem dat de opnamen na een aantal segmenten stopten maar in de huidige versie is die bug eruit. Vergeleken met andere 'eenvoudige' opname software vind ik Rec-all Pro de beste.