Het lijkt een verdere inperking van Dutchmil handling, klopt dat Emiel? Kleinere TMA-D en bestaat de W1-North-South dan nog?
Wat ik toen met de invoering van de Windows begrepen heb, zijn die ontstaan om later over te gaan in handen van Amsterdam.
Het is natuurlijk ook van de zotte om drie verschillende verkeersleidingscentra boven ons kleine landje hebben.
Huub: Nee, deze wijziging is puur bedoeld om de capaciteit van acc sector 2 te vergroten. Er moest ruimte komen voor een 2e parallele route. Verleggen van tb6 en inleveren noordkant tmad is hier een gevolg van.
Window 1 blijft gewoon bestaan. Route is W1S-W1M (ex-ssb)-W1N. Levels blijven ongewijzigd. Window 2 (link met TMAC) is overigens wel verlegd gezien de gewijzigde noordgrens tmad. W1m is om de climbrestictie van volkel bakken wat op te ruimen (ander fl240 bij w1s, operationeel wel haalbaar maar niet wenselijk, nu fl200 w1s fl240 w1m)
Dirk: Nee, dat is niet correct. De windows bestaan om op snelle wijze mil kisten (mn. binnenlands militair) door luchtruim (specifiek: de amsterdam uta (fl195-660)) te leiden waar Amsterdam verantwoordelijk is voor de separatie (de zgn. "amsterdam shaded area"). Mil sup maakt het window actief iom ams sup, kisten gaan erdoor en ams zorgt dat er geen botsingen gebeuren. Alternatief is dat mil iedere kist telefonisch gaat coordineren, afzonderlijk via een flight notification. Erg bewerkelijk als Volkel een outbound wave met 10 kisten heeft natuurlijk, vandaar invoering van het window. Overigens mag acc gewoon door de windows kruisen met hun verkeer, zolang ze zelf maar de separatie bewaken en de grijze driewielers niet hoeven uit te wijken
Henk: spot on
