Auteur Topic: Databurst op 171.075  (gelezen 8421 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Leen Ansems

• Gast
Re: Databurst op 171.075
« Reactie #15 Gepost op: 3 december 2009, 13:31:36 »
Citaat van: "Hutch"
Klopt dat veranderd dagenlijks.
En vind dat heel jammer want iederedag moet je een andere frequentie L-out zetten.
Anders hoor je heel de dag dat gereutel.

Het is voorgeschreven in de zendvergunning om elke dag van controlekanaal te veranderen.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #16 Gepost op: 3 december 2009, 15:07:10 »
Waarom gebeurt dat bij Entropia dan niet? Andere vergunningsvoorwaarden?
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Hutch

• Top Lid
« Reactie #17 Gepost op: 3 december 2009, 15:45:06 »
Jammer zeg zou het niet te omzeilen zijn als je 5kc of zo lager gaat zitten.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 3 december 2009, 16:40:26 »
Citaat van: "elsinga"

Ja. Smartnet heeft meestal 4 kanalen bij grote bedrijven op een site en moeten om de dag verplicht van een verkeerskanaal een controlekanaal maken en omgekeerd het controlekanaal van de vorige dag weer als verkeerskanaal in dienst nemen. Controlekanalen staan 24 uur aanééngesloten in de lucht en de verkeerskanalen komen alleen in de lucht bij een gesprek. Zo hoopte men toch de storing tussen sites van verschillende bedrijven te reduceren. Entropia heeft geen mededingers en heeft meestal vaste controlekanalen. Bij uitval kan 1 verkeerskanaal geofferd worden om als controle kanaal te dienen. Traxys kon dat in principe ook, maar had wel normaal altijd een vast controlekanaal op een site. Was de storing verholpen, dan was ook het oude controlekanaal weer terug. Entropia is niet zo honkvast.

Offline r0n.

• Gevorderd Lid
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
« Reactie #19 Gepost op: 3 december 2009, 19:30:31 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "r0n."
Smartnet is een analoog systeem, waar geen data in voorkomt.

Nou volg ik het even niet meer. Het is toch een net bestaande uit diverse frequenties wat via 1 freq wordt aangestuurd waar continu data op is te horen? Net als NS Amersfoort en Rotterdam. En met kanalen wordt niet meer gewerkt, wel met gespreksgroepen.

Mijn excuses, je hebt gelijk.
Mijn uitgangspunt was de portofoon, maar de "centrale" heeft inderdaad altijd een controler kanaal in de lucht.
Dit is mijn fout, nogmaals sorry.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #20 Gepost op: 4 december 2009, 06:12:32 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "elsinga"

Ja. Smartnet heeft meestal 4 kanalen bij grote bedrijven op een site en moeten om de dag verplicht van een verkeerskanaal een controlekanaal maken en omgekeerd het controlekanaal van de vorige dag weer als verkeerskanaal in dienst nemen. Controlekanalen staan 24 uur aanééngesloten in de lucht en de verkeerskanalen komen alleen in de lucht bij een gesprek. Zo hoopte men toch de storing tussen sites van verschillende bedrijven te reduceren. Entropia heeft geen mededingers en heeft meestal vaste controlekanalen. Bij uitval kan 1 verkeerskanaal geofferd worden om als controle kanaal te dienen. Traxys kon dat in principe ook, maar had wel normaal altijd een vast controlekanaal op een site. Was de storing verholpen, dan was ook het oude controlekanaal weer terug. Entropia is niet zo honkvast.

Leen, dank je voor het antwoord. Weer wat blondheid bij mij weggepoetst. ;)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 4 december 2009, 06:54:33 »
Bij mij is het blond intussen veranderd in de kleur grijs :) , maar van dat Smartnetsysteem wist ik toevallig omdat ik daarmee gewerkt heb in het verleden. De gebruiker merkt van de verandering van het controlekanaal niks, want de portofoon scant de kanalen automatisch.