Auteur Topic: Uniden Bearcat 3500XLT  (gelezen 4599 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jeep

• Beginnend Lid
  • **
Uniden Bearcat 3500XLT
« Gepost op: 25 november 2009, 22:16:20 »
Goed nu heb ik dus een scanner, fijn.
Ik kan hem handmatig voorzien van frequenties en die dan ook nog een naam geven, hardstikke fijn.

Dan vraag je aan de leverancier of hij ook de kabel heeft om hem op de PC aan te sluiten, als antwoord een wat glazige blik en: "Uhhh". Hij gaat lekker.

Dan ga je in den lande en regio rondbellen en dan blijkt dat de ene helft geen notie heeft waar je het over hebt en de andere helft vraagt of je even de artikelnummers kan geven, dan kunnen ze het wel bestellen.

Ja dat schiet lekker op.

Ik wil dus de USB kabel voor de PCaansluiting (niet met die RS232 aansluiting) en de software, is er iemand die weet welk bedrijf ze wel op voorraad heeft.
Een onbuigzame Fries die niemand laat barsten.

Kraait de haan niet bij het ochtendrood, dan komt er regen of de haan is dood

PD1EU

• Gast
Re: Uniden Bearcat 3500XLT
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2009, 22:34:16 »
Ik weet niet of het de goedkoopste is maar op deze site kun je het vinden onder de naam ; Bearcat Uniden PC-3500-230 USB (5184).
De software bcTool kun je downloaden en is gratis bij  http://www.bctool.org
Overigens is de kabel  hier ook te verkrijgen.
Edit...bij de laatste url komt niet de juiste pagina maar zoek maar even bij USB-Cables naar het goede type.

-Ed

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2009, 06:21:30 »
Ik heb de RS232  versie bij www.scanman.nl gekocht voor rond de 20 euro. Ik had namelijk al een RS232 aansluiting beschikbaar (op de laptop via een converter).

Tip is inderdaad BCtool en als je dan de BCT file op mijn site download, dan heb je een vliegende start qua luisteren. ;)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2009, 09:53:25 »
Citaat van: "elsinga"
Ik heb de RS232  versie bij http://www.scanman.nl gekocht voor rond de 20 euro.

Daar heb ik ook mijn USB kabel vandaan. Is op voorraad en kost 40 euro. JBE heeft hem ook alleen kost het daar 45 euro.

Offline Jeep

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2009, 13:25:33 »
Dank aan allen voor de reacties en de tips.
Ik heb de kabel besteld bij Dolman in Burgum en nu maar wachten tot die komt.
De (free)software heb ik geladen en de frequenties ook.
Ik ben er op die kabel die onderweg is na, helemaal klaar voor.

Nou weet ik niet hoe dat bij jullie is, maar ik was niet van plan om er dagelijks mee in de slag te gaan. Voornamelijk zal de scanner in gebruik zijn als handigheidje bij het spotten op de vliegbasis Leeuwarden en om als ik aan de Waddenkust ben, wat scheepvaart uit te luisteren. Het luisteren naar diverse bedrijven etc., is niet echt mijn ding.
Ik heb dus de frequentielijst van Elsinga eens doorgelezen, maar dan wordt je wel wat duizelig van. Het lijkt wel of elke Nederlander een aparaat heeft waarme hij/zij is te ontvangen op een scanner.

Ik zal me wel vermaken denk ik.  :)

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2009, 15:08:29 »
In mijn lijsten en bestanden staat EHLW ook, dus leef je uit. Heb je aanvullingen/opmerkingen/wijzigingen, dan hoor ik het graag. ;)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Jeep

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 26 november 2009, 17:54:01 »
Er was er eentje die ik in de gauwigheid niet heb gezien, maar wellicht dat ik niet goed heb gekeken. 71.325 Nectar 'Tower' dat is het centrale regelpunt van het "verkeer" op de luchtmachtbasis zelf. Zoals de voertuigen die de diverse banen kruisen of als er voertuigen werkzaamheden op de banen uitvoeren, dienen zij zich daar eerst te melden. Roepnaam is dan Nectar. Modulatie NFM