Auteur Topic: Dressler ARA 1500  (gelezen 3979 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline IJsselster

• Beginnend Lid
  • **
    • http://www.jurgensland.nl
Dressler ARA 1500
« Gepost op: 3 november 2009, 16:28:34 »
Ik heb nog ergens op zolder een ARA 1500 liggen.
Heb hem destijds meteen gekocht toen hij in de winkel verkrijgbaar was.
Echter nauwelijks aangesloten gehad en kwam hem toevallig tegen bij het uitpakken van wat dozen.
Zijn er mensen die ervaring met deze antenne hebben hoe hij zich ten opzichte van de hedendaagse gebruikte antennes houdt?
Ik ben van plan hem achter een eenvoudige scanner te hangen waarop ik grofweg gezegd tussen de 118 - 470 Mhz wil beluisteren.
Of zal ik de scanner maar achter mijn huis/tuin/keuken discone knopen waar een JIM 75 versterker aanzit........
Discone hangt reeds op zolder direct onder de pannen en die zou ik dan gaan vervangen door de ARA 1500.

Groeten,  Harry.
Bearcat UBC 3500 XLT
Uniden Bearcat 360 CLT
Uniden Bearcat 9000 XLT
Yupiteru MVT 7100
Albrecht AE 65 H
AOR AR-3000A
Handic 0080
Burdenwick ATA 2
CTE Discone
Dressler ARA 1500 antenne
Daimond RH 799 antenne

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
Re: Dressler ARA 1500
« Reactie #1 Gepost op: 3 november 2009, 18:31:10 »
Ik heb 2 van die dingen gehad voor milair luchtvaart, vooral UHF. Vooral tijdens condities heb ik er bizarre dingen mee ontvangen, tot de verkeersleider van Aberdeen Approach aan toe! Is ook de enige ant waarmee ik ooit Rotterdam ATIS mee heb ontvangen. En ik heb toch al wat ijzer op 't dak gehad kan ik je melden  ;)

Probleem met die dingen is wel dat ze veel storingen en andere zooi die je niet wil ontvangen binnenhalen. Maar dat is locatie- én ontvangergebonden dus da's een kwestie van uitproberen.

Persoonlijk vond ik het wel coole dingen, mooi degelijk materiaal en zo'n schroefje om de versterking mee in te regelen.
Luisterspulletjes :)

Offline IJsselster

• Beginnend Lid
  • **
    • http://www.jurgensland.nl
Re: Dressler ARA 1500
« Reactie #2 Gepost op: 6 november 2009, 10:26:44 »
Bedankt je voor je antwoord.
Ik ga binnenkort toch maar eens kijken wat ik er mee kan ontvangen en waar hij de meeste signalen/minste storing oppikt.

Groeten,  Harry.
Bearcat UBC 3500 XLT
Uniden Bearcat 360 CLT
Uniden Bearcat 9000 XLT
Yupiteru MVT 7100
Albrecht AE 65 H
AOR AR-3000A
Handic 0080
Burdenwick ATA 2
CTE Discone
Dressler ARA 1500 antenne
Daimond RH 799 antenne