Nee, hij kon niet goed liegen, je zag duidelijk dat zijn sluitspier strak aangetrokken stond...

FUD is trouwens Fear, Uncertainty and Doubt:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fear,_unce ... _and_doubt . Kortgezegd: maak mensen bang, onzeker en zaai twijfel, dan bereik je je doel wel. Deed Zembla ook: veel globale (naast ook een paar specifieke) plekken noemen met dekkingsproblemen, "wat als er daar een ramp plaatsvindt", dat soort werk.
Men noemde bijvoorbeeld Thialf. Nu weet ik dat tijdens grote evenementen daar altijd een hoop medewerkers rondlopen met portofoons. Eigen relaiszender, meerdere kanalen, u roept en FE Geluid draait. Ook de politie krijgt een stapeltje porto's. Zelfde bij de stadions van SC Heerenveen en SC Cambuur. Dus als C2000 het daar niet goed doet, dan nog is er goede communicatie mogelijk. Maar dat vertelt Zembla er net even niet bij...
Ja, natuurlijk is het niet overal 100% met C2000. Net als met GSM, UMTS, Digitenne en de analoge radio. 95% dekking buitenshuis, dat kono in de begintijd van GSM al heel snel. Die laatste 5% en de dekking binnenshuis, dat zijn de uitdagingen. En bij GSM is nog geen enkele provider erin geslaagd om overal binnenshuis dekking te leveren (in mijn vorige huis had alleen Orange dekking in huis, pinnen met KPN moest buiten midden op straat bijvoorbeeld).
De vraag is: moet je 100% dekking bieden, ook binnenshuis? Een agent of brandweerman wil dat heel graag. De politiek wil het bijbehorende prijskaartje echter niet betalen. En dus lossen een aantal brandweerkorpsen het zelf op met het weer opverstappen op analoge porto's voor communicatie binnen het peleton op een lokatie. En wellicht trekt de politie straks ook weer de analoge PVD porto's uit het stof, voor dit soort zaken.
Hoe het ook zei, het houdt de gemoederen bezig. En voor iemand (zoals ik) met veel interesse in alles wat met communicatie te maken heeft zijn het dus interessante tijden.