Ach, C2000 heeft z'n voordelen en nadelen. Diegene die er tegen zijn noemen alleen de nadelen, de voorstanders de voordelen.
Wat betreft communicatie tussen voertuigen en meldkamer is het een goed systeem. Voor binnen in complexe gebouwen e.d. is het bagger.
Maar in dit geval (Hoek van Holland) lag het echt niet aan het systeem. Op het moment van schieten zaten de meeste agenten op 1 gespreksgroep.
Als dan 1 iemand de knop indrukt van de microfoon, krijgen anderen een geluidje te horen dat ze geen contact kunnen krijgen.
In dit geval durf ik voorzichtig te beweren dat het min of meer goed gewerkt heeft; als iedereen door elkaar praat (analoog) wordt de spraak zo vervormd dat voor de meldkamer het niet duidelijk wordt wat er nou aan de hand is. Dan kan je beter (zoals in dit geval) beter iedereen 1 voor 1 spreken, zodat het sneller duidelijk is (wordt).
Als agent aan de andere kant, in paniek zijnde, kan ik me voorstellen dat je dan roept dat het niet werkt; je krijgt tenslotte geen contact met de meldkamer.
Objectief gezien werkte het dus wel...
Nou... Laat het commentaar maar komen nu...