Auteur Topic: nieuwe scanner  (gelezen 10762 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline schranze

• Gevorderd Lid
nieuwe scanner
« Gepost op: 31 augustus 2009, 19:48:33 »
hallo beste scannermate's

ik ben op zoek naar een nieuwe scanner liefst een handscanner ,
zou graag de nieuwste van nieuwste hebben . voor trunking enz , en digitaal
 maar er zijn zo veel modellen van bearcat , en ze zien er het zelfste uit enz
had deze op het oog

Uniden BCD396T
uniden BCD996T , ben nie zeker van model , maar hij ziet er zo uit
GRE PSR-500 Digital Triple Trunking Handheld

ik hoor het graag van jullie

grtz

Offline Remon

• Top Lid
Re: nieuwe scanner
« Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2009, 22:32:22 »
Waarom wil je een scanner aanschaffen die unencrypted (in Nederland niet gebruikte) APCO25 netwerken kan ontvangen?

Offline schranze

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2009, 22:59:09 »
Citaat van: "Remon"
Waarom wil je een scanner aanschaffen die unencrypted (in Nederland niet gebruikte) APCO25 netwerken kan ontvangen?

die APCO moet er nie op zitten , maar zit da er op is toch geen probleem

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2009, 23:45:42 »
Maar ik zie alleen maar digitale scanners in je wensenlijstje staan... Deze zijn (vrijwel) niet verkrijgbaar in Europa en een stuk duurder dan de Europese modellen zonder APCO25 mogelijkheid.

BCD396T = UBC3500XLT
BCD996T = UBC800XLT

Offline schranze

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 1 september 2009, 01:21:43 »
Maar ik zie alleen maar digitale scanners in je wensenlijstje staan... Deze zijn (vrijwel) niet verkrijgbaar in Europa en een stuk duurder dan de Europese modellen zonder APCO25 mogelijkheid.

BCD396T = UBC3500XLT
BCD996T = UBC800XLT

dus dat zijn de laaste nieuwe voor europa ? zijn deze dan digitale ?
en valt er niets aan te vangen met apco25

mvg

Offline schranze

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: 1 september 2009, 01:22:50 »
Citaat van: "schranze"

BCD396T = UBC3500XLT
BCD996T = UBC800XLT

dus dat zijn de laaste nieuwe voor europa ? zijn deze dan digitale ?
en valt er niets aan te vangen met apco25

mvg

en waarom gps op een scanner ?

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #6 Gepost op: 1 september 2009, 06:00:28 »
De US varianten heb je hier niet zoveel aan, want al die trunkingsoorten die hij kent worden hier nauwelijks gebruikt.

GPS in een mobiele scanner kan ik me nog wel nut van voorstelen, om automagisch gespreksgroepen/banken/systems aan en uit te zetten afhankelijk van je lokatie. Ik doe dat op mijn 3500XLT trouwens met de hand en dat werkt ook prima. ;)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline schranze

• Gevorderd Lid
« Reactie #7 Gepost op: 1 september 2009, 10:41:24 »
Citaat van: "elsinga"
De US varianten heb je hier niet zoveel aan, want al die trunkingsoorten die hij kent worden hier nauwelijks gebruikt.

GPS in een mobiele scanner kan ik me nog wel nut van voorstelen, om automagisch gespreksgroepen/banken/systems aan en uit te zetten afhankelijk van je lokatie. Ik doe dat op mijn 3500XLT trouwens met de hand en dat werkt ook prima. ;)

ben al mee met die gps :D ,,,
je zegt aan de us varianten heb je hier niet zo veel , maar kan dit nog komen ?

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
« Reactie #8 Gepost op: 1 september 2009, 11:19:13 »
Tja, in de Eemshaven zit ook een Motorola Smartnet netwerkje, maar hier in Europa is het veel MPT1327 trunking en weinig anders.
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Offline schranze

• Gevorderd Lid
« Reactie #9 Gepost op: 1 september 2009, 11:44:52 »
Citaat van: "elsinga"
Tja, in de Eemshaven zit ook een Motorola Smartnet netwerkje, maar hier in Europa is het veel MPT1327 trunking en weinig anders.

die trunking  is dat landelijk ? bv ik woon in zeebrugge , is bv de haven dan ook te horen in gent ,
en deze scanner is dat dan digitaal UBC3500XLT , ? tzou gewoon met oog voor de toekomst zijn
en die trunken , wat ga mijn scanner dan doen in verschill met me oude 180xlt ?
nu kan ik ook redelijk wat trunking ontvangen tussen de 420.000 425.000 , 408.0000 412.000 .

mvg

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
« Reactie #10 Gepost op: 1 september 2009, 12:35:36 »
Trunking kan heel lokaal zijn (1 bedrijf) of groter (C2000 is ook trunking tenslotte).

Offline v-v

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 1 september 2009, 16:31:10 »
Nou ik heb het vermoeden dat Schranze hoopt dat ie stiekem toch met een digitale scanner ASTRID kan ontvangen.
Maar helaas dus, de europeese modellen zoals de ubc3500xlt bijvoorbeeld zijn allemaal analoge scanners.

Er bestaan alléén maar digitale APCO25 scanners, hoofdzakelijk voor Noord-Amerika dus.
Andere systemen als  tetra, tetrapol, mototrbo, nxdn  enz enz kun je onmogelijk met een analoge of digitale apco scanner
ontvangen, dus bespaar je dit keer dat geld maar.

Offline schranze

• Gevorderd Lid
« Reactie #12 Gepost op: 1 september 2009, 16:38:09 »
Citaat van: "v-v"
Nou ik heb het vermoeden dat Schranze hoopt dat ie stiekem toch met een digitale scanner ASTRID kan ontvangen.
Maar helaas dus, de europeese modellen zoals de ubc3500xlt bijvoorbeeld zijn allemaal analoge scanners.

Er bestaan alléén maar digitale APCO25 scanners, hoofdzakelijk voor Noord-Amerika dus.
Andere systemen als  tetra, tetrapol, mototrbo, nxdn  enz enz kun je onmogelijk met een analoge of digitale apco scanner

nee astrid dat is zeker mijn bedoeling nie ,,
maar zo als elsinga al zij , dat er bij hem in de haven een Motorola Smartnet netwerk zit ,
woon dus ook bij een haven , en je weet nooit wat ze gebruiken , en wat de tijd brengt

Offline v-v

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #13 Gepost op: 1 september 2009, 17:00:35 »

maar zo als elsinga al zij , dat er bij hem in de haven een Motorola Smartnet netwerk zit ,
woon dus ook bij een haven , en je weet nooit wat ze gebruiken , en wat de tijd brengt

Ow aangezien je het hier eerder over clonen, itsi-tei enz. gesproken had, dacht ik ff dat je je zoek toch nog niet gestaakt had.

Zo'n motorola smartzone netwerk als die al in Belgie ergens gebruikt wordt, hoor jij ook gewoon op je 180xlt hoor, enige verschil is dat een trunking scanner die smartzone ondersteund  mee hopt naar de andere frequentie en Id nummers weergeeft.

Offline schranze

• Gevorderd Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2 september 2009, 00:19:34 »

Ow aangezien je het hier eerder over clonen, itsi-tei enz. gesproken had, dacht ik ff dat je je zoek toch nog niet gestaakt had.

Zo'n motorola smartzone netwerk als die al in Belgie ergens gebruikt wordt, hoor jij ook gewoon op je 180xlt hoor, enige verschil is dat een trunking scanner die smartzone ondersteund  mee hopt naar de andere frequentie en Id nummers weergeeft.

zoek tocht is niet meer nodig ,
ga nog even eens rond kijken voor me scanner
zou graag eens een trunking scanner aan het werk zien , want dit in nieuw voor me
mvg