Auteur Topic: SKY-SCAN MAG 1300  (gelezen 3294 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline gene

• Beginnend Lid
  • **
SKY-SCAN MAG 1300
« Gepost op: 25 augustus 2009, 15:37:34 »
Iemand ervaring met deze antenne?

Offline Alwin

• Top Lid
    • aw foto
Re: SKY-SCAN MAG 1300
« Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2009, 16:14:47 »
Citaat van: "gene"
Iemand ervaring met deze antenne?

Voor dat geld kun je beter wat anders kopen , kun je beter een mobiele amateur antenne kopen voor de 2meter en 70 CM.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /Uniden BC BCD260DN /Uniden BC BCD160DN- Uniden BC 780XLT-Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 /

Offline Janos

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 25 augustus 2009, 19:46:33 »
Ik had er vroeger een met magneetvoet. Deze nam ik vaak mee op het dak van mijn auto.
De ontvangst is redelijk voor mobiel maar na een poosje begon de magneetvoet hevig te roesten
en op het dak van mijn auto kwamen kleine roest spikkeltjes.
Ik heb hem nog eens helemaal roestvrij gemaakt en opnieuw zwart gespoten en de staafjes met
krimpkous bedekt maar uiteindelijk heb ik hem weggegooid.
Conrad is trouwens niet de goedkoopste met deze antenne.
Als basis antenne is het natuurlijk niet veel bijzonders.
UBC3500XLT, UBC220xlt, COM213 met discr. uitg., COM202 met discr. uitg. , RTL-SDR stick, 3x JPole 144-300-430 MHz, 7 el. Yagi 435 MHz, 6 el. Yagi 260 MHz, 5 el. Yagi 145 MHz, QFH 137 MHz, QFH 435 MHz, Helical 260 MHz  all Home made. Sab Titan 1 HD TV sat ontv., 1 m Tratec schotelant., univ. LNB

Offline gene

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 26 augustus 2009, 12:08:00 »
Dus een antenne met magneetvoet is per definitie niet echt aan te raden, zoals dit alternatief? Ik zoek eigenlijk een goede antenne tegen schappelijke prijs voor luchtvaart. Liefst welke ik ook binnenhuis kan neerzetten.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 27 augustus 2009, 06:00:10 »
Citaat van: "gene"
Dus een antenne met magneetvoet is per definitie niet echt aan te raden, zoals dit alternatief? Ik zoek eigenlijk een goede antenne tegen schappelijke prijs voor luchtvaart. Liefst welke ik ook binnenhuis kan neerzetten.

Een antenne met magneetvoet is geen verkeerde antenne, mits je een goed merk zoals Kathrein of Procom neemt. De antennesprieten zijn alleen geschikt voor een bepaald frequentie gebied en zeker niet om er "alles" mee te ontvangen. Besef wel dat het tijdelijke antenne is en geen vaste opstelling. Snoer en pluggen hebben dus extra te lijden door alle handelingen. Wat er meestal ook niet bij verteld wordt is het feit dat je een antenne koopt en het metalen autodak van je auto daarbij nodig is om de antenne werking te geven. Vakhandelaren en ervaren zendamateurs weten dat, maar het is jammer genoeg niet algemeen bekend. Dus zo'n antenne op de tafel van hout of tegeltjes neerzetten: dat gaat niet werken.