Auteur Topic: info gezocht VHF - UHF antenne Lynx heli  (gelezen 3351 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline rik56

• Gevorderd Lid
info gezocht VHF - UHF antenne Lynx heli
« Gepost op: 16 augustus 2009, 08:37:38 »
Na reeds op een ander forum gepost geweest te zijn, even hier m'n geluk proberen.

Ben sinds kort in het bezit van een antenne van het merk "Chelton"
welke ooit op een Lynx helicopter stond.

Betreffende antenne heeft twee connectoren, ik gok op een N en SMA type maar zeker ben ik niet, op de site van de fabrikant kan ik geen info over de antenne vinden.

Iemand va jullie een idee van de specs?

nummertjes op de antenne:
Chelton 12-11-4P4

Groeten,
Rik

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
Re: info gezocht VHF - UHF antenne Lynx heli
« Reactie #1 Gepost op: 16 augustus 2009, 08:51:37 »
Je kan altijd een mailtje sturen: chelton@chelton-antennas.com en om info vragen. Anders gewoon de telefoon pakken, bellen naar De Kooy en je daar laten doorverbinden naar de technische dienst. Goede kans dat ze je gewoon te woord staan en helpen.
Luisterspulletjes :)

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2009, 10:56:01 »
Citaat van: "rik56"
Betreffende antenne heeft twee connectoren, ik gok op een N en SMA type maar zeker ben ik niet, op de site van de fabrikant kan ik geen info over de antenne vinden.

Een vrouwtjes N-connector ziet er uit als een wand van ongeveer 12 mm diameter en ongeveer 1 mm dik met aan de buitenkant schroefdraad en in het midden van de plug zit een pin met een gaatje. Een SMA connector is ongeveer 6 mm in diameter en meestal verguld.
De werkelijke maten kunnen afwijken (alles uit mijn hoofd), maar de hier genoemde maten zijn puur om een eerste indruk te krijgen wat voor plug het zou kunnen zijn. Een foto maken en hier tonen, zal zeker een goed antwoord opleveren.

Offline rik56

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2009, 21:55:40 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "rik56"

Een vrouwtjes N-connector ziet er uit als een wand van ongeveer 12 mm diameter en ongeveer 1 mm dik met aan de buitenkant schroefdraad en in het midden van de plug zit een pin met een gaatje. Een SMA connector is ongeveer 6 mm in diameter en meestal verguld.
De werkelijke maten kunnen afwijken (alles uit mijn hoofd), maar de hier genoemde maten zijn puur om een eerste indruk te krijgen wat voor plug het zou kunnen zijn. Een foto maken en hier tonen, zal zeker een goed antwoord opleveren.

aan een foto ben ik nog niet toegekomen, ben er ondertussen wel achter dat het om een "Threaded Neill-Concelman" connector, algemeen gekend als TNC connector en een N-connector gaat.

volgende week eens een combiner in elkaar frutsen en eens testen :)

Grtz, Rik

Offline Janos

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 27 augustus 2009, 17:38:00 »
Heb je nog steeds behoefte aan informatie over deze antenne ?
Ik denk dat ik wel iets voor je heb.
Ik kan het eventueel doormailen (ik weet niet of dit via het forum lukt).
UBC3500XLT, UBC220xlt, COM213 met discr. uitg., COM202 met discr. uitg. , RTL-SDR stick, 3x JPole 144-300-430 MHz, 7 el. Yagi 435 MHz, 6 el. Yagi 260 MHz, 5 el. Yagi 145 MHz, QFH 137 MHz, QFH 435 MHz, Helical 260 MHz  all Home made. Sab Titan 1 HD TV sat ontv., 1 m Tratec schotelant., univ. LNB

Offline rik56

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: 27 augustus 2009, 19:19:19 »
Citaat van: "Janos"
Heb je nog steeds behoefte aan informatie over deze antenne ?
Ik denk dat ik wel iets voor je heb.
Ik kan het eventueel doormailen (ik weet niet of dit via het forum lukt).

Heb je mijn gegevens via e-mail gestuurd Janos,
van harte bedankt voor het aanbod.

Groeten,
Rik

Offline Janos

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: 27 augustus 2009, 20:00:02 »
Ik heb nog geen E-mail of persoonlijk bericht van je ontvangen.
UBC3500XLT, UBC220xlt, COM213 met discr. uitg., COM202 met discr. uitg. , RTL-SDR stick, 3x JPole 144-300-430 MHz, 7 el. Yagi 435 MHz, 6 el. Yagi 260 MHz, 5 el. Yagi 145 MHz, QFH 137 MHz, QFH 435 MHz, Helical 260 MHz  all Home made. Sab Titan 1 HD TV sat ontv., 1 m Tratec schotelant., univ. LNB

Offline rik56

• Gevorderd Lid
« Reactie #7 Gepost op: 28 augustus 2009, 04:13:50 »
Citaat van: "Janos"
Ik heb nog geen E-mail of persoonlijk bericht van je ontvangen.

2de poging  :)

Offline Janos

• Gevorderd Lid
« Reactie #8 Gepost op: 28 augustus 2009, 06:05:27 »
Mijn oude E-mail adres staat nog in dit forum. Ik zal het veranderen.
Ik heb de info-sheet intussen aan je gemaild. Er komt nog een tweede deel.