Auteur Topic: HTMC Den Haag  (gelezen 11950 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
HTMC Den Haag
« Gepost op: 7 augustus 2009, 18:59:49 »
De HTMC heeft 3 frequenties in gebruik, 158.6100 / 158.6700 / 158.9900. De centrale zendt geen tq mee, de wagens zenden met tq 179.7 op alle 3 de frequenties. Van de 158.6700 weet ik dat de zender in Scheveningen staat. Nu ben ik benieuwd waar de overige 2 zenders staan.

Offline wattman

• Gevorderd Lid
Re: HTMC Den Haag
« Reactie #1 Gepost op: 8 augustus 2009, 19:11:52 »
Tien jaar geleden stond er in elk geval een antenne op het dak van het pand waar de centrale zit: Rijswijkseweg 127 (tot weinig plezier van de omwonenden die last hadden van storingen). Ik ben al een tijd daar niet meer langs geweest, dus als iemand kan bevestigen dat de antenne er nog zit.  ;)

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #2 Gepost op: 8 november 2009, 21:36:35 »
Afgelopen zaterdag 2 keer een ritje gemaakt met de HTMC. In beide wagens de Motorola mobi gezien maar er zat geen display op met een kanaalaanduiding. De 3 kanalen staan ook vaak gekoppeld zodat je dus op alle 3 tegelijk de centrale hoort.

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #3 Gepost op: 9 november 2009, 00:02:37 »
Citaat van: "Johan Beck"
Afgelopen zaterdag 2 keer een ritje gemaakt met de HTMC. In beide wagens de Motorola mobi gezien maar er zat geen display op met een kanaalaanduiding. De 3 kanalen staan ook vaak gekoppeld zodat je dus op alle 3 tegelijk de centrale hoort.

En niet eens een scanner bij je met CC??  ;):)
Met vriendelijke groet,
Arlé

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #4 Gepost op: 9 november 2009, 00:12:34 »
Nou de scanner was niet echt nodig want de frequenties zijn mij al bekend natuurlijk. Maar als er dus 3 frequenties zijn had ik op de mobi wel een display verwacht met kanaalnummer er in of een up/down toets. Er zat er wel eentje maar die was voor het volume. Tevens gaf de chauffeur niet eens door aan de centrale waar hij naar toe ging. En de scanner meenemen was ook niet echt waar ik aan dacht, mijn gedachten zaten even bij het verlossen van een helse pijn in mijn voet. En na 5 uur op de SEH gezeten te hebben was die er nog niet echt minder op geworden  :(

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #5 Gepost op: 9 november 2009, 11:31:36 »
Citaat van: "Johan Beck"
Nou de scanner was niet echt nodig want de frequenties zijn mij al bekend natuurlijk. Maar als er dus 3 frequenties zijn had ik op de mobi wel een display verwacht met kanaalnummer er in of een up/down toets. Er zat er wel eentje maar die was voor het volume. Tevens gaf de chauffeur niet eens door aan de centrale waar hij naar toe ging. En de scanner meenemen was ook niet echt waar ik aan dacht, mijn gedachten zaten even bij het verlossen van een helse pijn in mijn voet. En na 5 uur op de SEH gezeten te hebben was die er nog niet echt minder op geworden  :(

Ik las het, na mijn opmerking hier, op je Hyves. Beterschap Johan!
Met vriendelijke groet,
Arlé

Offline MTH

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: 13 november 2009, 10:46:00 »
Citaat van: "wattman"
Tien jaar geleden stond er in elk geval een antenne op het dak van het pand waar de centrale zit: Rijswijkseweg 127 (tot weinig plezier van de omwonenden die last hadden van storingen). Ik ben al een tijd daar niet meer langs geweest, dus als iemand kan bevestigen dat de antenne er nog zit.  ;)

Vandeweek er nog langs gereden en er staat inderdaad nog een antenne op het dak, maar daar moet gezegd worden dat het
leek alsof deze niet meer gebruikt wordt. Antenne stond redelijk scheef op het dak, maar aan de andere kant zegt dat natuurlijk niets !!!

Marc !

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #7 Gepost op: 29 november 2009, 17:20:43 »
In het centrum van Den Haag komt de 158.9900 goed door, de 158.6100 is slecht. Hier thuis pak ik de 158.6100 weer goed en vanmiddag hoorde ik iets bruibaars. De centrale zei; ik zit nu alleen even op kanaal 3. Adressen waar wagens naar toe moesten lagen in Kijkduin en Loosduinen. Dus daar zal de 158.6100 wel ergens staan en is dus naar mijn mening kanaal 3.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #8 Gepost op: 10 februari 2010, 23:15:22 »
Vandaag weer even gebruik mogen maken van de HTMC. Op de mobi zag ik 4 genummerde drukknoppen naast elkaar wat de kanalen blijken te zijn. Kanaal 2 is 158.6700 en kanaal 1 is 158.9900. Nu nog van 1 en 3 achter de zenderlokaties zien te komen.
Op kanaal 1 hoor ik veel straten in het centrum, op kanaal 3 veel in Loosduinen en omgeving.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #9 Gepost op: 7 juli 2012, 08:24:21 »
Nou luister ik bijna niet naar taxibedrijven maar vanmorgen merkte ik op dat ook de centrale nu PL 179.9 Hz gebruikt.

Offline wattman

• Gevorderd Lid
« Reactie #10 Gepost op: 22 maart 2015, 10:08:09 »
Volgens mij is het gebruik van deze kanalen door de centrale van de HTMC afgelopen. Ik heb gisteren en vandaag deze uitgesluisterd en hoor alleen af en toe nog wat onderling verkeer.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #11 Gepost op: 22 maart 2015, 10:17:08 »
IK zal ze hier ook eens uitluisteren. 158.6700 staat 300 mtr bij mij vandaan dus als ik daar geen centrale meer op hoor dan zal het wel over zijn.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #12 Gepost op: 22 maart 2015, 11:51:18 »
En zojuist op 158.6700 een aantal malen de centrale zelf gehoord.

Offline Ernst

• Gevorderd Lid
« Reactie #13 Gepost op: 24 maart 2015, 18:56:24 »
Vandaag in Voorburg de HTMC op 158.990 gehoord. Er wordt mijns inziens ook veel minder gebruik van gemaakt dan enige tijd geleden.

Offline wattman

• Gevorderd Lid
« Reactie #14 Gepost op: 24 maart 2015, 19:25:48 »
Ik heb nog een tijdje meegeluisterd. De centrale komt wel af en toe in de lucht (o.a. een antwooord op een taxi die zich inmeldde, maar ik heb geen adressen meer gehoord. Kennelijk gebruikt men nu een ander systeem om ritten toe te wijzen; ik neem toch niet aan dat UberPop de taxi branche volledig heeft overgenomen  8). Voor de rest nog wat onderling verkeer maar dat stelt niet veel voor.