Auteur Topic: Luchtvaartscanner advies  (gelezen 5130 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Stuffke

• Nieuw Lid
  • *
Luchtvaartscanner advies
« Gepost op: 7 juli 2009, 10:48:50 »
Ik zou mij graag een luchtvaartscanner aanschaffen. Liefst enen die zowel civiele als militaire frequenties aankan. iemand die mij advies kan geven op dit vlak?

groeten.

Offline Elmer

• Gevorderd Lid
    • http://rigreference.com
Re: Luchtvaartscanner advies
« Reactie #1 Gepost op: 7 juli 2009, 12:37:06 »
Wat is je budget?
RigReference.com | Ham Radio Equipment

Uniden UBC785XLT | Uniden UBC3500XLT | Puxing PX-888 | Yaesu FT-450

Offline Stuffke

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 7 juli 2009, 13:36:29 »
Citaat van: "Elmer"
Wat is je budget?

max 200 EUR

Offline Elmer

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 7 juli 2009, 13:46:28 »
Kijk dan eens naar de Uniden ubc3500xlt, die is bij thiecom.de voor ongeveer 200 euro te koop, zie http://www.thiecom.de/bearcat-ubc3500xlt.html . Met wat verzendkosten zit je net aan je budget. Goede scanner, eenvoudig in gebruik, scant erg snel en is eenvoudig via de pc te programmeren (wel even kabeltje kopen daarvoor: viewtopic.php?f=1&t=16570&p=148941)

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
« Reactie #4 Gepost op: 7 juli 2009, 17:54:02 »
Ik zou gaan voor 3 x 2e-hands UBC780XLT's  :)
Luisterspulletjes :)

Offline aiki

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 9 oktober 2009, 20:02:35 »
Omdat ik de zelfde frequentieband wil beluisteren als "Stuffke" heb ik men vraag maar bij deze topic geplaatst.

Wat vinden jullie van de Bearcat UBC9000XLT als beginnend toestel...
En wat mag ik max. betalen voor de Bearcat UBC9000XLT.
Ben al jaren geïnteresseerd in de hobby, maar het is er nooit van gekomen.
Budget is zeer laag, omdat ik niet weet of het mij ook echt zal aanspreken.
Indien de hobby mij 100% fun bezorgd kan ik nog steeds een duurder toestel aanschaffen..

Offline Elmer

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: 9 oktober 2009, 20:37:23 »
Ik heb zelf een UBC9000 gehad, leuke scanner, lekker snel. Makkelijk te bedienen door de grote knoppen. Geen alpha-tags (tekst ipv nummertje op je scherm). Volgens mij heb ik er destijds (1.5/2 jaar geleden) 65 euro voor betaald. Soms worden ze voor veel meer aangeboden, wel tot het dubbele toe. Persoonlijk denk ik dat 75 euro wel het max is. Bedenk ook dat je nog een goede antenne nodig hebt, anders is de lol er heel snel weer af. Een goede all-round antenne is een discone. Deze dingen staan op marktplaats vanaf een euro of 40/50 denk ik, misschien iets meer.

Offline aiki

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 9 oktober 2009, 21:17:14 »
Ik heb zelf een UBC9000 gehad, leuke scanner, lekker snel. Makkelijk te bedienen door de grote knoppen. Geen alpha-tags (tekst ipv nummertje op je scherm). Volgens mij heb ik er destijds (1.5/2 jaar geleden) 65 euro voor betaald. Soms worden ze voor veel meer aangeboden, wel tot het dubbele toe. Persoonlijk denk ik dat 75 euro wel het max is. Bedenk ook dat je nog een goede antenne nodig hebt, anders is de lol er heel snel weer af. Een goede all-round antenne is een discone. Deze dingen staan op marktplaats vanaf een euro of 40/50 denk ik, misschien iets meer.

Hoi Elmer
Dit was snel een antwoord.
Ik kan er één kopen voor 100 euro inbegrepen een multiband ontvangstantenne , dus volgens jou norm te veel.
welke toestellen raad jij nog aan om te beginnen (desktop).

Offline Elmer

• Gevorderd Lid
« Reactie #8 Gepost op: 9 oktober 2009, 22:12:14 »
100 euro incl antenne zou prima kunnen, als de antenne iets is. Multiband antennes, bedoel je dan zo'n witte plastic buis? Daar zou ik nl. niet meer dan 5 euro voor betalen, je krijgt er gegarandeerd spijt van (heb ik ook gehad :)  )

Welke ik aan zou raden? Tsja, ik zou marktplaats in de gaten houden en kijken of er iets leuks voorbij komt voor een leuke prijs. Je gaf aan dat het niet te duur moet worden, dus ik zou in 1e instantie kopen wat er te krijgen is. Mocht je je later helemaal op het luisteren willen storten, dan kun je altijd weer wat verkopen / kopen. Ik begon 2 jaar terug met een Realistic PRO-2006 die ik voor 10 euro op een rommelmarkt kocht. Nu ben ik 5/6 scanners verder en heb ik een Uniden UBC785 staan.

Offline aiki

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 10 oktober 2009, 07:23:13 »
100 euro incl antenne zou prima kunnen, als de antenne iets is. Multiband antennes, bedoel je dan zo'n witte plastic buis? Daar zou ik nl. niet meer dan 5 euro voor betalen, je krijgt er gegarandeerd spijt van (heb ik ook gehad :)  )

Welke ik aan zou raden? Tsja, ik zou marktplaats in de gaten houden en kijken of er iets leuks voorbij komt voor een leuke prijs. Je gaf aan dat het niet te duur moet worden, dus ik zou in 1e instantie kopen wat er te krijgen is. Mocht je je later helemaal op het luisteren willen storten, dan kun je altijd weer wat verkopen / kopen. Ik begon 2 jaar terug met een Realistic PRO-2006 die ik voor 10 euro op een rommelmarkt kocht. Nu ben ik 5/6 scanners verder en heb ik een Uniden UBC785 staan.

Bedankt voor je info en zal eens horen of ik er kan achterkomen welke type van de antenne hij bedoelt met Multiband antenne.