Auteur Topic: Luchtvaart scanner MVT-7100  (gelezen 7840 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Paul de Way

• Nieuw Lid
  • *
Luchtvaart scanner MVT-7100
« Gepost op: 27 juni 2009, 16:31:51 »
Ik pas begonnen met spotten. Ik heb op marktplaats een MVT-7100 scanner gekocht maar er zit geen gebruiks aanwijzing bij. Ik weet (inmiddels) dat dit nou niet bepaald de state of the art equipment is, (..) maar ik dacht eerst maar even proberen. Op de internet staat wel de Owner's Guide maar dat vertelt me alleen wat de scanner allemaal kan, echter niet hoe ik hem moet instellen. Is er in dit forum iemand die mij dat kan vertellen. Ik heb van de site de lijst met alle frequenties gedownload (ben ik ook al gelukkig mee). Als ik de scanner aan doe staat hij standard op FM en ik weet niet hoe ik naar een luchtvaart (of een politie / Brandweer) frequentie kan schakelen. En ook niet hoe ik die frequenties dan weer kan voor-programeren.
Alvast bedankt voor elke reactie,
Paul de Way. :?

PD1EU

• Gast
Re: Luchtvaart scanner MVT-7100
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2009, 17:08:21 »
Bij mods.dk kun je het manual downloaden.
Wel even registreren,zonder donatie maar één download per dag mogelijk.
Succes,

-Ed

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2009, 17:18:45 »
Citaat van: "Paul de Way"
Ik weet (inmiddels) dat dit nou niet bepaald de state of the art equipment is, (..) maar ik dacht eerst maar even proberen.

Om meteen maar even dat misverstand uit de weg te ruimen; De Yupiteru MVT-7100 is een van de beste scanners ooit gemaakt.

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2009, 21:08:48 »
Citaat van: "Daaf"
Om meteen maar even dat misverstand uit de weg te ruimen; De Yupiteru MVT-7100 is een van de beste scanners ooit gemaakt.

Afgezien van de ontwerpfout met de GoldCap.

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2009, 21:50:16 »
Het heeft zo'n zijn charmes, net zoals oude auto's met bekende kwalen.

De Yupiteru van mij ratelt soms als hij scant. Even in het plastic knijpen en het is weer over.  :P

Ik koester hem (net zoals autoliefhebbers in mijn iedere voorbeeld) wel in ieder geval.

PD1EU

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 27 juni 2009, 23:00:08 »
Hier is nog een herschreven versie.
Best wel handig als je twee versies hebt.

-Ed

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #6 Gepost op: 28 juni 2009, 08:26:47 »
Citaat van: "Discriminator"

Dat valt wel mee. Daar heb je de eerste paar jaar geen last van. Bij een nieuwe dan.

PD1EU

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 28 juni 2009, 09:02:40 »
Puur bij toeval vond ik hier ook nog
de nederlandse handleiding.
Soms hoor ik op de amateurbanden of via zendamateurstreams wel eens goede tips,waarvan dit er één was vanmorgen... ;)

-Ed

Offline MTH

• Gevorderd Lid
« Reactie #8 Gepost op: 29 juni 2009, 18:18:24 »
Citaat van: "Discriminator"
Citaat van: "Daaf"

Altijd de accu's extern laden i.c.m. een 7100 en je hebt nergens last van !!!

Marc !

PD1EU

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 30 juni 2009, 13:18:30 »
Paul reageert niet,zou dit weer zo'n ééndagsvlieg zijn  :?

-Ed

Offline fopneus

• Gevorderd Lid
    • Aviation Digital fotografie
« Reactie #10 Gepost op: 30 juni 2009, 13:24:00 »
... of gewoon iemand die niet elke dag achter de PC kruipt, zijn er nog genoeg ;)
MVT7100, UBC125XLT, Uniden Bearcat, div. porto's en mobi's

PD1EU

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 30 juni 2009, 13:29:05 »
Mogelijk....dan is de nieuwsgierigheid om iets te begrijpen ook niet zo groot !!

-Ed

Offline Paul de Way

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 1 juli 2009, 17:37:13 »
Ed,
Of ik een ééndags vlieg ben? waarschijnlijk heb je het wel bij het rechte eind, en ik zal je vertellen waarom.
Paul zijn aandacht voor iets nieuws kan snel wijzigen naar iets anders nieuws of als het hem allemaal niet lukt met het scannen en het spotten gaat de gein er natuurlijk snel af, en zal Paul het een zachte dood laten sterven.

De berichtgeving die je van Paul leest wordt verzorgd door mij, "Paul zijn Vader".
Mijn belangstelling voor het scannen ligt alleen naar de mogelijkheid om dat ding aan de praat te krijgen.
Paul zelf is een 31 jarige man met een lichte verstandelijke handicap, en het internet geneuzel gaat nou net even boven z'n pet. Is opzich niet heel erg want er zijn altijd wel vriendelijke mensen om hem te ondersteunen waar dit nodig is. Jij bent b.v. z'n mens.  Dankje wel voor de download site ik (Papa dus) ga er mee aan de slag. Er zitten wel een paar erg onduidelijke bladzijden tussen maar ik doe m'n best.
P.s.
Ik ben niet elke dag online want dat laat mijn werk niet toe en ik denk ook niet elke dag aan scannen (gek hé).
Groet.
P&P

PD1EU

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 1 juli 2009, 21:47:32 »
Paul & Paul,

Aangenaam verrast met zo'n verhaal was de eerste reactie die bij me opkwam,en het doet me goed dat een vader dit probleempje samen met z'n zoon
probeert op te lossen.
Laat nog eens wat van jullie horen als er vorderingen zijn gemaakt.
Zelf heb ik dit type scanner niet,maar mochten jullie nog problemen ondervinden,dan zijn er altijd forumleden die jullie raad willen geven... ;)
Succes,

-Ed