Auteur Topic: Aerial Refuelling  (gelezen 206179 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 822
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #105 Gepost op: 21 juli 2010, 16:54:53 »
bedankt henri,komt hier goed binnen.
waar komen die toestelen vandaan,en waar zitten ze ongeveer?

Offline Lord Flashheart

  • Boardmoderator
  • *****
  • Berichten: 1782
    • 24 December 1944
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #106 Gepost op: 21 juli 2010, 17:30:26 »
Citaat van: "gerrit63"
bedankt henri,komt hier goed binnen.
waar komen die toestelen vandaan,en waar zitten ze ongeveer?

Die Quid komt vanaf RAF Mildenhall, die Trout? geen idee.. Heb hem een aantal dagen geleden naar het Oosten horen gaan, overduidelijk nu op de weg naar huis.
Ik ga ervan uit dat deze 2 op de Flamborough (east) track zaten.. aan de Oostkust van de UK ligt die

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2440
  • Apres moi le deluge
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #107 Gepost op: 21 juli 2010, 17:33:08 »
Uhhh ik heb ze verder niet kunnen volgen maar de freq hoort bij de Flamborough AR track en die begint boven de Noordzee zeg maar thv Flamborough Head en loopt dan omhoog naar het noordwesten om vervolgens Scotland over te steken en te eindigen in de buurt van The Isle of Eigg. Het is dus een lijn ipv het gebruikelijke AR-rondje wat meest gehoord wordt.

De Trout is een EC-135R van Edwards, ik kon er zo gauw geen plaatje van vinden. Iemand?
Luisterspulletjes :)

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 822
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #108 Gepost op: 21 juli 2010, 17:33:36 »
ok bedankt,hoor ze nu niet meer.

Offline Nick

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #109 Gepost op: 2 augustus 2010, 10:55:46 »
Net 11:48 Nato 10 op 297.7500.

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2440
  • Apres moi le deluge
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #110 Gepost op: 9 augustus 2010, 15:40:47 »
Tartan 11 ontvangt vanmiddag de halve Britse luchtmacht op 261.350 in ARA 8.

Huidige klanten heten Razor en die werken onderling op A/A 379.100.
Luisterspulletjes :)

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2440
  • Apres moi le deluge
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #111 Gepost op: 9 augustus 2010, 15:55:58 »
En Inmiddels onderweg naar huis de Tartan op 233.725.
Luisterspulletjes :)

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2440
  • Apres moi le deluge
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #112 Gepost op: 9 augustus 2010, 16:07:02 »
De Britse piloteur geeft net door dat hij gaat landen met 1 hose nog uit. Of London dat even wil doorbellen naar Brize en of die de brandweer willen klaarzetten :wink:
Luisterspulletjes :)

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2440
  • Apres moi le deluge
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #113 Gepost op: 11 augustus 2010, 09:38:16 »
Ik zet de boel net aan en hoor een stel Quid's op {315.825} die Lakenheath Eagles aan het bijtanken zijn. Gehoorde c/signs Claw en Jungle.

Edit 12.10 uur: tankers gaan RTB Mildenhall.
Luisterspulletjes :)

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2440
  • Apres moi le deluge
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #114 Gepost op: 12 augustus 2010, 16:35:58 »
Quid 98 zit nu op {315.825} met o.a. Taco van Lakenheath.
Luisterspulletjes :)

Offline Lord Flashheart

  • Boardmoderator
  • *****
  • Berichten: 1782
    • 24 December 1944
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #115 Gepost op: 12 augustus 2010, 17:44:17 »
Citaat van: "Henri le Beau"
Quid 98 zit nu op {315.825} met o.a. Taco van Lakenheath.

Apart callsign voor die Quid..Je zou hem eigenlijk in de 4x of 7x serie verwachten.

Voor de laatblijvers :

G0443/10 - AIRSPACE RESERVATION:
TR 1: F210/F250 52N030W 53N020W DINIM ELSOX TAKAS
TR 2: F260/F270 TAKAS ELSOX DINIM 53N020W
TR 3: F210/F270 5330N020W 53N020W
THE FOLLOWING SEPARATIONS WILL BE PROVIDED IN OCEANIC AIRSPACE
MNPS 60NM, NON MNPS 120NM. FL210 - FL270, 12 AUG 11:19 2010 UNTIL 13 AUG 01:45
2010. CREATED: 11 AUG 17:16 2010


Dit zijn B-1's... HF 06761.0 is meestal wel raak en ik meen dat 02899.0 in die uren gebruikt wordt voor MWARA verkeer

Offline Lord Flashheart

  • Boardmoderator
  • *****
  • Berichten: 1782
    • 24 December 1944
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #116 Gepost op: 12 augustus 2010, 21:14:10 »
lees nu net een mail dat RAMA 51-53 (53 is de spare) aan de Oostkust van de USA/Canada hangen en met de ETHYL gaan tanken... paar uur later dus zullen Quid's airborne gaan

Offline Metal

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 266
    • http://www.freewebs.com/luchtvaartfrequenties
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #117 Gepost op: 18 oktober 2010, 19:48:23 »
Op 299,600 NAF met Polly's en Slammer aan het Airrefeuling

Offline Metal

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 266
    • http://www.freewebs.com/luchtvaartfrequenties
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #118 Gepost op: 19 oktober 2010, 19:31:52 »
Citaat van: "Metal"
Op 299,600 NAF met Polly's en Slammer aan het Airrefeuling

En alweer 299,600 NAF41 met Blades

Offline Lord Flashheart

  • Boardmoderator
  • *****
  • Berichten: 1782
    • 24 December 1944
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #119 Gepost op: 19 oktober 2010, 19:37:03 »
Citaat van: "Metal"
Citaat van: "Metal"
Op 299,600 NAF met Polly's en Slammer aan het Airrefeuling

En alweer 299,600 NAF41 met Blades

NAF 41 werkt ook op een Bandbox freq.. meende 376.775