Auteur Topic: Yupiteru MVT-7100 Programmeren  (gelezen 4795 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
Yupiteru MVT-7100 Programmeren
« Gepost op: 18 juni 2009, 11:18:11 »
Ik ben aan het stoeien met deze scanner, ik snap niks van de opbouw.
Hoe kom ik in de modus dat ik frequenties kan intypen en kan laten afscannen?

dus gewoon om de kanalen 1 t/m 1000 te kunnen programmeren?
Ik heb de handleiding maar daar word ik niks wijzer uit.

Ik hoop dat iemand het me eventjes zou willen uitleggen,

Met vriendelijke groeten, Ben. ;)

Online Remon

• Top Lid
Re: Yupiteru MVT-7100 Programmeren
« Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2009, 13:01:24 »
Druk op MR totdat je in de kanaalmodus bent, draai daarna naar het (lege) kanaal die je wilt programmeren. Je kan ook het kanaalnummer intoetsen en dan op MR drukken.

Dan druk je nog een keer op MR, zodat je in VFO modus komt. Stel daar de frequentie, stapgrootte en modulatie in.

Daarna druk je op FUNC en dan op SCAN. De frequentie die je in de VFO modus hebt ingesteld is nu geprogrammeerd in het door jou gewenste kanaalnummer.

Je keert daarna automatisch terug naar VFO modus, waarna je opnieuw een frequentie kan instellen. Wanneer je dan weer op FUNC en daarna SCAN drukt, wordt deze frequentie in het opvolgende kanaal geprogrammeerd!

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
Re: Yupiteru MVT-7100 Programmeren
« Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2009, 21:36:18 »
Citaat van: "Remon"
Druk op MR totdat je in de kanaalmodus bent, draai daarna naar het (lege) kanaal die je wilt programmeren. Je kan ook het kanaalnummer intoetsen en dan op MR drukken.

Dan druk je nog een keer op MR, zodat je in VFO modus komt. Stel daar de frequentie, stapgrootte en modulatie in.

Daarna druk je op FUNC en dan op SCAN. De frequentie die je in de VFO modus hebt ingesteld is nu geprogrammeerd in het door jou gewenste kanaalnummer.

Je keert daarna automatisch terug naar VFO modus, waarna je opnieuw een frequentie kan instellen. Wanneer je dan weer op FUNC en daarna SCAN drukt, wordt deze frequentie in het opvolgende kanaal geprogrammeerd!

Heel erg bedankt! je hebt me hiermee een heel eind op weggeholpen.

Mvg , Ben-Scan.