Auteur Topic: Welke scanner adviseren jullie mij?  (gelezen 3631 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

kees1992

• Gast
Welke scanner adviseren jullie mij?
« Gepost op: 16 juni 2009, 19:46:03 »
Ik wil graag een scanner kopen die ik voor (al zijn het er nog maar weinig) brandweer enz... wil gebruiken. Ik wil deze scanner ook goed kunnen gebruiken op de boot. Hij moet dus waterdicht/spatwaterdicht zijn en een goede ontvangst en groot bereik hebben.

Ik heb veel op internet gezocht maar ik zie nergens een duidelijke pagina met scanners. Jullie weten vast wel wat de beste betaalbare scanner is.

gr.

Offline Orionman8

• Beginnend Lid
  • **
Re: Welke scanner adviseren jullie mij?
« Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2009, 11:23:19 »
Als jij brandweer wilt ontvangen kun je beter een pager kopen.
Maar jij wilt een scanner. Aangezien je hem mee wilt nemen moet je dus een handscanner kiezen.

Wat is je budget. Want je kunt zo ver gaan als je wilt. Zelf scanner die op de computer aangesloten kunnen worden.

Voor handscanner zou ik voor het merk Uniden gaan. Maar aangezien ik niet veel ervaring heb met verschillende handscanners kan beter een ander er een adviseren.
UBC 180XLT ** UBC 244 ** UBC 780XLT ** Sirio 1300

Offline Elmer

• Gevorderd Lid
    • http://rigreference.com
« Reactie #2 Gepost op: 17 juni 2009, 13:25:52 »
De enige scanner waarvan ik weet dat hij 'waterdicht' is (volgens IPX4 norm), is de Icom IC-RX7.
Goede ontvangst en groot bereik zijn meer afhankelijk van je antenna dan van je scanner. Verwacht vooral niet teveel van het standaard sprietje wat bij de meeste scanners geleverd wordt. Beter om te overwegen een buitenantenne op te hangen. Als je een zeilboot hebt kan die mooi boven in de mast.
RigReference.com | Ham Radio Equipment

Uniden UBC785XLT | Uniden UBC3500XLT | Puxing PX-888 | Yaesu FT-450

Offline Orionman8

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 19 juni 2009, 13:16:03 »
Maar als je hem in de boot gaat gebruiken ja dan is het wel handig dat je een waterdicht heb. Alleen dan is de keus wel beperkt.
UBC 180XLT ** UBC 244 ** UBC 780XLT ** Sirio 1300

Offline PDJ10

• Gevorderd Lid
    • Radio Eclips
« Reactie #4 Gepost op: 19 juni 2009, 13:42:31 »
Unidens scanners zijn wel goed  :)
Ik gebruik de 92xlt en de 3500xlt en deze bevallen mij erg goed  ;)

Veel succes met je zoektocht  :)
DJ op internetstream (www.radioeclips.nl).
Iedere avond live te beluisteren vanaf 18.30 uur - 21.00 uur en op verzoek.

PD1EU

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 19 juni 2009, 16:52:07 »
Citaat van: "Elmer"
De enige scanner waarvan ik weet dat hij 'waterdicht' is (volgens IPX4 norm), is de Icom IC-RX7.
Goede ontvangst en groot bereik zijn meer afhankelijk van je antenna dan van je scanner. Verwacht vooral niet teveel van het standaard sprietje wat bij de meeste scanners geleverd wordt. Beter om te overwegen een buitenantenne op te hangen. Als je een zeilboot hebt kan die mooi boven in de mast.

Even je site bekeken Elmer,en zag dat de AOR-mini JIPS4 spatwaterdicht is.
Beide scanners zijn behoorlijk prijzig en staan daarom ook niet zo in de belangstelling.
Zeker niet omdat de Uniden handhelds met hun closecall toch voor heel wat minder geld erg veel bieden.
Ze zijn niet (spat)waterdicht,maar op een nogal bewegelijke boot kun je er zeker van zijn dat de scanner wel eens zal vallen en dan is een dure aanschaf
wel erg zonde van het geld.

-Ed

skourre

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 20 juni 2009, 14:02:07 »
ook de r5 is spatwaterdicht.klein en een goed ontvangertje.makkelijk te programmeren met de software.

groet

skourre