Auteur Topic: Frisnit Navtex decoder 2.1.5  (gelezen 5205 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline PE1KEL

• Nieuw Lid
  • *
Frisnit Navtex decoder 2.1.5
« Gepost op: 15 juni 2009, 20:00:37 »
Wie gebruikt toevallig de software van Frisnit, Navtex decoder, versie 2.1.5. ?

Sinds korte tijd begint dit programma meteen met het verzenden van data over Internet zodra ik het start.
De versie 2.1.1. doet dat niet.
IK heb beide versies opnieuw geinstalleerd maar bij de nieuwste versie blijft het hetzelfde.

Wie heeft dezelfde ervaring?

Adriaan, PE1KEL.

Offline Scannernet.nl

• Gevorderd Lid
    • Scannernet.nl
Re: Frisnit Navtex decoder 2.1.5
« Reactie #1 Gepost op: 29 juni 2009, 21:56:49 »
Ik zit ook nog met een vraag:

Ben hier nu ook een beetje aan het "stoeien" met de Navtex-decoder.

Ik had al een paar berichten ontvangen, maar is er misschien iemand die mij kan helpen bij een aantal instellingen.

Ik heb een DX-394 afgestemd op 516.3 kHz (USB) en deze verbonden via de koptelefoonuitgang met de microfooningang van de PC (ik heb geen line-in ingang meer over).

Weet iemand hoe hoog het volume van de ontvanger en PC moet staan en waar moet de tuning cursor op het spectrum op staan?
Kijk ook eens op Scannernet.nl voor Live Scanners, Live AIS, Flightradars & meer.....

Volg ook onze Twitter & Facebook

Offline Scannernet.nl

• Gevorderd Lid
    • Scannernet.nl
« Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2010, 17:00:27 »
Inmiddels draait het programma op volle toeren. Werkt prima. Was even "pielen" met de instelling, maar het resultaat is nu te bekijken op Scannernet.nl. Toch nog een behoorlijke ontvangst (o.a. poolse en noorse kuswacht).
Kijk ook eens op Scannernet.nl voor Live Scanners, Live AIS, Flightradars & meer.....

Offline Scannernet.nl

• Gevorderd Lid
    • Scannernet.nl
« Reactie #3 Gepost op: 20 oktober 2010, 13:41:15 »
Zijn er overigens meer mensen die dit programma hebben "draaien"?

Ik ben nog bezig de optimale audio-instellingen te vinden. Ik gebruik een Realistic DX-394 die ik heb aangesloten op een externe geluidskaart, waarbij ik gebruik maak van de MIC-in (Line-in is niet beschikbaar).

Ik het het opnameniveau van de MIC-in vrij laag staan, maar kan ik de audiolevels van de ontvanger het beste zo hoog of zo laag mogelijk houden. Daarnaast het ik ook de keuze uit de koptelefoon-uitgang en de externe speaker uitgang op de ontvanger. maakt dit ook nog iets uit?

Op de DX-394 zit ook nog een Attentuator. Is het raadzaam om deze te gebuiken i.v.m. mogelijke oversturing?

exLid057

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 21 oktober 2010, 16:47:24 »
Citaat van: "Bass"
Zijn er overigens meer mensen die dit programma hebben "draaien"?

Ik ben nog bezig de optimale audio-instellingen te vinden. Ik gebruik een Realistic DX-394 die ik heb aangesloten op een externe geluidskaart, waarbij ik gebruik maak van de MIC-in (Line-in is niet beschikbaar).

Ik het het opnameniveau van de MIC-in vrij laag staan, maar kan ik de audiolevels van de ontvanger het beste zo hoog of zo laag mogelijk houden. Daarnaast het ik ook de keuze uit de koptelefoon-uitgang en de externe speaker uitgang op de ontvanger. maakt dit ook nog iets uit?

Op de DX-394 zit ook nog een Attentuator. Is het raadzaam om deze te gebuiken i.v.m. mogelijke oversturing?

Heb je de insteling ook op 801 Khz staan ? en ben je ingelogt

Ik gebruik dit progama namelijk ook en het werkt als een speer, het volume hoef niet zo hart te staan

Offline Scannernet.nl

• Gevorderd Lid
    • Scannernet.nl
« Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2010, 08:17:36 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
Heb je de insteling ook op 801 Khz staan ? en ben je ingelogt

Ik gebruik dit progama namelijk ook en het werkt als een speer, het volume hoef niet zo hart te staan

Ik gebruik de Auto-optie en ik ben inderdaad ingelogt. Op zich behaal ik prima resultaten, maar je wilt altijd beter he  :D . Op internet kan ik namelijk weinig over de instellingen van dit programma vinden. Volgende week zal ik een nieuwe geluidskaart in de PC zetten, zodat ik de ontvanger op de Line-in kan aansluiten.

Even over het geluidsniveau. Ik weet niet welke ontvanger je gebruikt, maar ik heb mij DX-394 op circa 1/3 staan qua volume, terwijl ik de volumeregelaar in Windows (MIC-in) maar net open heb staan. Dit geeft al een grote uitslag op de spectrumanalyzer. Dit zal misschien te maken hebben met het feit dat ik de MIC-in gebruik. Heb je misschien ook een screenshot van het programma tijdens de ontvangst van een Navtex-uitzending (mag uiteraard ook via PB)?

Groet,

Bas