0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.
ik ben helemaal nieuw wat betreft scannergebruik, ik heb allerlei frequencies ingesteld mbt de luchtvaart (schiphol e.d.), alleen snap ik nog niets van de codes die ze gebruiken, waarschijnlijk al lang ergens besproken, ik kan het alleen niet terugvinden. Of misschien weet iemand een externe link waar hier veel over is terug te vinden.Alvast bedankt voor de reactie!
Hangt van het zins verband af, maar ik denk dat je bedoelt dat een vliegtuig zijn registratie doorgeeft, bijvoorbeeldPapa Romeo Papa Whiskey, wordt bedoeld PH-RPW, een kist van het Korps Landelijke Politie Diensten....
opdrachten die uitgevoerd moeten worden
http://www.aviationmegastore.com/ifr-theorie-en-praktijk-radio-telefonie-cursusboek-jarfcl-arti-ifr-arti-arti-ifr-radio-telephony/product/?shopid=LM4a0b301c0812d64e702ef4c016&action=prodinfo&parent_id=0&art=11878
Bekijk anders liever eerst dit onmisbare documentlink ingekortICAO DOC4444, onze Bijbel binnen de luchtverkeersleiding, hier begint en eindigt alles qua R/T mee.
De boeken, en lessen, van Rinus Schutten zijn tegen betaling te krijgen bij Rinus, maar dat is alleen handig als je van plan bent je R/T license te halen.
en de VFR jongens praten meestal langzaam genoeg om het zelfs als ongeoefend luisteraar te volgen