Auteur Topic: Perseus sdr  (gelezen 9108 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline marcelv

• Beginnend Lid
  • **
Perseus sdr
« Gepost op: 23 april 2009, 19:17:55 »
Hallo allemaal

ik was even benieuwd of er mensen op dit forum zijn die met een perseus sdr werken, ik overweeg zo'n ontvanger te gaan aanschaffen samen met een dx one pro mk2 van rf systems,
heb van de perseus ondertussen verschillende reviews gelezen voornamelijk duits en engels, en komt hier toch steeds redelijk goed uit de tests.

Groet marcel

Offline bubo bubo

• Gevorderd Lid
Re: Perseus sdr
« Reactie #1 Gepost op: 24 april 2009, 06:47:24 »
De Perseus SDR is in de WRTH 2009 uitgave getest. Mocht je dit boekwerk niet hebben dan zal ik even het belangrijkste melden.
Het WRTH 2009 heeft de Perseus de WRTH 2009 Award toegekend voor beste SDR.
Deze ontvanger kreeg een waardering van 5 sterren van maximaal vijf sterren.
De conclusie is: een zeer goede ontvanger met uitstekende prestaties, die echter wel een moderne computer vereist.

Misschien heb je iets aan deze conclusie.

Bubo bubo.

Offline marcelv

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 24 april 2009, 15:00:07 »
Bedankt voor de reactie,
heb het boekwerk reeds bestelt. maar wat word er bedoelt met een redelijk moderne computer, zoals ik het gelezen heb verbruikt de software maar een kleinbeetje van je cpu kracht, of zijn er nog andere eisen?

Groet marcel

Offline Havik

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 24 april 2009, 17:06:38 »
Citaat van: "marcelv"
Bedankt voor de reactie,
heb het boekwerk reeds bestelt. maar wat word er bedoelt met een redelijk moderne computer, zoals ik het gelezen heb verbruikt de software maar een kleinbeetje van je cpu kracht, of zijn er nog andere eisen?

Groet marcel

SYSTEM REQUIREMENTS
- 2 GHz Pentium IV CPU with 512 MB RAM (for 125 KS/s, 250 KS/s and 500 KS/s)
- 2.5 GHz Dual Core CPU with 1 GB RAM (for 1 MS/s and 2 MS/s operations)
- USB2.0 High-Speed (480 Mbit/s) port
- 16 bit AC-97 compatible audio board
- 1024 x 768 minimum resolution video board and monitor
- 2 Button mouse with wheel
- 10 GB or more internal hard-disk
- Supported OS: Windows 2000 SP4, Windows XP SP2, Windows Vista

Gr Havik
Realistic 2006 en de 2005.  Antenne Diamond 130N

Offline EricZld

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 24 april 2009, 18:08:13 »
beste marcel
ik heb de perseus hier draaien ,sinds 4 maanden ,ik heb deze kunnen vergelijken met een aor5000 /5000+3/nrd535D/r8500
de perseus presteerd veel beter en heeft mogelijkheden die een analoog ontvanger niet heeft
denk bv aan de bandbreedte zichtbaar maken
de ontvangstkwaliteit is voortreffelijk en verslaat moeiteloos bovenstaande ontvangers.
zijn prijs is in verhouding een koopje ,enja je hebt wel een stevige pc nodig ,maar dan nog blijft het in relatie een koopje
en ander voordeel de updates deze zijn gratis  tzt komt hoka met een decoder welke mooi samenwerkt met de perseus

Offline bubo bubo

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: 25 april 2009, 10:40:41 »
Citaat van: "EricZld"
tzt komt hoka met een decoder welke mooi samenwerkt met de perseus

Aan deze decoder, ik neem aan dat je Code 300-32 bedoelt, hangt een behoorlijk prijskaartje. Toegegeven, dan heb je ook wel wat. Alleen heel veel kortegolf datacommunicatie is gecodeerd.

Nog wat aanvullende info.

Voor de liefhebbers die de Duitse taal machtig zijn, hierbij het Duitse manual. Uitgave maart 2009.
http://www.ssb.de/downloads/BDA%20Perse ... ceiver.pdf
Dit manual is wat uitgebreider dan het Engelse manual.

Het Engelse manual staat natuurlijk op de homepage. Uitgave maart 2009.
http://microtelecom.it/perseus/software.html

De Perseus nieuwsgroep met altijd de laatste info.
http://groups.yahoo.com/group/perseus_S ... ages/1?l=1
Via deze link kom je aan het begin van de berichten binnen deze nieuwsgroep.
Het laatste bericht in deze nieuwsgroep is rond 5260.
Je kunt de berichten binnen deze nieuwsgroep altijd lezen. Je hoeft je dus niet aan te melden bij deze nieuwsgroep.

Als je met een zoekmachine op zowel tekst als video gaat zoeken op 'Perseus SDR' kom je heel veel info tegen.

In een van de berichten binnen dit scannerforum enige tijd terug heb ik al eens eerder gemeld, dat de SDR ontvanger techniek, en dan met name binnen het frequentiegebied 10 kHz - 30 MHz steeds populairder wordt en veel meer mogelijkheden biedt dan de analoge ontvangers binnen dit frequentiegebeid.
Op dit moment zijn de drie belangrijkste leveranciers met SDR ontvangers:
- De Winradio series 303, 313, 305 en 315 uit Australie.
- De Perseus SDR uit Italie.
- De SDR-MAXII en MAXIII uit de VS.

De Perseus SDR ontvanger is ongeveer rond november 2007 op de markt gekomen en heeft zich binnen een vrij korte tijd ongekend populair gemaakt.

Bubo bubo

Offline marcelv

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 25 april 2009, 17:23:00 »
Hoi

Dank voor de reacties, ik ga binnen kort deze ontvanger aanschaffen samen met een rf systems dx one pro mk2. ik zal jullie verder op de hoogte houden (tenminste als dat leuk gevonden word ;)  over mijn bevindingen en ontvangsten met deze ontvanger.

Groet marcel

Offline bubo bubo

• Gevorderd Lid
« Reactie #7 Gepost op: 25 april 2009, 20:13:33 »
Citaat van: "bubo bubo"
- De SDR-MAXII en MAXIII uit de VS.

Een kleine correctie op deze ontvanger. Deze SDR ontvanger heet QS1R. De huidige software versie is SDRMAXII. De update van softwareversie SDRMAX II heet SDRMAXIII. Deze nieuwe software versie werkt zowel onder Linux, MAC als Windows

Bubo bubo

Offline marcelv

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 29 april 2009, 18:46:11 »
Hoi

Vanmiddag de perseus sdr ontvanger samen met een rf systems dx 1 pro mk2 besteld, als alles goed gaat kan ik zaterdag de bestelling gaan halen.
heb alleen nog niet besloten met wat voor coax ik de antenne zal aansluiten, als er sugesties zijn hoor ik het graag. en ik had nog een klein vraagje omtrend het plaatsen van de antenne heb op dit moment een d777 staan en wil deze samen met de rf systems antenne op 1 mast gaan plaatsen, is hier ook een minimum afstand voor of maakt het niet zo heel veel uit. (als antenne vraag niet in de goede rubriek staat hoor ik het wel).

Groet marcel

exLid057

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 29 april 2009, 20:02:02 »
Hoi

Vanmiddag de perseus sdr ontvanger samen met een rf systems dx 1 pro mk2 besteld, als alles goed gaat kan ik zaterdag de bestelling gaan halen.
heb alleen nog niet besloten met wat voor coax ik de antenne zal aansluiten, als er sugesties zijn hoor ik het graag. en ik had nog een klein vraagje omtrend het plaatsen van de antenne heb op dit moment een d777 staan en wil deze samen met de rf systems antenne op 1 mast gaan plaatsen, is hier ook een minimum afstand voor of maakt het niet zo heel veel uit. (als antenne vraag niet in de goede rubriek staat hoor ik het wel).

Groet marcel

De Dx-one-pro zo vrij mogelijk plaatsen, en tevens ook goed de gebruikaanwijzing lezen, verder de vraag over coax zal ik voor HF airccel 7 of RG213 nemen.

Offline marcelv

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 29 april 2009, 20:10:31 »
Hoi lpz-nl13161

Ik zat zelf te denken aan de dx pro op de top van de mast en de d777 op een zij arm, mast word ongeveer 4 meter top van de dx zal dan op ongeveer 10 meter zitten, de d777 op ongeveer een meter of 7 a 8.

Groet marcel

exLid057

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 29 april 2009, 20:12:29 »
Hoi lpz-nl13161

Ik zat zelf te denken aan de dx pro op de top van de mast en de d777 op een zij arm, mast word ongeveer 4 meter top van de dx zal dan op ongeveer 10 meter zitten, de d777 op ongeveer een meter of 7 a 8.

Groet marcel

Die opsteling is helemaal goed, hier door heeft de dx-one-pro mooi vrij zicht.

( Dit wil ik namelijk ook gaan doen )

Offline mvforce

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 3 mei 2009, 16:16:30 »
ik gebruik de perseus ontvanger nu een half jaar echt een top ontvanger ik gebruik hem in combinatie met een welbrook loop antenne super kombi deze 2 veel mogelijkheden regelmatige software updates enz enz en natuurlijk de mogenlijkheid om een groot gedeelte van een frequentie band op te nemen en later teruch te luisteren

groeten martijn