Auteur Topic: KLM 0760 Precautionary  (gelezen 6205 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Lord Flashheart

• Top Lid
    • 24 December 1944
KLM 0760 Precautionary
« Gepost op: 4 april 2009, 14:23:26 »
KL0760, PH-KCI op dit moment op 120.875
Zo te horen een probleem(pje) met het Landing gear.
Grtz

Offline Daaf

• Boardmoderator
Re: KLM 0760 Precautionary
« Reactie #1 Gepost op: 4 april 2009, 16:40:27 »
Citaat van: "joost"
Grtz

Inderdaad, hydraulisch probleem met het nosegear. Kon mogelijk niet sturen en dus de baan (27) niet vrij maken. Toestel veilig gelandt en is zelf van de baan getaxied.Even voor de gate meldde de vlieger geen rechter bocht te kunnen maken. Heeft toen de motoren afgezet en is de gate, E-4, opgesleept.

Offline counterstrike

• Top Lid
« Reactie #2 Gepost op: 4 april 2009, 22:59:10 »
Foei Joost dit soort berichten zijn hier uit den boze (geen nieuwe frequenties, hoog 112 gehalte en zo).

Nu een reddingactie gaande op 156,8000, op de Noordzee is er brand onstaan in de machinekamer van een sleepboot Supported G met sleep , er wordt zelfs gesproken over een explosie, 13 personen aan boord. Eerste schip over ongeveer 1 uur t.p. Twee reddingboten onderweg. Heb net nog geassisteerd bij een aanroepende sleepboot op kanaal 16 die niet werd gehoord door Den Helder Resque maar wel door mij  :P

Alles zit nu op 156,3750

Update 00.51: geen hitte/rookontwikkeling, er is gebruik gemaakt van een CO.2 blussing waardoor men de machinekamer niet kan bereiken, iedereen nog aan boord.

Online meeluisteren: http://www.scannernet.nl/

Groeten,
Peter

Offline counterstrike

• Top Lid
« Reactie #3 Gepost op: 5 april 2009, 00:36:29 »
Citaat van: "Daaf"
Grtz

Inderdaad, hydraulisch probleem met het nosegear. Kon mogelijk niet sturen en dus de baan (27) niet vrij maken. Toestel veilig gelandt en is zelf van de baan getaxied.Even voor de gate meldde de vlieger geen rechter bocht te kunnen maken. Heeft toen de motoren afgezet en is de gate, E-4, opgesleept.

Reactie op mijn voorstel: Heads up door Daaf » vr 27 feb 2009, 10:40

Aan de ene kant zeg ik volmondig "Ja!" maar aan de andere kant moeten we ons realiseren dat dit geen "sensatie"-forum is zoals hetbrandweerforum.com of hulpverleningsforum.nl . Het gaat hier tenslotte over Scanners (èn frequenties) in de breedste zin van het woord, en de gebruikte kanalen bij zo'n incident zijn toch al voor 99,9% bij ons bekend. Kijk, heb je een frequentie waarvan je denkt "Hè, wat is dat voor communicatie?" Of zoiets dergelijks, dan kan dat altijd gepost worden natuurlijk.
Ik zou zeggen "Schoenmaker blijf bij je leest" en als je geinteresseerd bent wat er zich afspeelt bij zo'n incident dan kan je bijvoorbeeld naar èèn van die forums surfen, daar zitten van die "brandweer fotograafjes" ,als zijnde de beste stuurlui aan de wal in een kinderlijke leeftijdsklasse, die jouw wel van meer informatie zouden kunnen voorzien dan de leden hier op het forum.
En mocht je dan toch de enorme drang hebben om zo'n topic te starten; Dan is daarvoor de rubriek "Kletshoek" voor opgezet.

Offline counterstrike

• Top Lid
« Reactie #4 Gepost op: 5 april 2009, 00:38:48 »
Citaat van: "counterstrike"
Grtz

Re: Heads up ?
door Daaf » vr 27 feb 2009, 10:40

Aan de ene kant zeg ik volmondig "Ja!" maar aan de andere kant moeten we ons realiseren dat dit geen "sensatie"-forum is zoals hetbrandweerforum.com of hulpverleningsforum.nl . Het gaat hier tenslotte over Scanners (èn frequenties) in de breedste zin van het woord, en de gebruikte kanalen bij zo'n incident zijn toch al voor 99,9% bij ons bekend. Kijk, heb je een frequentie waarvan je denkt "Hè, wat is dat voor communicatie?" Of zoiets dergelijks, dan kan dat altijd gepost worden natuurlijk.
Ik zou zeggen "Schoenmaker blijf bij je leest" en als je geinteresseerd bent wat er zich afspeelt bij zo'n incident dan kan je bijvoorbeeld naar èèn van die forums surfen, daar zitten van die "brandweer fotograafjes" ,als zijnde de beste stuurlui aan de wal in een kinderlijke leeftijdsklasse, die jouw wel van meer informatie zouden kunnen voorzien dan de leden hier op het forum.
En mocht je dan toch de enorme drang hebben om zo'n topic te starten; Dan is daarvoor de rubriek "Kletshoek" voor opgezet.

Dezelfde Daaf van bovenstaande reactie  gaat maar al te graag in op de melding van Joost omtrent een melding op een 99,9 procent bekende frequentie in de stijl van forums zoals hij die zelf omschrijft (zie bovenstaande)

Geen rancune hoor Daaf want ik waardeer je inbreng op dit Forum. Maar tegelijk stelt jij wel mijn serieuze voorstel op één lijn met de door jouw vermelde forums met van die "brandweer fotograafjes" als zijnde de beste stuurlui aan de wal in een kinderlijke leeftijdsklasse, die mij dan beter van meer informatie zouden kunnen voorzien dan de leden hier op het forum en dat doet zeer.

Voor mij geld dan ook:  "Schoenmaker blijf bij je leest"  Quote bij dezelfde  Daaf .

Prettig weekend,
Peter

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #5 Gepost op: 5 april 2009, 06:07:05 »
[offtopic]
Kan er dan geen extra sub-forum worden gemaakt onder "Kletspraat", genaamd "Nu te beluisteren"?
Misschien een optie voor de heer moderators om een poll te maken en te kijken wat men wil?
In dat sub-forum hoeven dan niet alleen spannende meldingen te zijn maar bijvoorbeeld ook vliegoefeningen, zendamateurs e.d.

Tegenwoordig is er al een stuk minder te beluisteren voor de meeste van ons, dus als we elkaar een beetje helpen dan is dat toch niet verkeerd?
Nu staat er ook op het forum dat Viper en Sting op die en die frequentie zitten (waarvoor dank!) en vervolgens gaan we wel zeuren als er een SAR-aktie is op een bepaalde (bekende) frequentie.  :?
En als je zo'n sub-forum maakt, dan heeft iedereen de eigen keuze om daar in te kijken? En als je de meldingen laat staan (tijd + dag vermelden) en de frequenties, dan kan iemand anders daar weer wat aan hebben. Tenslotte; wat voor de één bekend is, hoeft voor de ander (nog) niet bekend te zijn, toch?  :|

Ik zou zeggen... Laten we democratisch stemmen!  :)  

[/offtopic]
Met vriendelijke groet,
Arlé

Offline Daaf

• Boardmoderator
« Reactie #6 Gepost op: 5 april 2009, 07:45:18 »
Beste Peter,

Ik merk dat je enigszins wat gefrustreerd en teleurgesteld bent dat er geen mogelijkheid is om dergelijke berichten te posten. Buiten het feit dat ik dit een best wel lage reactie van je vind; Dit had ik niet verwacht, zeker niet van jou; Iemand "en-public" een beetje de grond in boren. Maargoed, maakt niet uit, ik ben niet van suikergoed en ben vrij vergevens gezind, zeker voor iemand die ook serieus met de hobby bezig is.

Het enige wat ik doe is aanvullende informatie geven met betrekking tot een calamiteit op mijn werk. Ben niet de poster! Ik zal de volgende keer 3 keer nadenken of ik nog wel zal reageren op zulke postings.

Offline Elmer

• Gevorderd Lid
    • http://rigreference.com
« Reactie #7 Gepost op: 5 april 2009, 07:49:11 »
Ik ben altijd zeer geinteresseerd in meldingen van wat er te beluisteren is, in je eentje is het ondoenlijk om alle frequenties te beluisteren. Tips zijn dan erg welkom. Of dat nou in een aparte thread moet of niet is me om het even...
RigReference.com | Ham Radio Equipment

Uniden UBC785XLT | Uniden UBC3500XLT | Puxing PX-888 | Yaesu FT-450

Offline Elmer

• Gevorderd Lid
    • http://rigreference.com
« Reactie #8 Gepost op: 5 april 2009, 07:50:48 »
...Ik zal de volgende keer 3 keer nadenken of ik nog wel zal reageren op zulke postings.

Daaf, blijf ze s.v.p. posten, ik waardeer ze zeer!
RigReference.com | Ham Radio Equipment

Uniden UBC785XLT | Uniden UBC3500XLT | Puxing PX-888 | Yaesu FT-450

Offline Lord Flashheart

• Top Lid
    • 24 December 1944
« Reactie #9 Gepost op: 5 april 2009, 07:51:26 »
Citaat
Het enige wat ik doe is aanvullende informatie geven met betrekking tot een calamiteit op mijn werk. Ben niet de poster! Ik zal de volgende keer 3 keer nadenken of ik nog wel zal reageren op zulke postings.

Denk ik de 4e keer wel na.
Ik neem het ter kennisgeving aan, en pas me dan ook aan.

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #10 Gepost op: 5 april 2009, 08:22:25 »
Citaat

Denk ik de 4e keer wel na.
Ik neem het ter kennisgeving aan, en pas me dan ook aan.

Joost, laat je niet leiden door enkele .... Je postings worden door de meerdere zeer op prijs gesteld!
En ach, anders kunnen we dit forum net zo goed opdoeken....  :|  En alles voor ons zelf houden...  :(
Met vriendelijke groet,
Arlé

Offline spoorfan

• Top Lid
« Reactie #11 Gepost op: 5 april 2009, 08:41:34 »
Geheel met Arle eens.

Spoorfan

Offline clif

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 5 april 2009, 08:53:01 »
Ja daar is Clif weer.

Zoals ik al eens heb geschreven .zijn weer de personen die allen hun hebben en houwen laten zien met wat voor materiaal ze werken.
Maar hou ook eens rekening met de leden die het GEWONE hebben, dat wil zeggen alle informatie is dan welkom.
En degene die dit niet willen lezen, nou jammer dan en verder veel lof voor iedereen die ons laten mee genieten naar de freq die wij door krijgen.
Ik zou zeggen ga zo door en probeer  het eens gezellig te houden , want er zijn altijd mensen die alles beter weten ,en kunnen.

Geef alle freq door en iedereen heeft er plezier mee.   :)

CLIF

Offline Jordy A te C

• Gevorderd Lid
« Reactie #13 Gepost op: 5 april 2009, 10:05:31 »
Citaat van: "counterstrike"
Nu een reddingactie gaande op 156,8000, op de Noordzee is er brand onstaan in de machinekamer van een sleepboot Supported G met sleep , er wordt zelfs gesproken over een explosie, 13 personen aan boord.

Het is de sleepboot ENGLISHMAN die  brand had in de MK, meer te lezen op http://www.kustwacht.nl/persberichten_april_2009.htm

Zelf doe je er ook mee (hoog 112 gehalte) door dan welis waar geen frequentie door te geven maar wel een link naar waar je luisteren kan.

Steek de hand eerst in eigen boezem voor je andere gaat "aanvallen".
Persoonlijk vind ik het goed dat "actieve" frequenties worden door gegeven want je kan immers niet alles tegelijk uit luisteren.
Groet,

Jordy

Offline counterstrike

• Top Lid
« Reactie #14 Gepost op: 5 april 2009, 11:19:29 »
Laat me beginnen met aan te geven dat het nimmer mijn bedoeling is geweest mensen te kwetsen of te bewegen om niet meer van dit soort info te plaatsen. Mocht dit het geval zijn dan bied ik mijn excuses aan.

Ik voel me zeker niet gefrustreerd omdat de forumleiding heeft besloten om mijn voorstel tot een aparte rubriek voor dit soort items niet te honoreren. Dat is een keuze waarvan ik hooguit kan zeggen dat ik het jammer vind.

Wat ik voor ogen had met mijn reactie was dit forum even wakker te schudden. Dit blijft een terugkerend fenomeen en hoe gaan we daar als forum mee om. De reden dat ik Daaf heb ge quote is niet persoonlijk, maar wel een sprekend voorbeeld. Ik ga niet weer een betoog houden voor het belang van dergelijke meldingen voor dit forum, maar ben wel van mening dat als de forumleiding besluit om dergelijke zaken te weren dit moeten respecteren.

Ik neem nog even persoonlijk contact met je op Daaf.

Prettig weekend,
Peter