Auteur Topic: Met 3 Watt zenden  (gelezen 8344 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline robertnl

• Beginnend Lid
  • **
Met 3 Watt zenden
« Gepost op: 30 maart 2009, 21:46:28 »
Als je met 3 watt op de PMR frequenties uitzend dan is het minder gevaarlijk dan op andere frequenties toch?

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Met 3 Watt zenden
« Reactie #1 Gepost op: 31 maart 2009, 05:50:31 »
Er wordt tegenwoordig alleen nog maar na klachten opgetreden door AT, voor zover ik weet. Het is een gok, maar het risico valt wel mee denk ik. ;)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #2 Gepost op: 31 maart 2009, 06:04:53 »
Citaat van: "elsinga"
Er wordt tegenwoordig alleen nog maar na klachten opgetreden door AT, voor zover ik weet. Het is een gok, maar het risico valt wel mee denk ik. ;)

't Blijft crimimeel.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 31 maart 2009, 06:11:02 »

Ik zou daar maar niet van uitgaan. Ze hebben een tijdje met wat minder mensen gewerkt dat wel, maar dat is verleden tijd. Ook de meetsystemen zijn heel sterk verbeterd. Met 2 metingen over een kleine afstand komen daar de GPS coordinaten uitrollen en die gaat naar de navigatie. In een mum van tijd staan ze voor je deur. De navigatie verteld het haarfijn.

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #4 Gepost op: 31 maart 2009, 06:12:26 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Ik zou daar maar niet van uitgaan. Ze hebben een tijdje met wat minder mensen gewerkt dat wel, maar dat is verleden tijd. Ook de meetsystemen zijn heel sterk verbeterd. Met 2 metingen over een kleine afstand komen daar de GPS coordinaten uitrollen en die gaat naar de navigatie. In een mum van tijd staan ze voor je deur. De navigatie verteld het haarfijn.

Och, een IP-trace naar robertnl is al voldoende ;)

Offline robertnl

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 31 maart 2009, 08:27:51 »
Citaat van: "Discriminator"
Citaat van: "Leen Ansems"

Och, een IP-trace naar robertnl is al voldoende ;)

Hahahah, het is niet voor mij hoor, dus ze mogen wel een IP trace doen. Colega van me werk vroeg het.

Offline Uncle Scrooge

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 31 maart 2009, 14:37:17 »
Dat zou ik ook zeggen ja  ;)
[size=85]| Uniden Bearcat 800XLT @ Sirio SD1300N + Diamond X50N | Icom IC-E91 | Puxing PX-2R | Infostream Xstream 3 |[/size]

Offline PE7EB

• Gevorderd Lid
  • QTH Alkmaar JO22jp
« Reactie #7 Gepost op: 31 maart 2009, 22:24:41 »
Waarom zou je met 3W op PMR willen?

Als je meer wilt dan PMR biedt, duik dan in de boeken en haal een N of nog beter een F licentie!

Stop met klooien in de marge en wordt een echte radioamateur!

Eric
73 es gud dx de eric pe7eb k

MarcoP2000

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 5 april 2009, 14:17:01 »

't Blijft crimimeel.

Alsof we vroeger nooit met een kacheltje tussen ons 27mc. bakje en antenne zaten...?
Vindt "crimineel" nu wel erg over the top hoor...

Waar hebben we het over..
3 hele watt'jes op de pmr..
Een band waarmee je met 0,5watt amper je straat uitkomt..

Offline bearcat02

• Gevorderd Lid
« Reactie #9 Gepost op: 7 april 2009, 13:57:08 »
Citaat van: "MarcoP2000"

't Blijft crimimeel.

Alsof we vroeger nooit met een kacheltje tussen ons 27mc. bakje en antenne zaten...?
Vindt "crimineel" nu wel erg over the top hoor...
Waar hebben we het over..
3 hele watt'jes op de pmr..
Een band waarmee je met 0,5watt amper je straat uitkomt..

helemaal mee eens, wie heeft er nu last van. Te hard rijden mag ook niet en iedereen doet het.
ontvangst Mid-Fryslan.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #10 Gepost op: 7 april 2009, 14:10:12 »
Citaat van: "bearcat02"
Te hard rijden mag ook niet en iedereen doet het.

Met zulk soort vergelijkingen ga je volgens mij appels met peren vergelijken.

Offline bearcat02

• Gevorderd Lid
« Reactie #11 Gepost op: 7 april 2009, 15:25:46 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "bearcat02"
Te hard rijden mag ook niet en iedereen doet het.

Met zulk soort vergelijkingen ga je volgens mij appels met peren vergelijken.

Ja maar goed daar komt het wel op neer,discussie zonder einde.
ontvangst Mid-Fryslan.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #12 Gepost op: 7 april 2009, 16:48:42 »
Ik ben wel benieuwd hoe AT dit soort dingen dan zou controleren. Dat zou al aan de hand van klachten moeten zijn en als ik zie hoe ze reageren op verstoringen van betaalde frequenties, dan heb ik daar een hard hoofd in...
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 7 april 2009, 17:26:52 »
Ik ben wel benieuwd hoe AT dit soort dingen dan zou controleren. Dat zou al aan de hand van klachten moeten zijn en als ik zie hoe ze reageren op verstoringen van betaalde frequenties, dan heb ik daar een hard hoofd in...

Als AT een klacht binnen krijgt reageren ze erop. Laatst had een klant een storing van een mobilofoon (Condor) die valse noodsignalen stond af te geven. 2 uur later had AT hem gepeild en opgebeld in welke plaats, straat en voor welk huisnummer het busje stond waarin dat ding zat te blaten. Busje was op slot en de sleutelhouder even niet thuis, anders hadden ze hem ook nog los gemaakt. Kijk, dat is SERVICE van AT !
Verder valt het me gewoon op dat hoe dichter men onder de oksels van de ambtenaren van AT in Groningen zit, des te brutaler men is met het illegaal bezig zijn.

Offline spoorfan

• Top Lid
« Reactie #14 Gepost op: 7 april 2009, 17:36:35 »
In Amersfoort staat een monitoring centrum van AT. Met verschillende masten verdeeld over NL monitoren ze het spectrum.
Ook stroor signalen kunnen ze daar goed zien. Computer werkt lekker mee. Bij een klacht kan met die masten snel al een lokatie worden bepaald. Een auto doet daarna de rest.

Spoorfan