Ik luister op mijn 785 XLT veel luchtvaart. Nu heb ik die nog aangesloten op zo'n goedkope scanstick-achtige antenne van ca. 1,5 mtr lang. Deze is breedbandig. Ik ontvang hier redelijk mee.
De antenne staat gewoon in de hobbykamer op de eerste verdieping van m'n huis in een hoek opgesteld.
Buiten heb ik geen mogelijkheden om antennes te plaatsen / op te hangen.
Nu wil ik voor de luchtvaart een D777 aanschaffen. Heeft dit zin , aangezien ik die ook weer gewoon in een hoek van de hobbykamer op de eerste verdieping van het huis plaats........
Enige vooruitgang t.o.v. de huidige antenne verwacht ik wel maar.........is het de moeite waard om geld uit te geven voor de D777 in mijn opstelling ?
Ik heb inmiddels, heel goedkoop, een Diamond Discone D 130N, kunnen aanschaffen. Nu gaf ik al eerder aan dat ik buiten geen mogelijkheid tot plaatsen heb. De Discone heb ik nu, net als die Scanstick-antenne, in de hoek van de hobbykamer op de eerste verdieping staan.
Het heeft mij werkelijk verbaasd hoeveel beter de ontvangst is geworden. Wat ik eerder ontving met signaal 3 ontvang ik nu signal 5 helemaal voluit dus......en bepaalde freq ontvang ik nu die ik eerder niet ontving. En dan heb ik het over de luchtvaart freqs.
Eigenlijk een mega-verbetering dus eigenlijk die ik niet verwacht had want je zou zeggen dat een discone naar buiten moet. Meer mensen ervaring hiermee ?
En.....zou ik nog meer verbetering krijgen als ik een D777 binnen zet ? en ik weet dat ie eigenlijk vrij moet kunnen " kijken " maar dat zou met een discone ook zo zijn .......