Auteur Topic: Een vraag voor Cpt Flinstone???  (gelezen 2372 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Lord Flashheart

• Top Lid
    • 24 December 1944
Een vraag voor Cpt Flinstone???
« Gepost op: 13 februari 2009, 18:25:02 »
Maar iemand anders kan het ook beantwoorden natuurlijk..

Ik hoorde net dat verkeer voor de 06 op Schiphol vectors kon verwachten van atc. Op het SBS-1 plaatje valt mij ook op dat het verkeer vanuit het zuiden nu ook eerst richting noordzee gaat en dan met een vrijwel oostelijke koers richting de ILS van de 06 wordt geleid. verkeer voor 36R lijkt me normaal
Dit is niet wat ik doorgaands hoor en zie op SBS-1 voor wat betreft de 06.
Nu heb ik de link gelegd met de grote brand die op dit moment in Alphen a/d rijn heerst.

Is mijn aanname juist dat als ik atc klaringen hoor geven voor vectors naar een bepaalde baan in plaats van standaard Approaches dat er dan uitzonderlijk situaties zijn? Bijvoorbeeld nu dus een brand...??

Grtz
Joost

Offline Havik

• Gevorderd Lid
Re: Een vraag voor Cpt Flinstone???
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2009, 20:14:36 »
Citaat van: "joost"
Maar iemand anders kan het ook beantwoorden natuurlijk..

Ik hoorde net dat verkeer voor de 06 op Schiphol vectors kon verwachten van atc. Op het SBS-1 plaatje valt mij ook op dat het verkeer vanuit het zuiden nu ook eerst richting noordzee gaat en dan met een vrijwel oostelijke koers richting de ILS van de 06 wordt geleid. verkeer voor 36R lijkt me normaal
Dit is niet wat ik doorgaands hoor en zie op SBS-1 voor wat betreft de 06.
Nu heb ik de link gelegd met de grote brand die op dit moment in Alphen a/d rijn heerst.

Is mijn aanname juist dat als ik atc klaringen hoor geven voor vectors naar een bepaalde baan in plaats van standaard Approaches dat er dan uitzonderlijk situaties zijn? Bijvoorbeeld nu dus een brand...??

Grtz
Joost

De zwarte rook dreef over een vluchtroute naar Schiphol. Door de brand moesten vluchten naar de luchthaven tijdelijk een andere aanvliegroute gebruiken.

Gr Havik
Realistic 2006 en de 2005.  Antenne Diamond 130N

Offline bubo bubo

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2009, 21:23:14 »
Op de internetpagina van 112actueel staat bij de brand die op 13 febrauri 2009 in Alphen aan de Rijn woedt de volgende tekst:
'Vliegtuigen die naar de Aalsmeerbaan van Schiphol onderweg waren, weken een klein beetje van de route af om de rook te vermijden. Dat was maar ongeveer tien minuten zo, omdat vanaf dat moment de Aalsmeerbaan volgens schema sloot' .
Bron:
http://www.112actueel.nl/cgi-bin/index. ... senfabriek

Bubo bubo

Offline Lord Flashheart

• Top Lid
    • 24 December 1944
« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2009, 21:27:55 »
Citaat van: "bubo bubo"
Op de internetpagina van 112actueel staat bij de brand die op 13 febrauri 2009 in Alphen aan de Rijn woedt de volgende tekst:
'Vliegtuigen die naar de Aalsmeerbaan van Schiphol onderweg waren, weken een klein beetje van de route af om de rook te vermijden. Dat was maar ongeveer tien minuten zo, omdat vanaf dat moment de Aalsmeerbaan volgens schema sloot' .
Bron:
http://www.112actueel.nl/cgi-bin/index. ... senfabriek

Bubo bubo

Ok tkx, ware het niet dat de Aalsmeerderbaan de 36R is en daar zag ik ze normaal doen. Was de 06 waar ze stukkie omvlogen en das de Kaagbaan. Maar bevestigd wel een beetje mijn vraag dat als ze vectors krijgen naar een baan dat er iets uitzonderlijks aan de hand is (en dan maakt mij even niet uit welke baan  :) )

Tkx beide voor de reactie!