Auteur Topic: ARC5000 opstartproblemen  (gelezen 2814 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline EricZld

• Beginnend Lid
  • **
ARC5000 opstartproblemen
« Gepost op: 31 januari 2009, 17:38:04 »
Ik hoop dat iemand mij kan helpen ,heb een aor5000+3 en sinds vandaag arc5000 binnen ,echter ik krijg het niet werkend
Bij mijn arc zat tevens een interface IF50 genaamd welke 9V DC nodig heeft ,echter ik heb een gewone serielle verlengkabel 9pins er tussen zitten.
Heb ik perse de interface IF50 nodig ?
De software werkt maar er is geen communicatie ,ook krijg ik ingeprogrammeerde freq,s van de 5000 niet overgeschreven
krijd de melding  "timeout"
Wat doe ik fout ?

Groet Eric

Offline lonewolf

• Beginnend Lid
  • **
Re: ARC5000 opstartproblemen
« Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2009, 08:55:41 »
Hallo Eric,

Een antwoordje van die vorige eigenaar van die AR5000  ;)
Bij mij was de AR5000 gewoon verbonden met een seri ėle kabel (9-pins) en heeft er nooit een interface tussen gezeten.
Je moet wel in zowel de AR5000 als de ARC5000 de juiste baudrate voor de communicatie instellen.
Deze AR5000 staat op 19200 bps ingesteld herinner ik me.
Misschien eens op deze manier proberen ?

Mvg,

Dirk.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2009, 11:51:13 »
Ik heb ook nooit een interface ertussen, werkt prima met alleen de kabel.
Als de hoogste baudrate niet werkt zou ik even teruggaan naar de laagste en dan kijken tot welke het nog werkt, de 5000 en de software moeten wel dezelfde baudrate hebben.

Offline EricZld

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 1 februari 2009, 12:24:29 »
Haa Dirk en Gert Jan
Dirk was gezellig gisteren ,kom je nogeens in Hulst laat mij weten drinken we er weer eentje!
De ontvangst is excellent hier ,echter de arc5000  tanken met je freqenties is andere koek
De baudrate is overeenkomstig ,compoort ook goed
krijg de melding device unaviable oid of timeout
Wanneer ik viritual vfo control opstart is wel communicatie , de scanner dan op staat vfo A en kan de scanner bedienen vanaf
de pc
Volgens mij indien ik het goed heb moet ik via memory bank manager de software laden met de freqenties (?) die erin zitten
Van de handleiding wordt ik niet veel wijzer  haha
Maar we blijven bezig zo
Nu even eten
                                      Groett  Eric  Dirk, Gert-Jan  herkennen jullie wat ik misschien fout doe  hou mij aanbevolen

Offline lonewolf

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 1 februari 2009, 17:25:10 »
Hey Eric,

Da's alvast afgesproken... ik heb je nummer en email dus geen probleem wat dat betreft.
Fijn te horen dat de AR5000 naar behoren werkt.
Als je de VFO via de software kan aansturen vermoed ik toch dat er verbinding is tussen de PC en de ontvanger.
Hoe het nou weer ging met het tanken van die geheugenbanken kan ik me helaas niet onmiddellijk herinneren...

Mvg,

Dirk.