Auteur Topic: Repeater Den haag  (gelezen 4727 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hendrikjan

• Beginnend Lid
  • **
Repeater Den haag
« Gepost op: 17 januari 2009, 15:13:59 »
Hallo,

even een vraagje, wordt er veel gesproken op de repeater van Den Haag? Want ik wil mijn portofoon gaan updaten met kanalen en het zou mooi zijn als er in de buurt nog wat UHF kanalen zijn waar nog wat aardig wat op gesproken wordt ( het moeten dan wel kanalen zijn met een grote rijkweite ) dus geen beveiliging van een winkel want dat signaal is al na 500m verdwenen :).

Thank you

Offline _NG_

• Nieuw Lid
  • *
Re: Repeater Den haag
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2009, 20:54:03 »
Uhm, qua drukte op de repeater zou ik het niet weten. Ik woon er niet echt in de buurt.

Van beveiligingsmedewerkers heb je geen last op de amateurbanden. Daarnaast, als jij op de repeater wat zegt dan zendt die repeater dat signaal met x Watt weer uit. Zo kan je bijvoorbeeld een amateur in Engeland gemakkelijk bereiken. Wat je met een porto niet kan bereiken vanwege het geringe vermogen, is met een repeater vaak wel te bereiken.

Maar wat is nu precies je vraag? Wil je een aantal UHF kanalen eromheen weten of wat er allemaal op de repeater Den Haag gebeurt?

Offline Hendrikjan

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2009, 12:13:24 »
Ik wil gewoon luisteren naar verschillende freqs waar lekker veel radio verkeer op is  ;)  Alleen zou ik niet meer weten waar ik naar moet luisteren, aangezien de politie al een lange tijd gestopt is met analoog.

Offline JeroenvSchaik

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2009, 15:23:33 »
Maar er is nog genoeg te beluisteren in die omstreken hoor.
Hier in Steenwijk is het gewoon veel minder (jaaaaa behalve toen ik vanmorgen van 7 tot 8 op de PMR frequenties een uur lang naar pappaaaaaaaaaa!! pappaaaaaaaaaaaaaaa!!!, Mammaaaaaaaaaaaa,mammaaaaaaa moest luisteren :P
Na een uur kwam er eens iemand.)
Gelukkig was ik al even wakker, dus het is niet dat ik er wakker van werd, maar leuk is anders (zeker als het niet je eigen kinderen zijn :P )

Hahaha nee maar zonder gekkigheid mijn scanner is ook niet stil hoor.
Genoeg bouwbedrijven hier in de buurt :)

...maar goed ik ga off-topic. :P

Je kan deze erbij zetten:

Entropia:
Den Haag Centrum (ID 52C1)
423.4500 Gesprekskanaal
423.6750 Gesprekskanaal
423.9000 Gesprekskanaal

Den Haag Loosduinen (ID 5241)
423.1625 Gesprekskanaal
423.3375 Gesprekskanaal
423.7375 Gesprekskanaal
423.9125 Gesprekskanaal
424.8000 Gesprekskanaal

en de 70cm repeater:
PI2HGL 430.350 met subtoon 88,5 Hz.

Hoe actief die repeater is weet ik niet, maar het is een goede repeater in het geval van rampen want deze repeater kan ingezet worden bij calamiteiten ten behoeve van DARES.

EDIT: Heb je er nog iets aan gehad?