Auteur Topic: Antenne Bearcat usc 230?  (gelezen 5493 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline swfjvh

• Beginnend Lid
  • **
Antenne Bearcat usc 230?
« Gepost op: 13 december 2008, 10:49:45 »
Hallo,

ik zoek een antenne waarmee ik de Bearcat usc 230 ten volle kan benutten.
Ik heb al wat gezocht maar als je niet weet waarnaar je moet zoeken is dit niet eenvoudig.
Vandaar dat ik m'n vraag hier stel.
Ik zou de signalen uit alle richtingen moeten kunnen opvangen, ik zou de antenne dan op zolder plaatsen.
(als je meer info nodig hebt, just ask ;) )

ps: als iemand nog mobiele antennes weten die "veel kunnen" mag je het ook altijd zeggen
Eigenaar van een Uniden Bearcat USC 230XLT

Grtz,
Jonas

Offline swfjvh

• Beginnend Lid
  • **
Re: Antenne Bearcat usc 230?
« Reactie #1 Gepost op: 13 december 2008, 14:13:56 »
Ik heb hier nog ff rondgekeken en ik kwam op dit draadje uit:
http://www.scannerforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=14451&hilit=bctool
Is dit ook van toepassing voor België?
Er staat ook nog een leuke link naar antenne's in, maar ik zou in geen geval weten welke ik zou moeten kiezen
Iemand die kan helpen? :?

Grtz,
Jonas

Offline swfjvh

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 22 december 2008, 10:41:06 »
Ik heb nogmaals ff rondgekeken in de boekjes en ik heb volgende antennes gevonden:

Sd 1300 u
eurostick dx
sky band
ae desktop mag 1300
full band
ae handscan
ae maxiscan
miniscan

Dit zijn allemaal antennes die 25-1300 Mhz ondersteunen, nu is mijn vraag welke ik het beste zou nemen...

Grtz,
Jonas

Offline swfjvh

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 22 december 2008, 17:26:16 »
Niemand die tips kan geven? :(

Grtz,
Jonas

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #4 Gepost op: 22 december 2008, 17:32:38 »
Citaat van: "swfjvh"
Niemand die tips kan geven? :(

Misschien zijn die overdag gewoon aan het werk en lezen ze dit forum 's avonds pas. Niet zo ongeduldig!

Offline Freebird

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: 22 december 2008, 18:26:19 »
Ik zou in eerste instantie niet teveel uitgeven aan een antenne,
Ik heb een antenne onbekend merk en type en een bijgeknipte discone staan.
Ik weet niet hoelang je al luistert, maar ik luister al verschillende jaren naar de scanner en de laatste jaren wordt het allemaal minder en minder.
Mijn grote passie is de militaire luchtvaart dus gelukkig is er daar nog wel genoeg te horen.

Koop een van die bovenstaande antennes die breedbandig zijn
Sirio Antenne.. SD 1300 kost ook al snel 70 a 80 euro en dat type wordt veel gebruikt.
En kijk eerst wat er nog te horen valt bij jou in de buurt
Daarna kan je een duurdere maar vaak op beter antenne kopen (en die prijzen swingen soms de pan uit)
En zo hoog mogelijk plaatsen en goede kabel kopen dat is misschien nog belangrijker.(aircell)
Nu dit is zoals ik het zou doen, veronderstel dat er meer meningen zijn dan de mijne.
UBC125XLT - Diamond RH707 - D777, UBC280XLT

Offline swfjvh

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 22 december 2008, 18:32:49 »
Citaat van: "Freebird"
Ik zou in eerste instantie niet teveel uitgeven aan een antenne,
Ik heb een antenne onbekend merk en type en een bijgeknipte discone staan.
Ik weet niet hoelang je al luistert, maar ik luister al verschillende jaren naar de scanner en de laatste jaren wordt het allemaal minder en minder.
Mijn grote passie is de militaire luchtvaart dus gelukkig is er daar nog wel genoeg te horen.

Koop een van die bovenstaande antennes die breedbandig zijn
Sirio Antenne.. SD 1300 kost ook al snel 70 a 80 euro en dat type wordt veel gebruikt.
En kijk eerst wat er nog te horen valt bij jou in de buurt
Daarna kan je een duurdere maar vaak op beter antenne kopen (en die prijzen swingen soms de pan uit)
En zo hoog mogelijk plaatsen en goede kabel kopen dat is misschien nog belangrijker.(aircell)
Nu dit is zoals ik het zou doen, veronderstel dat er meer meningen zijn dan de mijne.

Alleszins al bedankt voor je mening Freebird;)
Ik luister nog niet lang, maar normaalgezien zou er nog genoeg te horen zijn naar m'n me vertelde.
Hierdoor zou ik toch willen investeren (niet te veel natuurlijk) in een betere antenne (ik denk dat alles beter is dan de standaard, niet?)
Mja, ik geloof niet dat de luchtvaart (alsook de militaire) gaan overschakelen op digitale systemen dus blijft de mogelijkheid om nog een tijdje analoog te werken.

Grtz,
Jonas

Offline Freebird

• Gevorderd Lid
« Reactie #7 Gepost op: 22 december 2008, 19:56:09 »
Ik verveel me alleszins nog niet maar de hoog dagen zijn echt voorbij.
Je kan ook ¨speciale antennes ¨kopen of zelf bouwen die gebouwd zijn voor bepaalde doelen.
Je koopt bijv een sirio voor allround en dan zoeken op het net en bouwen maar.
Je vind bijna voor elke band wel een zelfbouw
Ze maakte ik ooit een allround antenne zelf, met goed resultaat.

Offline swfjvh

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 23 december 2008, 10:40:17 »
hallo,

ik heb nog wat rondgezocht op de antennes die ik hierboven aanhaalde, maar meestal zijn ze niet echt denderend of kosten ze redelijk wat.
Daarom denk ik dat ik de miniscan magneetantenne van Albrecht ga kopen daar deze relatief weinig kost.
Ik heb daar meestal goede commentaar over gelezen dus ik denk dat dit geen miskoop zal worden.
Hier heb ik ook het voordeel dat ik ze in de auto kan gebruiken, wat voor mij een enorm voordeel is (ik kan moeilijk een discone meenemen hé :P )
(Bedankt Freebird voor je reacties ;) )

Grtz,
Jonas

Offline Freebird

• Gevorderd Lid
« Reactie #9 Gepost op: 23 december 2008, 23:25:15 »
Ik veronderstel dat je belg bent, dus met zo een kleine antenne op de auto zou ik maar oppassen. Hoge boetes als je gepakt wordt met de scanner in belgie.
Wat die miniscan aangaat, is idd een goede antenne maar heeft toch zijn beperkingen.

Als ik de miniscan hier aansluit en ik luister naar ATIS Maastricht hoor ik die maar ver in de ruis.
Zo ver dat ik er niks van versta maar schakel ik dan om op de discone dan kan ik alles goed verstaan. Je moet het uiteraard zelf weten wat je doet maar ik zou voor een basis antenne gaan.

Offline swfjvh

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 23 december 2008, 23:33:44 »
Citaat van: "Freebird"
Ik veronderstel dat je belg bent, dus met zo een kleine antenne op de auto zou ik maar oppassen. Hoge boetes als je gepakt wordt met de scanner in belgie.
Wat die miniscan aangaat, is idd een goede antenne maar heeft toch zijn beperkingen.

Als ik de miniscan hier aansluit en ik luister naar ATIS Maastricht hoor ik die maar ver in de ruis.
Zo ver dat ik er niks van versta maar schakel ik dan om op de discone dan kan ik alles goed verstaan. Je moet het uiteraard zelf weten wat je doet maar ik zou voor een basis antenne gaan.

Ik zal inderdaad moeten opletten.
Ik kan momenteel geen discone kopen daar deze toch minstens 3x zoveel kosten als die miniscan.
Nu geldt dat de antenne die ik koop zowieso beter is dan de standaardantenne, en dit blijkt correct te zijn uit uw comment.
Ik zal me (tijdelijk) moeten neerleggen bij de beperkingen van deze antenne.
Nogmaals bedankt voor je reacties :)

Grtz,
Jonas

Offline Freebird

• Gevorderd Lid
« Reactie #11 Gepost op: 23 december 2008, 23:35:36 »
Geen dank.. ;)