Auteur Topic: 467.5500 MHz  (gelezen 4575 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline MTH

• Gevorderd Lid
467.5500 MHz
« Gepost op: 17 oktober 2008, 17:05:01 »
Op bovengenoemde frequentie hoor ik een continue een soort van data controle kanaal.
Hier in Rijswijk een behoorlijk hard signaal.
Wie weet waarvan het is !!!

Marc !

paul19622

• Gast
Re: 467.5500 MHz
« Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2008, 17:44:15 »
Citaat van: "MTH"
Op bovengenoemde frequentie hoor ik een continue een soort van data controle kanaal.
Hier in Rijswijk een behoorlijk hard signaal.
Wie weet waarvan het is !!!

Marc !

Marc dit is een digitaal signaal van ik denk een TETRA Private-netje. Ik hoor hem hier in Delft ook vrij hard. Eerst dacht ik aan een schip in de haven maar daar duurt het te lang voor deze had allang weg moeten zijn en ook het signaal is daar te hard voor. Maar niet interesant voor de rest we kunnen dat toch niet ontcijferen en helaas we zijn er weer eentje rijker. :oops:

Groetjes,

Offline FrankiePlankie

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 17 oktober 2008, 19:18:12 »
Citaat
Eerst dacht ik aan een schip in de haven maar daar duurt het te lang voor deze had allang weg moeten zijn

Die gedachte is helemaal correct hoor, dat schip (de Hermod van Heerema) ligt nog steeds bij de callandbrug, en daar staat een private tetrasysteem op....

Maar gaat vanzelf weer weg, dus geniet er nog maar even van... :P

Offline John R

• Gevorderd Lid
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
« Reactie #3 Gepost op: 17 oktober 2008, 19:36:44 »
ik zal maandag eens luisteren, vanaf m'n werkplek heb ik de hele dag zicht op het kraaneiland van Herema

groeten....  John R

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #4 Gepost op: 17 oktober 2008, 21:23:26 »
Citaat van: "FrankiePlankie"
Citaat
Eerst dacht ik aan een schip in de haven maar daar duurt het te lang voor deze had allang weg moeten zijn

Die gedachte is helemaal correct hoor, dat schip (de Hermod van Heerema) ligt nog steeds bij de callandbrug, en daar staat een private tetrasysteem op....

Dit is een frequentie die veel gebruikt wordt voor onboard comm's. Wel vreemd dat men hier ook TETRA op toelaat  :?
Deze continue ethervervuiling zal bij de andere gebruikers zeker een hoop storing veroorzaken - ondanks gebruik van CTCSS

paul19622

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 18 oktober 2008, 00:25:50 »
Citaat van: "FrankiePlankie"
Citaat

Nou genieten doe ik zeker want het signaal is knetterhard en drukt alle andere onboard signalen weg. En helaas worden het er alleen maar meer zo ook op de 426.40625 MHz weer een oorverblindend TETRA signaal waar je niet omheen kunt. Maar goed in ieder geval weer bedankt voor de info Frankie.  ;)

Groetjes,

Offline FrankiePlankie

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: 20 oktober 2008, 13:49:24 »
Volgens mij staat 1 kraan in de steigers, dus ik denk dat de Hermod nog wel even op deze plaats blijft liggen.... :P