Auteur Topic: antenne advies  (gelezen 3383 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

nemesis417

• Gast
antenne advies
« Gepost op: 13 oktober 2008, 13:37:26 »
hallo,
ik ben eigenlijkk op zoek naar een compact model scanner antenne voor aan mijn huis.
welke zouden jullie adviezeren en waar kan ik deze het beste aanschaffen?
alvast bedankt.

Offline MTH

• Gevorderd Lid
Re: antenne advies
« Reactie #1 Gepost op: 13 oktober 2008, 17:34:26 »
Dat hangt sterk af van het gene waarnaar jij wil gaan luisteren.

Vertel eens waar je voorkeuren naar uitgaan !!

Marc !

nemesis417

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2008, 21:22:40 »
hoi marc het is voornamelijk ,omdat ik toch dicht bij schiphol woon, de bedeoling om acars te ontvangen en vertalen en misschien ook nog gewoon analoog te luisteren naar de vliegtuigen. voor de rest misschien nog p2000 dmv pdw software...
zoiets. voor de rest weet ik ook niet wat er nog interesant is om te luisteren...
groeten

Offline Havik

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2008, 16:43:39 »
Hallo

Je wilt advies over antenne`s maar je heeft nog geen scanner :?
En op een onderwerp wil je weten of je een scanners kan huren :?
Is het misschien verstandiger voor je om eerst is een goedkope scanner te kopen b.v via marktplaats en is gaan verdiepen in de wereld van de scanners er is genoeg over te vinden.

En over antenne`s is ook genoeg te vinden.

Gr Havik
Realistic 2006 en de 2005.  Antenne Diamond 130N

nemesis417

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 14 oktober 2008, 16:51:15 »
hoi havik ik werk nu wel met een scanner hoor.
ik gebruik nu een gre psr 216 scanner en een externe antenne een big willy(eigenlijk bedoelt voor 27mc)
omdat ik nieuwschierig ben naar de freq. boven de 1000mhz zou ik dus een scanner willen huren om te kijken wat daar te ontvangen is en wat ik daar mee kan.
daarnaast probeer ik met acarsd de vliegtuigen rond aham te volgen(iets wat nog niet geheel lukt,zie ander topic) en daar heb ik misschien een ander eantenne voor nodig vandaar de vragen op dit forum.
groeten,
bas

Offline xidewinder

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 23 januari 2009, 09:05:07 »
Hallo,

Iemand met 0 ervaring hier. Ik heb een Yupiteru MVT-7100 pas gekocht en luister nu zo'n beetje mee met het nachtvliegen van Volkel. Ik heb hem gekocht voor het beluisteren van (militaire) luchtvaart (airshows e.d.). Nu is het natuurlijk ook erg leuk om zo 's avonds naar het nachtvliegen te luisteren en zo.
Ik merk helaas dat met mijn telescoopantenne het ontvangst niet optimaal is.
Kan ik met een discone antenne mijn bereik vergroten? Ik wil graag meer kunnen ontvangen, krijg nu met mijn huidige antenne heel soms Eindhoven Approach door.
Zo ja; welke raden jullie mij aan?

Kunnen jullie mij helpen?

mvg

Offline xidewinder

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 25 januari 2009, 09:44:42 »
Iemand :oops: ?

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #7 Gepost op: 25 januari 2009, 10:00:07 »
Citaat van: "xidewinder"
Ik merk helaas dat met mijn telescoopantenne het ontvangst niet optimaal is.
Kan ik met een discone antenne mijn bereik vergroten? Ik wil graag meer kunnen ontvangen, krijg nu met mijn huidige antenne heel soms Eindhoven Approach door.
Zo ja; welke raden jullie mij aan?

Met een discone zal zeer zeker je ontvangst verbeteren. Wil je alleen specifiek luchtvaart luisteren dan kan ik je de Diamond D777 aanraden. Deze antenne is al meerdere malen besproken hier op het forum.

Offline xidewinder

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 25 januari 2009, 15:38:29 »
Bedankt :) Maar als ik nu op google een beetje rondkijk zie ik dat die antenne  zo rond de 70-80 euro kost. Is er een goedkoper alternatief van ongeveer de helft van het geld?

Offline chris 61

• Gevorderd Lid
« Reactie #9 Gepost op: 3 februari 2009, 15:47:22 »
Hallo"

Bij Abe in rotterdam kost deze antenne zo rond de 65 euro.een alternatief voor de D777 met deze prestaties is er niet,anders even geduldig wachten of er 1 aangeboden word op b.v marktplaats.

Groet:Chris
ubc780xlt truncktracker,ubc9000xlt,ubc200,kenwood r5000,long wire antenne,discone,D777,x50n