Auteur Topic: mails op gsm  (gelezen 7190 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jos

• Gevorderd Lid
mails op gsm
« Gepost op: 11 oktober 2008, 12:28:13 »
Beste,

Is er een gratise mogelijkheid om emails op je gsm te ontvangen? Of bestaat er een software waarbij je via je gsm (een gewone gsm geen Iphone ofzo) op je pc kunt "werken".

MVG Jos

Offline hamclassics

• Gevorderd Lid
Re: mails op gsm
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2008, 11:21:20 »
Hoi Jos
Of er een gratis mogelijkheid is waarbij je op elke willekeurige gsm je email kan bekijken betwijfel ik, gaat meestal allemaal via de provider en uiteraard tegen betaling.
Blijven er 2 opties over, of een smartphone of pda met een onbeperkt data(internet) abo , of (zoals ik het opgelost heb) een smartphone met WIFI er in .
Ik kan thuis via de eigen draadloze router (en die van meerdere buren :-) de mail synchroniseren en als ik onderweg ben dan kan ik altijd even inhaken op een gratis hotspot of onbeveiligt netwerk en de mail even kijken.
Bv bij elk barbison hotel kun je gratis inloggen , en die staan toevallig ook als poi in mijn tomtom dus in noodgevallen is een WIFI accesspoint zo gtevonden.
Ferry
ICOM IC-R8500,ICOM IC-718, Sommerkamp FT-277B/Sp-277 phonepatch/Yaesu r-101 lijn.Fairhaven RD-500, Uniden-Bearcat ubcd-3600xlt
ECO73 (Balkon hf-antenne voor 10/15/20/40 mtr.),X300, hi endfed draadantenne.
En nog heel veel meer :)

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2008, 20:48:13 »
Een beetje moderne telefoon heeft een ingebouwde pop/smtp/imap client waarmee je emails kan bekijken.

Je kan ook een Gmail account aanmaken en Gmaill App op je telefoon installeren als deze java applicaties ondersteund.

Offline Jos

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2008, 11:41:53 »
Citaat van: "Remon"
Een beetje moderne telefoon heeft een ingebouwde pop/smtp/imap client waarmee je emails kan bekijken.

Je kan ook een Gmail account aanmaken en Gmaill App op je telefoon installeren als deze java applicaties ondersteund.

Dit laatste lijkt mij héél interessant. Maar is dit ook gratis. En hoe weet je al je gsm de java applicaties ondersteund?

Jos

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2008, 13:44:06 »
Dit is inderdaad gratis.

Surf met de browser in je telefoon naar m.google.com/mail en volg de instructies.

Offline hamclassics

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: 15 oktober 2008, 16:16:05 »
De mail zal wel gratis zijn maar de data die je gebruikt met het downloaden van je berichten zal denk ik wel geld kosten als je geen onbeperkt data abonnement heb.
ferry
ICOM IC-R8500,ICOM IC-718, Sommerkamp FT-277B/Sp-277 phonepatch/Yaesu r-101 lijn.Fairhaven RD-500, Uniden-Bearcat ubcd-3600xlt
ECO73 (Balkon hf-antenne voor 10/15/20/40 mtr.),X300, hi endfed draadantenne.
En nog heel veel meer :)

Offline Jos

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: 15 oktober 2008, 17:17:28 »
Citaat van: "hamclassics"
De mail zal wel gratis zijn maar de data die je gebruikt met het downloaden van je berichten zal denk ik wel geld kosten als je geen onbeperkt data abonnement heb.
ferry

Iemand die dit kan bevestigen?

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #7 Gepost op: 15 oktober 2008, 18:04:05 »
Ja natuurlijk moet je betalen voor spraak/dataverkeer via je provider.

Offline Jos

• Gevorderd Lid
« Reactie #8 Gepost op: 18 oktober 2008, 10:12:58 »

Nja ik ben op zoek naar een volledig gratische oplossing. En een pager is voor mij uitgesloten

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 18 oktober 2008, 13:34:52 »
Citaat van: "Jos"

Nja ik ben op zoek naar een volledig gratische oplossing. En een pager is voor mij uitgesloten

Waarom kan jij geen pager gebruiken?

PD1EU

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 18 oktober 2008, 13:38:03 »
Daar ben ik ook benieuwd naar Leen !
Ed.

Offline Jos

• Gevorderd Lid
« Reactie #11 Gepost op: 18 oktober 2008, 14:09:35 »
Heel invoudig. Omdat de belgische pagers maar max 8 riccodes ingeprogrammeerd kunnen worden...

Offline kot

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 18 oktober 2008, 14:14:30 »
Citaat van: "Jos"
Citaat van: "hamclassics"
ferry

Iemand die dit kan bevestigen?

Tja, dit is 100% waar.
bij vodafone kost dit bijvoorbeeld €10 per maand onbeperkt.

Je zal toch geld moeten inversteren in wat hier ook al gezegt word in een pagger of iets dergelijks.
Programma kan gratis zijn, versturen kan gratis zijn, ontvangen kan gratis zijn, maar je telefoon provider vraagt geld voor binnenkomende data. Het is nu eenmaal (op dit moment) niet anders.

Gr
Kot

Offline jeffrey1200

• Gevorderd Lid
« Reactie #13 Gepost op: 20 oktober 2009, 15:11:47 »
Ik zal je vertellen dat een pager gewoon een betere oplossing is. Als ik het begrijp woon je in belgi ë, daar hebben ze ook nog eens een datalimiet op bijna alle internet pakketten (particulieren). Dus als je gaat kijken naar mobiele 'onbeperkte' (zijn nooit onbeperkt) GPRS/UMTS/3G  bundels, dan ben ik bang dat ze een nóg lager limiet hebben dan in Nederland. Bij KPN is het limiet 200 MB, maar daar word het FUP (fair use policy) aangehouden. Dus je mag 200 MB gebruiken, máár als de rest van de mobiele internet gebruikers meer gaan gebruiken, dan mag jij ook iets over dat limiet. Als jij je telefoon ook nog eens continue wilt aanhouden voor meldingen kan je gemakkelijk uitrekenen hoeveel data je kwijt bent.

Ik heb zelf ook een pager gehad, maar verkocht omdat het niet meer zo interessant was. Daarna een mobiel internet (KPN) genomen om meldingen te bekijken wanneer het me uitkomt. Ik draai zelf ook een mobiele meldingen pagina die is 4 KB groot en refresht om de 30 seconden.. reken maar is uit:

(4 KB x 2) minuut = 8KB
(8 KB x 60) uur = 480 KB
(8 uur x 480 KB) dag = 3840 KB
(31 dagen x 3840 KB) maand = 119040 KB (116 MB)

Oke, ik moest eigenlijk een beetje lachen om mijn rekensommetje.. maar goed, voor die 10 euro per maand (wat in Begli ë toch duurder is) zou ik liever een pager kopen..

Een volledig gratis oplossing gaat je niet lukken. De eenmalige kosten voor een pager is gewoon stukken goedkoper! Eventueel tweedehands kopen.

Nog even terug op een paar vragen die je had:

Hoe weetje of een telefoon java ondersteund? De meeste apparaten hebben tegenwoordig java-ondersteuning, maar het beste is door op de website van je mobiel (van wat voor merk hij is) te kijken. Je kan ook het type telefoon hier neerzetten dan kijk ik wel voor je.

Is het gratis? Nee, want dit maakt gebruikt van GPRS/UMTS/3G netwerken en dat kost geld. Dat heb ik daarboven uitgebreid uitgelegd right?

Doet me gelijk denken aan dat zinnetje: "Let op! Lenen kost geld". Hetzelfde hier "Let op! Het gebruik van mobiele netwerken kost geld."

Keuze is gemaakt: PAGER!
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #14 Gepost op: 20 oktober 2009, 15:44:08 »
Of zelf een script schrijven waarbij je alarmeringen per SMS op je telefoon ontvangt.

Heb dit ook gedaan en wanneer ik alleen de interessante meldingen filter, dan kost mij dat zo'n 4 tot 10 SMS berichten per maand. Kosten zijn 12 cent per SMS bericht.