Zo, de UBC3500XLT is besteld (179,- plus 15m- verzendkosten op ebay.de).

De datakabel bij Scanman wordt eind deze week verstuurd, hij had ze niet liggen... helaas. Maar als het een beetje meezit komt ook de 3500 eind deze week, uit Duitsland duurt tenslotte meestal iets langer (al heb ik via Paypal betaald, dus wachten op de overschrijving hoef ik gelukkig niet!).
Ik ben inmiddels redelijk wijs geworden uit het indelen van systems en groepen en heb mijn Excel bestand voor de noordelijke frequenties inmiddels van wat extra mogelijkheden voorzien, zodat ik vrijwel direct een bcTools compatible CSV bestand kan exporteren.

Nu heb ik echter een vraagje over de group quick keys. Hoe de system quick keys werken weet ik inmiddels (lekker makkelijk hele systemen in- of uitschakelen qua scannen), maar die group quick keys is nog wat vaag...
Ik neem even aan dat het doel gelijk is aan de system quick keys en ik denk dat je ze alleen via het menu kunt gebruiken. Klopt dat? En hoe ernstig is het voor het scannen dat geen enkele group een quick key heeft? Zo exporteer ik ze tenminste, maar als dat problemen oplevert moet ik weer extra zaken in de Excel sheet gaan bouwen.... Ik verwacht dat mijn behoefte aan het in- en uitschakelen van groups bij mij niet zo groot is, ik heb alles vrij aardig in systems ingedeeld dacht ik, vandaar dat ik geen moeite heb gedaan voor de group quick key.
Ik kom in totaal trouwens op een system of 20, ruim 100 groups en bijna 2000 frequenties, dus voor de 3500 moet ik wat verwijderen (tenminste, ik las dat je gemiddeld zo'n 1600 channels kwijt kunt in de max 2500). Klopt dat? Of kan ik gewoon max 2500 aan, ook als ik voor vrijwel alle channels een alfa tag van 16 tekens gebruik (want dat zal wel uitmaken, gok ik)?
Verder: als ik met CC een frequentie spot, geeft CC dan ook aan onder welke naam die in mijn systems voorkomt of alleen de frequentie? Idem bij het opslaan van CC hits, krijg ik dan gelijk de bijbehorende gebruiker te zien of ook alleen de frequentie? CC houdt in elk geval bij het opslaan rekening met al eerdere CC hits, begreep ik.