Vanmiddag gehoord:
152.4125 op de A28 thv Haren, het staat me bij dat de gemeente Haren daar ook altijd op zat;
158.5700 taxi? gepraat Groningen zuid
422.8875 mpt 1327 controller in de verte
164.1900 Gronings gepraat, ik had het idee dat het van chauffeurs afkomstig was die met me opreden;
164.1500 kwam sterk binnen in de buurt van Winschoten met een gesprek tussen een chauffeur en iemand anders, en ik ben maar even op zoek gegaan. Tussen Winschoten en Beerta zag ik de verwachte vuilwitte tankwagen in het land bij een driewielig apparaat staan waarmee ze de lading over het land verspreiden. Er maar even op af gereden en de chauffeur gevraagd van wie nou die mobilofoons waren waarop ik ze kon horen (vond hij wel verrassend, dat hij te horen was), en die waren net als het driewielige ding van Bos Agra service in Bedum. De chauffeur van deze combi was van Zeldenrust uit Gieten (inderdaad!), maar ook anderen reden in dit vervoer en hadden deze mobilofoons. Toen ik weer vertrok kwam Mechielsen uit Oldehove met de volgende Betacal trailer, en die was ook op deze frequentie te horen. Raadsel opgelost.